משבר האחיות נמשך על רקע יום הפג הבינלאומי

משבר האחיות נמשך על רקע יום הפג הבינלאומי

מצוקחת כוח אדם חמורה בפגיות - במהלך דיון שהתקיים בוועדת הבריאות של הכנסת על מצבן של היחידות לטיפול מיוחד ביילוד, טענו מנהלי בתי הפגיות כי בתי החולים אינם מקצים להם תקני רופאים ואחיות

שיתוף
תקנים לאחיות בפגיות

במהלך דיון שהתקיים היום (יום ג') – יום הפג הבינלאומי – בוועדת הבריאות של הכנסת, על מצבן של היחידות לטיפול מיוחד ביילוד, טענו מנהלי בתי הפגיות כי בתי החולים אינם מקצים להם תקני רופאים ואחיות.

במהלך הדיון חשף ד"ר שמואל צנגן מאיגוד הרופאים, מסמך שיועד לפני מספר חודשים למשרד הבריאות, ממנו עולה כי במחלקות הפגים קיימת מצוקת כוח אדם חריפה. לטענתו, בתי החולים אינם מקצים את התקנים שנקבעו להם על ידי משרד הבריאות עבור אחיות, וכי את התקנים הללו מפנים מנהלי בתי החולים לאיוש מחלקות אחרות.

ממסמך זה עולה כי בית החולים איכילוב מקצה למחלקת הפגיות רק 6 מתוך 15 התקנים שנקבעו, בני ציון מקצה 8 מתוך 10, הלל יפה מקצה 6 מתוך 10, וולפסון מקצה 0 מתוך 10, ברזילי מקצה 1 מתוך 10 ואילו בית החולים פוריה מקצה 0 תקנים מתוך 15 שנקבעו.

הרופאים שהשתתפו בדיון טענו כי הם נאלצים לדחות פניות של רופאים ואחיות מוסמכים לעבוד במחלקת הפגיות, מפאת חוסר בתקנים, למרות שבפועל הם היו אמורים לנצל את התקנים הללו לטובת המחלקה. פרופ' שאול דולברג, יו"ר איגוד הנאונטולוגים , הזהיר מפני הסכנה כשאמר "אנחנו דוחים רופאים שמבקשים להתקבל לעבודה כי אין לנו תקנים. כרגע יש רק 5 מתמחים בכל המדינה. בעשר השנים הקרובות, חצי מהרופאים הבכירים ייצאו לפנסיה ואחרים שוקלים פרישה מוקדמת."

בתגובה לטענות הרופאים הנאונטולוגיים אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, ש"שערותיו סומרות" למשמע הדברים. הוא טען שלמיטב ידיעתו הנושא הועלה וטופל לפני מספר חודשים וכי כעת, משהובאו בפניו העובדות, הוא יפעל במלוא כוחו מול הנהלות בתי החולים על מנת שאלו יקצו את התקנים הנדרשים.

מ"מ יו"ר ועדת הבריאות, חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתינו) פנתה למנכ"ל משרד הבריאות בדרישה לוודא כי כספי המדינה לטיפול בפגים (170 ש"ח לפג) אכן יגיעו ליעדם הסופי, וזה אומר לוודא שבתי החולים עומדים בתקנים שנקבעו לאיוש רופאים ואחיות במחלקות הפגים.

בעיית איוש התקנים בבתי החולים עלה לכותרות פעמים רבות בתקופה האחרונה. רק לפני שבוע נקטו האחיות במחלקות הפנימיות בבית החולים וולפסון בעיצומים ועברו למתכונת חרום במשך יום שלם, במחאה על הלחץ המוגבר המוטל על האחיות, עקב אי איוש התקנים הקיימים.
 
 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה