מקסין פסברג, מנכ"לית לשעבר של אינטל ישראל, זכתה באות מנהיגי התעשייה

מקסין פסברג, מנכ"לית לשעבר של אינטל ישראל, זכתה באות מנהיגי התעשייה

לרגל אירועי 70 שנה להקמת מדינת ישראל, יוענק אות "מנהיגי התעשייה" למנהיגי התעשייה שפעלו לקידום ענף התעשייה בקטגוריית טכנולוגיה מתקדמת או חדשנות והסקטור התעשייתי

שיתוף
אות מנהיגי התעשייה

אות מנהיגי התעשייה

אותות "מנהיגי התעשייה" יוענקו בטקס חגיגי שיתקיים באביב במעמד נשיא המדינה.

רשימת הזוכים באות "מנהיגי התעשייה" גובשה על ידי ועדות מומחים הכוללות את מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, המדען הראשי של משרד הכלכלה והתעשייה ויו"ר הרשות לחדשנות, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, מנהל הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה, מנהל מינהל סחר חוץ, נציג התעשייה ונציג הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית.

ואלו שמות הזוכים והזוכות:

מקסין פסברג

מקסין פסברג שימשה כמנכ"לית אינטל ישראל וכסגנית נשיא אינטל העולמית, וכיום אחראית על מיזוג מובילאי לאינטל. פסברג הובילה את הקמת מפעלי אינטל בקריית גת, מההשקעות הגדולות ומהמשמעותיות בישראל בכלל, ובפריפריה בפרט. פסברג, עלתה לישראל מדרום אפריקה, והחלה את דרכה המקצועית כמורה בבית ספר בירושלים, הצטרפה לאינטל כמהנדסת וכמפתחת והמשיכה להתקדם בסולם הדרגות. פסברג מהווה מקור השראה לכל עובד ועובדת בחיזוק האמונה ש"בתרמילו של כל חייל טמון שרביט הפילדמרשל". פסברג הנהיגה בישראל תרבות ייחודית של ניהול, מחויבות לארגון וצמיחה מהירה.

סטף ורטהיימר

סטף ורטהיימר הקים וניהל את חברת "ישקר" לכלי עיבוד מתכת ולהבים לתעופה, עד שנמכרה לחברת האחזקות של וורד באפט תמורת כ – 6 מיליארד דולר. חברת הענק החלה כסדנא קטנה בחצר ביתו של ורטהיימר בנהריה ועסקה בייצור סכינים ומשחזות. ישקר הצליחה לפתח את עצמה כמובילת שוק בתחומה, בזכות חזון, מעוף וחדשנות בייצור. בסיס החברה בגן התעשייה תפן הסמוך ליישוב הקהילתי כפר ורדים. גן התעשייה והיישוב הם פרי יוזמתו וחזונו של ורטהיימר למשיכת אוכלוסייה חזקה לפריפריה באמצעות סביבת מגורים איכותית, חינוך ברמה גבוהה ומקומות תעסוקה מגוונים ואיכותיים.

גיורא אקרשטיין

האיש "שריצף את ישראל", מנהל ומוביל את אקרשטיין תעשיות כ – 60 שנה. אקרשטיין תרם לפיתוח תעשייה מפוארת ומתקדמת בתחום הבטון והבניין. 3 מפעלים מהמתקדמים בתחומם פועלים בירוחם, חצור הגלילית ואשדוד. במפעלים הללו עובדים מאות עובדים ותורמים להגשמת מילותיו של נתן אלתרמן "נלבישך שלמת בטון ומלט". אקרשטיין האב הקים בשנות ה – 30 את המפעל הראשון בתל אביב. הבן גיורא הצטרף למיזם כבר בגיל 14 ותרם לפיתוח המפעלים והתעשייה ולבניין מדינת ישראל.

דן פרופר

מנכ"ל ויו"ר חברת אסם. האבא של הבמבה, הפתיתים ושאר מוצרי המזון שהפכו חלק מהשפה והתרבות הישראלית. אסם הובילה ומובילה את תעשיית המזון בפיתוח, בחדשנות ובסטנדרט הייצור. החברה מעסיקה בישראל כ – 5000 עובדים ב – 9 מפעלים, מרביתם בפריפריה של ישראל. כנשיא התאחדות התעשיינים לשעבר תרם פרופר מניסיונו ויכולותיו לעיצוב התעשייה כולה.

יוסי ורדי

יוסי ורדי, יזם סדרתי, מנהיג תעשיית הסטארט-אפ. הוא הקים את החברה הראשונה שלו בגיל 26 ומאז במשך כמעט חצי מאה, יזם יותר מ – 85 מיזמים במגוון תחומי התעשייה. ורדי עמד מאחורי מירביליס שפיתחה את ICQ, תוכנת העברת מסרים מיידים הראשונה בעולם. מכירת החברה באמצע שנות ה – 90 ב – 400 מיליון דולר, היוותה השראה לדור שלם של יזמים. ורדי נולד בישראל, ד"ר לחקר ביצועים, המנכ"ל הראשון של משרד האנרגיה. הוא מהווה גם היום מקור השראה והרוח החיה מאחורי אומת הסטרט-אפ.

זהר ויהודה זיסאפל

האחים זיסאפל הם שם נרדף להיי טק הישראלי, אבות מייסדים לעשרות חברות מצליחות והשראה לרבות נוספות. קבוצת רד בראשותם היוותה קרקע פורייה לעידוד יזמות והניבה למעלה מ – 100 מיזמים שונים. במהלך השנים, הקבוצה גייסה והשקיעה כ – 1.5 מיליארד דולר בתעשייה בישראל. חברות הקבוצה מעסיקות למעלה מ – 3000 עובדים בישראל. האחים זיסאפל נולדו בתל אביב להורים יוצאי פולין, התחנכו בישראל והשקיעו את כל מרצם היזמי, טכנולוגי ופילנטרופי למען החברה והמשק בישראל.

מוריס קאהן

מוריס קאהן הקים את חברת הטכנולוגיה אמדוקס המפתחת תוכנות ושירותים לחיוב לקוחות. החברה נחשבת לאחת מספינות הדגל של התעשייה הישראלית. החברה החלה כמיזם של "דפי זהב", חברה נוספת שיזם קאהן. מוריס קהאן, יליד דרום אפריקה, עלה לארץ בשנת 1956 ומאז פעל לייזום, ניהול ופיתוח מגוון רחב של תעשיות בישראל ובהן מפעל אופניים בבית שמש ומפעל "הצבי" לייצור כפפות שהעסיק נשים מעיירות פיתוח. קהאן עומד מאחורי כ – 150 מיזמים, עסקיים ופילנטרופיים בארץ ובעולם שמטרתם פיתוח התעשייה והחברה בישראל ושיפור מעמדה של ישראל.

סמי סגול

סמי סגול פיתח את "כתר פלסטיק" ממפעל קטן ביפו, לקונצרן בינלאומי המעסיק כ – 4000 עובדים ב – 30 מפעלים ברחבי העולם. חדשנות בתהליכי הייצור, תיעוש התהליך, עיצוב וקונספט חדשני סייעו ל"כתר פלסטיק" לזכות במובילות עולמית. סגול הוא העמוד לפני המחנה של התעשייה הישראלית בכל הנוגע לחדשנות בייצור ובעיצוב כמפתח לצמיחה בשוק העולמי. סגול שנולד בטורקיה ועלה לארץ כשהיה בן 15, עוסק רבות בפילנתרופיה בישראל ובעיקר בתחומי הבריאות וחקר המוח.

רים ועימאד יונס

לרים יונס פעילות ענפה בתחום של שוויון הזדמנויות בחברה הישראלית, והיא פעילה בארגונים חברתיים רבים. בשנת 1993, ייסדו רים ועימאד יונס את חברת "אלפא אומגא" העוסקת בתחום מדעי המוח, אשר במהלך השנים הפכה לחברה גלובלית ואחת מהחברות המובילות בעולם בתחום הנוירוכירורגיה. מוצרי החברה מסייעים למנתחי מוח לנווט את דרכם עד להגעה לתא בודד במוח. "אלפא אומגא" הייתה אחת מחברות הסטארט-אפ הראשונות במגזר בערבי והיוותה מקור השראה למיזמים רבים במגזר. הזוג יונס תרם לפיתוח התעסוקתי במגזר הערבי, לעידוד יצירת מקומות עבודה איכותיים וליצירת ערך רב וייחודי למשק בישראל.

שמעון אקהויז

שמעון אקהויז עומד מאחורי חברת "לומיניס" המבוססת טכנולוגית על המצאה של אקהויז לשימוש במקורות אור רבי עוצמה לצורך טיפולים אסתטיים. החברה היא מובילת שוק עולמית בתחום עם היקף מכירות של 200 מיליון דולר. הצלחתה של החברה הביאה להקמה של עשרות חברות ישראליות נוספות שסייעו למצב את ישראל כמובילה עולמית השולטת בכ – 30% מהשוק העולמי. אקהויז עמד גם מאחורי חברת "סינרון" ומאחורי עוד 25 חברות סטארט-אפ בתחום הציוד הרפואי. אקהויז הנהיג בישראל תעשייה אדירה בתחום הציוד הרפואי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה