האם מודל העסקת פרילאנסרים מאיים על אנשי משאבי אנוש?

האם מודל העסקת פרילאנסרים מאיים על אנשי משאבי אנוש?

לא ניתן להתעלם מהתעצמותה של מגמת הפרילאנסרים בשוק העבודה. אך האם פחות עובדים משמע פחות עבודה ל-HR?

שיתוף
הדרכה מרחוק

הדרכה מרחוק

שוק העבודה התזזיתי, הגלובלי, שבו נאמנות (הארגון לעובדים והעובדים לארגון) הינה אפיזודה קצרצרה, הוא שוק שבו יותר ויותר אנשים עובדים כפרילאנסרים. הם יעשו את העבודה בשבילכם אבל בתנאים שלהם, בזמן שלהם, בכלים שלהם, עם הידע והשיטות שלהם. לארגון זה חוסך הון תועפות (בעיקר בביטוחי בריאות וזכויות סוציאליות). לעובד זה חוסך את הצורך להשתלב ולהתמסר לארגון אחד לאורך זמן. זה מצב של win-win. אך אם הארגון לא יעסיק את העובדים העצמאיים בשטח, האם נשקפת סכנה למעמדם של מנהלי משאבי אנוש?

מאמר חדש שפורסם לאחרונה באתר משאבי אנוש Human Resources Online העלה את הנושא לדיון. במרכז הדיון עלתה השאלה האם מנהלי משאבי אנוש צריכים לדאוג מכך שתופעת הפרילאנסרים תגדל ופחות יזדקקו להם או שמא הם צריכים להיערך לאתגר המקצועי החדש שמהלך זה טומן בחובו?

העסקת עובדים "עצמאים בשטח" מציבה אתגרים מקצועיים חדשים בפני אנשי משאבי אנוש. אתגרים אלו כוללים בין היתר:
ליווי מנהלים והקניית כישורים חדשים לניהול צוותים מרחוק. נכון שמנהלי משאבי אנוש "יקבלו" פחות עובדים תחת אחריותם בתוך שטחי הארגון אך המנהלים המקצועיים ידרשו להרבה מאוד כלים, שיטות, מערכות ונהלים מסודרים לניהול העובדים מרחוק. מנהלי משאבי אנוש שידעו לפתח את הכישורים ולבנות לעצמם שם של מי שמסוגל ורוצה לקחת את האחריות לפיתוח והכשרת מנהלים בשוק העבודה החדש, יבנו לעצם שם של פרטנרים עסקיים אמיתיים.

בניית צוותים מרחוק. מי שחשב שבניית צוותים בתוך מבנה סגור עם שעות עבודה מקובלות על כולם זה קשה – שינסה לבנות צוותים חזקים ושיתופיים בתנאים שונים לגמרי. בניית צוותים שבהם יש תקשורת, אמון ותחושת שייכות בין אנשים שנמצאים גיאוגרפית באזורים אחרים, באזורי זמן שונים ורגילים ל"לבד" שלהם, זו משימה מורכבת ומאתגרת. מנהלי משאבי אנוש שיצליחו להציע לארגון כלים ייעודיים לבניית צוותים מנצחים מרחוק ויצליחו ללמד הן את הארגון והן את הפרילאנס שלמרות ההגדרה "עצמאי" העובד הוא חלק מהארגון וחלק מצוות, ישריין לעצמו מקום של כבוד בארגון המודרני.

הדרכת עובדים מרחוק. העובד העצמאי (הפרילאנס) הינו מקצועי בתחומו, לכן הוא נבחר לתפקיד, אך לארגון יש עוד דרישות וציפיות ממנו וזה אומר הרבה מאוד דברים קטנים או משהו אחד חשוב ביותר שאותו הארגון רוצה ללמד את הפרילאנסר. לכן, גם את העובדים העצמאיים בשטח צריך להדריך/להכשיר ולבחון כל הזמן את הכישורים והיכולות שלהם אל מול הצרכים המשתנים של הארגון. ארגונים שיעסיקו פרילאנסרים במקצועות רבים יצטרכו לבנות מערכי אבחון פערי ידע והדרכת עובדים מרחוק. זה בהחלט מהווה אתגר חדש מרתק ולא פשוט בכלל עבור אנשי פיתוח הדרכה השייכים כאמור מחלקת משאבי אנוש.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה