שיתוף

בניית צוותים בעלי ביצועים גבוהים היא הזדמנות שרוב החברות והארגונים ישמחו לקבל. אחרי הכל, במהלך ניהול פעולות היומיום כולם תרים אחר הזדמנויות שצצות, רעיונות חדשים ומוצרים שיהוו את המילה האחרונה.

בדרך כלל אתגרים בולטים מתרחשים בתוך צוותים, לעתים קרובות בצורה של פעילות קבוצתית חד פעמית בה כל היוזמות עולות. בעוד שאירועים אלו יכולים להיות יעילים, ראשי צוותים לא צריכים להתעלם מניהול יומיומי של דינמיקת הצוות.

מחקרים זיהו כי ההבדל העיקרי בין צוותים מצליחים ומוצלחים פחות היה התקשורת. באופן ספציפי, צוותים בעלי ביצועים גבוהים היו בעלי יכולות תקשורת גבוהות. זה בא לידי ביטוי באיכות ותדירות חילופי הדברים בין חברי הצוות. בנוסף, לצוותים בעלי ביצועים גבוהים הייתה מעורבות גבוהה, כלומר כל החברים השתתפו והיו מעורבים בעבודה וחיפשו משוב חיצוני.

כאשר אתה בונה ומנהל צוות יעיל, ישנן התנהגויות שחשוב לשכפל. השאלה היא: איך אתה מנהל את הדינמיקה של הקבוצה כדי לעודד התנהגויות אלו, ובסופו של דבר יוצר צוותים נוספים בעלי ביצועים גבוהים?

תפקידי הצוות

אחד הצעדים הראשונים בניהול דינמיקת הצוות הוא להבין אילו התפקידים צריכים להיות מלאים. אילו כישורים נדרשים? איזו אחריות תהיה לכל חבר צוות? באיזו סביבה חברי הצוות יפעלו? כלים חשוב לזהות מועמדים אשר יהיו מתאימים היטב לצוות, בהתבסס על הכישורים שלהם ועל המוטיבציה.

העדפות חברי הצוות

חשוב להבין את העדפות חברי הצוות. בחירת אנשים מוכשרים לצוות היא אידאלית, אך מיומנויות אישיות של כל אחד אינן מספיקות. יש להבין כיצד כל חבר צוות מעדיף לחשוב ולהתנהג, איך הוא מעדיף לעבוד וללמוד ואיזה משוב הוא ירצה לקבל מחברי וממנהל הצוות. כמנהל הצוות עליך לטפח סביבה התומכת בהעדפות של כולם.
הידיעה הזאת מועילה משום שהצוות יכול לאפשר מרחב למחשבה לפני שהוא קופץ לדיון או מקבל החלטה, או שכולם יכולים להסכים לשלוח את האג'נדות לפני המפגשים, כך שכולם יוכלו להיות מוכנים לספק קלט.

ניהול דיונים

יש להתחייב לפתח תקשורת. צור סביבה שבה כל חברי הצוות מעודדים ומרגישים נוח לתרום מדעותיהם. אם אתה לא שומע מחבר צוות מסוים, חשוב לבחון את הפרופיל שלו ולקחת את הזמן כדי להבין מדוע הוא שותק. האם השיחות הופכות לדיונים מחוממים, והוא מעדיף סביבה שקטה יותר? האם הוא זקוק לבהירות רבה יותר לגבי תפקידו בתוך הצוות? גלה מה יסייע לו וכיצד יש לשנות את הדינמיקה בצוות כך שלכולם תהיה הזדמנות להשתתף בדיונים.

עודדו גיוון

עודד את המגוון הקוגניטיבי. מספקי דעות שונים זה מצוין עבור החברה. צוותים פותרים בעיות מהר יותר כאשר הם מגוונים מבחינה קוגניטיבית. עידוד המגוון הקוגניטיבי בתוך הצוות שלך וחיפוש דעות של אנשים מחוץ לקבוצה שלך שמציעים נקודת מבט נוספת, יכולים לסייע בזיהוי בעיות ומענה על אתגרים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה