שיתוף

תחילתה של השנה חדשה מביאה עמה פרץ של אופטימיות: האם זו תהיה השנה בה החברה שלנו תפרוץ ותצליח? האם נזכה לקידום בתפקיד?! שנת 2016 הסתיימה וצללנו לשנת 2017 וכעת מומלץ להסתכל אחורה על הטכנולוגיה של השנים הקודמות ולהציע תחזיות למה שאנו עשויים לראות בסביבת העבודה העתידית. אילו אתגרים ניצבים בפנינו, ואילו הזדמנויות נאמץ.

להלן כמה מרכיבים מסביבת העבודה בשנת 2017:

מינוף למידת המחשב לצורך יעילות מרבית

טכנולוגיה מלאכותית הופכת להיות יותר ויותר יישומית בארגונים ובחברות. כשמסתכלים על שנת 2017 ומעבר, ניתן לראות עלייה חדה בלמידה של המכונות, המסייעת לכוח העבודה לבצע את הדברים מהר ויעיל יותר. העובדים לא יפסיקו להקצות אנרגיה למשימות שלהם, אך יוכלו להתמקד במשימות חדשות כאשר המכונות יטפלו בדברים השגרתיים יותר.

רובוטים עשויים להחליף אנשים במשרות הפשוטות והמונוטוניות, כך שהעובדים יוכלו להתפנות למשימות מושקעות ומורכבות יותר שיביאו להצלחת החברה. הרובוטים יעזרו לנו לעשות את העבודה שלנו בצורה יעילה יותר, אבל אין תחליף לאמפתיה, ללמידה ולתקשורת אנושית. העובדים ימשיכו להיות אנושיים.

אימוץ שירותים מנוהלים וטכנולוגיית ענן

אם אתם חושבים על שימוש בשירותים מנוהלים והעברת הנתונים שלכם לענן, הגיע הזמן לפעול. בעתיד הקרוב נראה כי יותר ויותר חברות יעבירו את הנתונים והיישומים שלהן לענן, ויעבדו יותר עם ספקי שירות. הטכנולוגיה נעה במהירות כה רבה עד כי מחלקות ה- IT בארגון נמצאות בלחץ מתמיד כדי לעמוד בקצב. השירותים המנוהלים עוזרים למחלקות ה- IT שלכם לעבוד על פתרון בעיות ספציפי יותר ועל פיתוח תהליכים שיהפכו את הארגון כולו ליעיל יותר.

לעתים רחוקות אנחנו חושבים על ה- IT כעל הגורם החשוב ביותר במבנה הארגוני שלנו, אולם אם הטכנולוגיה שלנו לא עובדת בקיבולת מקסימלית, כל החברה תפגע מכך. בעתיד, נראה כי ה- IT יתמקד בתפקידים ספציפיים יותר כגון שירותים מנוהלים, כדי להתמודד עם אתגרים מורכבים.

מחשוב ענן ימריא בגדול, וכבר עכשיו אנחנו מתחילים לראות זרם של ספקי ענן שמציעים פתרונות היברידיים ושומרים על ציות לתקנות בתחומי אבטחה גבוהה, כגון שירותי בריאות ופיננסיים. החברות מייצרות כבר עכשיו כמויות עצומות של נתונים והמגמה הזו עתידה רק להמשיך, כך שבמקום לנסות לנהל את הנתונים שלנו בשרתים הפנימיים, נשמור אותם יותר ויותר בענן.

עבודה מרחוק

עבודה מרחוק אינה מושג חדש, אך אנו עתידים לראות את הזדמנויות העבודה מרחוק גדלות ומתרחבות. הטכנולוגיה מאפשרת לעבוד מכל מקום ובכל עת, ואין כל סיבה שלא נאמץ את האפשרויות הללו. הזדמנויות העבודה מהבית עתידות להתרחב באופן אקספוננציאלי בעתיד הקרוב. בנוסף, מגמת העובדים העצמאיים (פרילנס) תגדל אף היא. גיוס פרילנסרים מעניקה למעסיקים גישה למאגר עצום של כישרונות, תוך וויתור על תהליך גיוס ארוך, על חבילת הטבות, פנסיות וביטוחים והתחייבויות. לעובדים העצמאיים יש יותר חופש במשימות שלהם, בשעות העבודה ובמיקום.

שיפור הניידות

מגמה נוספת בסביבת העבודה של שנת 2017, היא הרחבת הניידות בכוח העבודה. זו אינה מגמה חדשה, אך ככל הנראה יהיו יותר ויותר חברות שיבינו כי מיקום המשרד הפיזי כבר פחות חיוני. שיתופי פעולה בווידאו וכלי עבודה דיגיטליים מאפשרים לעובדים לעבוד יחד ממקומות שונים כדי להשיג מטרות עסקיות, מבלי להיות יחד באותו חדר. מרחבי עבודה פיזיים יוחלפו בהדרגה בחללים דיגיטליים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה