שיתוף

חברות לעתים מציגות מדיניות של הגעה לעבודה בכל מצב. גם כשהעובד חולה, עבר אירוע קשה, עייף באופן מוגזם, וכד'. הצרה היא, שמלבד הנזק שנעשה לעובד החולה כשהוא מגיע לעבודה, ולעובדים האחרים בסביבתו, גם החברה יכולה לספוג הפסדי עלויות כבדים כתוצאה מכך.

להלן 6 עובדות שנאספו ממחקרים, בנושא העלויות שיורדות לטמיון בשל גורמים במקום העבודה:

אובדן עלויות בשל עלויות נדודי שינה

אובדן פרודוקטיביות בשל נדודי שינה, עולה לחברות בממוצע 3,156 דולר לעובד. העלויות נמוכות מעט יותר אצל עובדים עם נדודי שינה פחות חמורים, כ- 2,500 דולר לעובד. כך עולה ממחקר שפורסם בכתב העת Journal of Occupational and Environmental Medicine. הסכומים הללו אינם כוללים את עלות ההיעדרויות. עובדים שסובלים מנדודי שינה מחסירים בממוצע 5 ימים נוספים בשנה.

החלפת שעת עבודה של עובד

החלפת שעת עבודה של עובד שמשתכר 8 דולר לשעה, עולה 3,500 דולר, על פי מחקר של Harvard Business Review. הסכום כולל את עלות הגיוס, ראיון העבודה, הכשרה ראשונית ופרודוקטיביות מופחתת בעת התקופה הראשונית.

החלפת עובד בשכר חודשי

על פי Flickr, עלות החלפת עובד בשכר חודשי, נאמדת ב 30-50 אחוזים מהשכר השנתי של העובד. התוצאות הללו התקבלו ממחקרים שונים נוספים לגבי תחלופת עובדים ושימורם.
העלויות הללו מתייחסות להחלפת עובד מתחיל. עבור עובדים עם וותק מסוים, העלות היא 150% מהשכר השנתי, ועבור עובדים וותיקים העלות היא של 400% מהשכר השנתי.

מתח נפשי

עובדים הסובלים ממתח נפשי מתורגמים לעלויות של בין 200-300 מיליארד דולר בשנה, בחברות בעולם. כך על פי Flickr.

עלויות אלו כוללות את הטיפול הרפואי הנלווה, תביעות פיצויי עובדים, היעדרויות, אובדן פרודוקטיביות ועוד.
עובדים תחת רמות גבוהות של מתח מגדילים את העלויות בכ- 40% יותר מאשר האחרים. המתח הנפשי עשוי להוביל גם להתנהגות לא מוסרית, כמו שקרים ללקוחות או למנהלים, קיצורי דרך במשימות ועוד.

בריונות במקום העבודה

בריונות במקום העבודה עשויה לעלות לחברות מעל 16 מיליון דולר במחזור שנתי, ו -8 מיליארד דולר על אובדן פרודוקטיביות. כך על פי נתוני Flickr. המכון לבריונות במקום העבודה מגדיר בריונות כ: התעללות מילולית; התנהגות מאיימת ; הפרעות לעובדים.

על פי workdoctor.com בריונות במקום העבודה יכולה לעלות לחברות מיליונים. החל מאובדן פרודוקטיביות (מעל 8 מיליון דולר), הוצאות משפטיות (הוצאות משפטיות שנעות בין 225,000 ל -1.4 מיליון דולר ), וחוסר יכולת לעבוד (יותר מ 114,000 דולר).

הסחות דעת

טלפונים חכמים, אתרי אינטרנט ורכילויות שמבזבזות זמן בעבודה, עולים לחברות בארה"ב כ -650 מיליארד דולר בשנה. על פי Flickr.

הסחת דעת כללית במשרד כוללת כל דבר החל ממכשיר סלולרי דרך פינות הקפה ועד לשיחות מסדרון, שמפחיתות את תפוקת העובדים בעלויות ניכרות מדי יום.

53% מהעובדים מסכימים כי הסחות דעת אלו משפיעות על הפרודוקטיביות שלהם, למרות שמספר גדול של עובדים טוענים כי הטלפון החכם מסייע לפרודוקטיביות שלהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה