שיתוף

כל חברה וכל יזם רוצים שהעובדים שלהם יגיעו בשמחה לעבודה וישקיעו את מיטב מרצם מתוך להט למלא התפקיד ואהבה למקום העבודה. אלא שלא תמיד זה מצליח.

מכונת קפה, חדר כושר, ימי כייף מושקעים, ואפילו ארוחות צהריים מפנקות, סופי שבוע נחשקים, והאפשרות של להביא את הכלב לעבודה, הם רק הביטויים החיצוניים לכך שמקום העבודה מוכן לעשות הכול כדי שהעובדים יגיעו מאושרים לעבודה.

אבל אלו הם רק הקישוטים על העוגה. אלה לא מהווים את הבסיס האיתן של יחסי עובד מעסיק המתהווים בתוך המארג העדין של יחסי האנוש בתוך מקום העבודה.

אושרם של העובדים מתחיל בתרבות הארגונית

במילים אחרות, המרכיב העיקרי והחשוב ביותר להיותם של עובדים מאושרים במקום העבודה הוא התרבות ארגונית. שם נמצא הסוד הגדול, המבחין בין חברות שכייף לעבוד בהן לחברות שפחות כייף להגיע אליהן בבוקר.

מגזין היזמות האמריקאי הנחשב Entrepreneur  עורך זו השנה השלישית את הסקר השנתי לבחירת החברות בעלות התרבות הארגונית הטובה ביותר.

לאחרונה פירסם המגזין את רשימת 150 החברות בעלות התרבות הארגונית המצטיינת לשנת 2018. הסקר בין העובדים החל לרוץ בפברואר השנה, כאשר יזמים וחברות הוזמנו להשתתף.

תנאי ההשתתפות הם: כל חברה שהוקמה למטרות רווח (בניגוד למלכ"רים לדוגמה) יכולה להשתתף בתנאי שהיא מעסיקה 35 עובדים או יותר, בתנאי שהמטה שלה ממוקם בארה"ב, ובתנאי שהמייסד שלה מחזיק לכל הפחות 10% משווי החברה.

עורכי המגזין מדגישים, כי לא נגבה כל תשלום מהחברות המשתתפות. כלומר ההשתתפות לא הותנתה בתשלום.

יותר מ-34,000 עובדים השתתפו בסקר 

עוד מציינים עורכי המגזין Entrepreneur  כי הדירוג מבוסס כולו, מתחילתו ועד סופו, אך ורק על תוצאות הסקרים שנערכו בקרב יותר מ-34 אלף עובדים שהשתתפו בו.

בסקר נבדקו 24 גורמים בשבעה תחומים, בהם גורמים המודדים את 'בריאותם' של הארגונים, על ידי בדיקת המידה בה העובדים פועלים יחד בצורה מתוזמרת היטב, למען מטרה משותפת.

בין הקריטריונים שנבדקו:

  • המידה בה קיימים יישור קו ומתאם גבוה בין העובדים לגבי היעדים של החברה, הערכים שלה ומידת שיתוף הפעולה בין עובדיה.
  • אפקטיביות: ביצועים טובים, שיתוף נקודות מבט שונות בין העובדים, עידוד לרעיונות חדשים.
  • קשרים בין עובדים ובינם לבין המנהלים: המידה בה העובדים מרגישים מוערכים, ושעבודתם משמעותית.
  • הערכה למנהל הישיר: האם הוא מקפיד לתת מענה לחששות העובדים, האם הוא מסייע לעובדים ללמוד ולצמוח.
  • מחוברות עובדים: מוטיבציה, שיעורי שימור עובדים ומספר ההפניות של עובדים אל הארגון.
  • מנהיגותה של ההנהלה: באיזו מידה העובדים חשים בטוחים בהנהגתה של ההנהלה הבכירה.
  • תנאי בסיס: שכר, הטבות, גמישות, הדרכות והכשרות, ציפיות העובדים מהחברה.

החברות שעובדיהן השתתפו בסקר חולקו לשלוש קטגוריות-על:

  • חברות גדולות (Large) המעסיקות 300 עובדים או יותר.
  • חברות בגודל בינוני (medium) המעסיקות 75-299 עובדים.
  • וחברות קטנות (small) המעסיקות 35-74 עובדים.

הנציגה הישראלית: חברת הפינטק Tipalti

הנציגה הישראלית בסקר היא חברת הפינטק Tipalti שהתברגה במקום ה-34 ברשימה היוקרתית של

חן עמית, מנכל חברת טיפלתי
חן עמית, מנכ"ל חברת טיפלתי

חברות ה-medium בעלות התרבות הארגונית המצליחה ביותר. חברת 'טיפלתי' היא ספקית גלובלית של פלטפורמה לאוטומציה של ניהול ספקים ותשלומים.

הנימוקים לבחירתה של Tipalti כפי שצויינו על ידי מבצעי הסקר הם: תרבות ארגונית יוצאת הדופן, שמניעה מחויבות עמוקה וחיבור יוצא דופן של העובדים למקום עבודתם, נתונים הבאים לידי ביטוי ישיר בהצלחתה של החברה.

מספר הקוראים של מגזין היזמות Entrepreneur הוא כיום יותר משלושה מיליון בחודש, ויש לו יותר מ-13 מיליון עוקבים ברשתות החברתיות. המגזין נחשב למקור מידע חיוני, יומיומי וככלי עבודה מהותי בידי מקבלי החלטות, אנשי עסקים ויזמים.

עורך המגזין ג'ייסון פייפר אמר עם פרסום הסקר כי "תרבות ארגונית מוצלחת אינה מתרחשת במקרה, או בטעות. הרשימה שלנו מורכבת השנה מחברות ש'עושות את זה נכון' ויכולות לשמש כמודל השראה לכלל השוק".

חן עמית, מייסד משותף ומנכ״ל Tipalti אמר עם פרסום תוצאות הסקר, כי "שמירה על תרבות ארגונית מנצחת לאורך זמן היא משימה מאתגרת, בפרט לאור העובדה שאנחנו גדלים בכמאתיים אחוז מדי שנה. אני גאה בצוות העובדים שלנו שהתגייס כולו למשימת שינוי השוק העולמי של תשלומי הספקים.

"מדי יום הם מסייעים לעוד ועוד חברות המתמודדות עם הנטל הכרוך בטיפול בתשלומים ובחשבוניות ידניות, תוך שמירה על גאוות יחידה ייחודית ומגובשת".

היקף הפעילות של חברת Tipalti חצה לא מכבר את רף חמישה מיליארד הדולר בהיקף העברות הכספים השנתי. מספר הספקים הגלובליים שפועלים באמצעות הפתרונות של החברה ומשתמשים במערכות שלה מסתכם כיום  ביותר משלושה מיליון. החברה אף נבחרה באחרונה לרשימת ה-Inc. 5000 היוקרתית.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה