הכניסו את האינטליגנציה הרגשית לארגז הכלים

הכניסו את האינטליגנציה הרגשית לארגז הכלים

זה לא nice to have. אינטליגנציה רגשית הכרחית במשאבי אנוש ויכולה להזניק קדימה את העסק כולו

שיתוף
אינטליגנציה רגשית

עד כמה מאתגר תפקיד משאבי אנוש שלכם? האם מחלוקות בין הקולגות הם דבר שבשגרה? ניהול קונפליקטים הוא רק אחד מהתפקידים הקשים שעל מקצועני משאבי אנוש להתמודד עמם, אבל החדשות הטובות הן שהמחלוקות יכולות להצטמצם בעזרת אינטליגנציה רגשית. אינטליגנציה רגשית מספקת אמצעים יעילים לתקשורת יעילה, בניית מערכות יחסים ויצירת סביבת עבודה חיובית, טוענת קרי פלמינג, מנהלת מכון המחקר Ashridge Leadership.

קיים מגוון עצום של ספרים שיכולים לעזור במסע שלכם אל עבר ההבנה מהי אינטליגנציה רגשית וחיזוקה. הספרים שונים זה מזה בסגנונם ובגישותיהם, אבל בדרך כלל הם תומכים במודעות לעצמי ולזולת.

יש חמש סיבות טובות לכך שאינטליגנציה רגשית צריכה להיות חלק מארגז הכלים של כל מנהל משאבי אנוש, טוענת קרי פלמינג, מנהלת מכון המחקר Ashridge Leadership. במאמר לאתר משאבי אנוש HR Zone היא מפרטת מהן אותן סיבות.

  • התנהלות בזמן שינוי. מנהלים שיש להם רמה גבוהה של מודעות עצמית מצליחים טוב יותר לסחוף איתם אנשים, דבר שיכול להועיל במיוחד כאשר הדבר נועד לעזור לצוות שלכם להתמודד עם הפחד הכרוך בשינוי.
     
  • הגברת החדשנות והיצירתיות. אנשים צריכים להימצא במקום טוב על מנת להיות חדשניים. מחקרים הראו שכאשר אנשים מאושרים, לעתים קרובות מתגברת היצירתיות שלהם. מנהיגים שיש להם אינטליגנציה רגשית גבוהה יכולים לעתים קרובות ליצור סביבת עבודה שבה האנשים רגועים ומסוגלים להגשים את הפוטנציאל שלהם – על ידי כך שהם גורמים להם להיות מאושרים יותר.
     
  • פיתוח מערכות יחסים פרודוקטיביות. מנהלים שמצליחים להישאר בשליטה על הרגשות שלהם במצבים קשים, סביר הרבה פחות שיקבלו החלטות "בלהט הרגע" או יאבדו את העשתונות שלהם ברגע שלבתי הולם. אנשים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה מצטיינים גם בבניית שותפויות, מעודדים עבודה משותפת וזוכים בכבוד ובנאמנות מצד הצוות שלהם.
     
  • מינוף המגוון האנושי בתוך הצוותים. אלה שיש להם אינטליגנציה רגשית גבוהה מסוגלים לזהות טוב יותר טיפוסי אישיות שונים והעדפות עבודה שונות בתוך הצוות שלהם, ויכולים להגמיש את הגישה שלהם על מנת להבטיח שאנשים משתמשים בנקודות החוזק שלהם.
     
  • הם נותנים לעסק יתרון תחרותי. צוות שמורכב מאנשים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה יכול להבטיח לעסק יתרון מסחרי מובהק. לדוגמה, מחקר שבוצע בארצות הברית מצא שאנשי מכירות שיש להם רמת אינטליגנציה רגשית גבוהה, הביאו להכנסה כפולה בהשוואה לחבריהם שאינם כאלה. מנהלים אינטליגנטיים רגשית גם מוכשרים באופן כללי בבניית מערכות יחסים בעלות השפעה ורתימת אנשים לצדם, מה שגורם להם לצפות טוב יותר ולזהות טוב יותר את צרכי הלקוחות.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה