ניוד מומחים בעידן גלובאלי – ציר הזמן הוא קריטי

ניוד מומחים בעידן גלובאלי – ציר הזמן הוא קריטי

עו"ד צביקה קן-תור: אפילו יום עבודה אחד ללא אשרה הוא עברה על החוק * מומחה המגיע למדינה זרה יוצר כ-500 מקומות עבודה באותה מדינה

שיתוף
דיני עבודה - ניוד עובדים - עורך דין צביקה קן-תור

עו"ד צביקה קן-תור המתמחה בדיני ניוד- עובדים , התייחס לניוד מומחים בעידן הגלובאלי בדבריו בוועידה השנתית לגלובליזציה, אסטרטגיה ופיתוח שנערכה על ידי חברת מידע כנסים. התרחבות הכלכלה הגלובאלית ציין עו"ד קן-תור, הרחיבה את הפעילות הכלכלית הרבה מעבר לגבולות מדינת הלאום, הסירה חסמים ופתחה חלון הזדמנויות לשווקים חדשים.

לדברי קן-תור הנתונים מלמדים כי מומחה המגיע למדינה זרה יוצר כ-500 מקומות עבודה במדינה זו. הקושי המרכזי הדגיש עו"ד קן- תור, הוא ציר הזמן, כלומר הצורך בזמינות מהירה של ניוד העובד. מטבע הדברים חברות לא יתחילו לטפל במתן אשרת העבודה לפני שזכתה במכרז או בחוזה העבודה ואם משך הטיפול במתן אשרה כזו נע בין 4-6 חודשים, זה עשוי לעכב במקרים רבים את התחלת הפרויקט בניגוד לחוזה המקורי עליו חתומה החברה.

משך הזמן הארוך מקורו בין השאר בצורך באיסוף מסמכים שונים ומשונים ביניהם תעודת לידה, אישורי השכלה ועוד ועוד. במדינות רבות קיימות גם מכסות קבועות לאשרות מומחה ואם אלו מלאות לא נותר לעובד ולחברה המעוניינת לשלוח אותו, אלא להמתין עוד חודשים אחרים.

עו"ד קן –תור הדגיש את ההחמרה בחוקי האכיפה על עבודת מומחים ללא אשרה וציין כי המחשבה שאלו יכולים לעבוד עד שלושה חודשים ללא אשרה שגויה לחלוטין. אף יום  עבודה אחד ללא אשרה הוא עברה על החוק ועלול לגרום לגרוש, מאסר, קנסות והכנסה לרשימה שחורה שלא תאפשר למומחה לעבוד בארץ היעד במשך שנים ארוכות. 

היבט אחר אליו כדאי להסב את תשומת הלב, היא העובדה שכמה מדינות מגבילות אשרת עבודת המומחה רק לאזור מסוים ,כך בספרד, איטליה או ברוסיה ובכל מקרה מדינות אלו, כמו מדינות אחרות, דורשות חסות של חברה מקומית כדי לאפשר קבלת אשרה לעבודת מומחה.
על חברות המרבות לנייד עובדים ראוי להיערך מבעוד מועד לתהליך הניוד, בין השאר על ידי הנחיות לעובדים המועמדים לניוד להתחיל לאסוף את כל המסמכים הדרושים לקבלת האשרה עוד טרם אושר המכרז או החוזה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה