סבב פיטורים נוסף במארוול: החברה צפויה להיפרד מ-100 עובדים ישראליים

סבב פיטורים נוסף במארוול: החברה צפויה להיפרד מ-100 עובדים ישראליים

כחודשיים בלבד לאחר שפוטרו כ-150 עובדים מהחברה, הודיע המטה העולמי כי בכוונתו לסגור לחלוטין את חטיבת המובייל, מהלך שיגרור פיטורים של כ-17% מהעובדים

שיתוף
עובד Photo by nuttakit

ענקית חברת השבבים מארוול הודיעה ביום חמישי בלילה כי בכוונתה להוביל מהלך דרמטי לסגירת חטיבת המובייל של החברה, מהלך שיוביל לפיטורים של כ-1,200 עובדי החברה ברחבי העולם, המהווים כ-17% מכוח האדם שלה. ההשלכה המקומית: כ-100 ישראלים בסכנת פיטורים.

מובטל Photo by Ambroמדובר במהלומה נוספת עבור עובדי החברה, שכ-150 מעמיתיהם פוטרו ממש לפני זמן קצר, ביולי האחרון. לאחר הכרזת החברה בנוגע לסגירת חטיבת המובייל, קיבלו העובדים הישראלים מכתב מההנהלה, לפיו סגירת חטיבת המובייל נעשית לאחר תקופה ארוכה של ניסיונות כושלים לפלס דרך בשוק המובייל התחרותי ולייצר הצלחה עסקית. סגירת הפעילות תחסוך לחברה כ-100 מיליון דולר.

ביוני השנה החלה מארוול להעביר את רוב פעילות המובייל של החברה לסין, וכך פיטרה כאמור כ-150 עובדים ישראליים במרכזי החברה המצויים בפתח תקווה וביקנעם. כל זאת, לאחר שבאפריל 2014 פיטרה החברה כ-200 עובדים.

אינטל זיהתה את ההזדמנות לקלוט עובדים איכותיים ששוחררו בכמויות לשוק, וגייסה לשורותיה כ-80 ממפוטרי מארוול. זאת, לאחר שכל 55 העובדים במרכז הפיתוח בישראל של יצרנית השבבים AMD , שפוטרו בעקבות סגירתו, גויסו אף הם לאינטל בתחילת יוני השנה.

במהלך החודשים האחרונים, פיטורים מחברות הייטק בהיקף נרחב הפכו למכה של ממש. רק לאחרונה התבשרנו על כ-100 עובדים שפוטרו מקוואלקום ישראל, 15 עובדים ישראלים שפוטרו מ-Pursway, וכן 30,000 עובדים בסכנת פיטורים ב-HP העולמית, כ-1,100 עובדים שיפוטרו מגרופון, וכ-10% מעובדי המנהלה במטה העולמי של סמסונג שיפוטרו גם הם.

גלי הפיטורים שמכים שוב ושוב בעובדי מארוול מעלים את השאלה אם נכון היה מצד ההנהלה לבשר לעובדים על מספר המפוטרים בטפטופים. חוסר הוודאות הנוצר כתוצאה מפיטורים תקופתיים – יש בכוחו ליצור פאניקה שתביא עובדים רבים שכלל אינם בסכנת פיטורים להתחיל בחיפושים אחר מקום עבודה אחר. החקירה החשבונאית הפנימית בה פתחה מארוול לפני כשבועיים, שהביאה לצניחה דרמטית בשיעור של 20% במניותיה הנסחרות בוול סטריט, מוסיפה אף היא לאווירה הקשה השוררת בימים אלה במסדרונות משרדי החברה. בין כך ובין כך, הוחלט במטה החברה הישראלי כי עד לסוף חג הסוכות לא יינקטו מהלכים דרמטיים. 

כנס מקורות הגיוס הגדול בישראל ייערך על ידי HRus בשיתוף HRD ב-29 באוקטובר בכפר המכביה
לחצו כאן לצפייה בתכנית הכנס

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה