הראשון בגיוס טאלנטים

הראשון בגיוס טאלנטים

ראיון עם שי גלבוע, מנכ"ל המרכז האקדמי לב, ויעל גנדמן, מנהלת מדור השמה וקשרים בתעשייה, על גיוס טאלטים חדשים, לקראת הרצאתם בכנס מקורות הגיוס שיתקיים מחר

שיתוף
שי גלבוע

שי גלבוע

המוסדות האקדמיים נחשבים למקור גיוס עובדים אמין ויעיל של בוגרים, מקור למציאת מוחות רעננים ונלהבים, סקרנים לצאת לראשונה אל עולם העבודה לאחר שרכשו תואר/ מקצוע. שי גלבוע, מנכ"ל המרכז האקדמי לב, ויעל גנדמן, מנהלת מדור השמה וקשרים בתעשייה, יישאו הרצאה בכנס מקורות הגיוס על חיבור בוגרי האקדמיה אל התעשייה.

כולם מחפשים מועמדים ניסיון ניסיון וניסיון. מה היתרונות של גיוס עובדים מהמרכז האקדמי?

יעל גנדמן
יעל גנדמן

שי גלבוע: "בתקופת הלימודים אנו מאוד ממוקדים במטרתנו להכשיר סטודנטים להתחיל לעבוד. הלימודים האקדמיים שלנו מציעים מצד אחד יצירת בסיס רחב מקצועי, ומצד שני משלבים מקצועות אפליקטיביים, כך שתהיה לסטודנט עבודה. אנו בקשר קבוע מול התעשיות. בכל מחלקה יש ועדת היגוי המביאה את צרכי התעשיה אל האקדמיה ואנו נותנים לסטודנטים בדיוק את הניסיון הנדרש כיום. לדוגמה את הציוד החדשני ביותר שמשתמשים בו בארגונים,  התוכנות הנלמדות מקבילות לאלה שבתעשייה – כך שבפועל אנו מציעים בוגרים שצברו ניסיון".

מטרת המרכז האקדמיה לב הוא אינו רווח כספי. לדבריה של יעל גנדמן, ההצלחה של המרכז היא הצלחתם של הבוגרים בהשתלבות במשק. "לכן האינטרס שלנו הוא לשלב בארגונים רק את האנשים המוצלחים. יש יתרון מרכזי עבור המעסיקים והוא בתוכניות ההעשרה שאנו מקיימים, תוכניות מנהיגות ומצטייני מחקר, כך שיש לנו יכולת לאתר טאלנטים ובוגרים טריים עוד לפני שהם מסיימים את הלימודים".

מה מציעה יחידת ההכוון למעסיקים?

יעל גנדמן: "אנו מספקים למעסיקים שירותי השמה ללא תשלום. מעבר לקישור בין החברות והסטודנטים, קיום ירידה תעסוקה וכדומה, אנו מבצעים מיון פרטני לפי דרישות החברות והמשרה, ומעבירים להן מועמדים מומלצים בלבד. לאחר שהם עברו ראיונות טלפוניים ופרונטליים. אנו עובדים בשיתוף עם האקדמיה, מקבלים חוות דעת על פי רמת השתתפותו של הסטודנט המועמד ובהרצאות ולומדים על דרך החשיבה שלו".

מהם האתגרים בהם אתם נתקלים בניסיונות לשלב את האוכלוסייה החרדית בעבודה?

שי גלבוע: "אנו מוסד שקיים משנת 69', שהתחיל כמוסד קטן, וכיום לומדים בו כ-5,000 סטודנטים. פחות משליש מהם הנם חרדים, היתר במרבית המקרים משתייכים לציונות הדתית. הבוגרים הם בעמדות מפתח מאוד בכירות. אנו המוסד היחיד שנותן השכלה לאוכלוסיה החרדית – כ-1,500 חרדים וחרדיות שלומדים הנדסה וניהול, מתוכם 600 גברים ו-900 נשים. רבים מהבוגרים מגיעים לעמדות מפתח בכירות מאוד במשק."

"האתגר הגדול ביותר הוא נכונות החברות והתעשיות בשילובם, בגלל החשש שהם ישנו את צביון החברה, או שידרשו דברים שיעיקו על החברה. מניסיוננו, בסופו של דבר מעסיקים מבקשים עוד עובדים מהמגזר החרדי. באחד הכנסים שבהם השתתפתי לאחרונה, דיבר סמנכ"ל חברת ביטוח גדולה על נושא השתלבות האוכלוסייה החרדית בארגון שלו. הוא העיד כי החברה שלו מעסיקה אנשים מהמגזר הזה וכי מדובר בעובדים בעלי רמה אישית גבוהה מאוד ובעלי מוסר עבודה גבוה מאוד". 

גלבוע וגנדמן ידברו בהרצאתם על לימודים אקדמיים מוכווני תעשייה. אם מבחינת הלימודים האקדמיים המותאמים לצורכי התעשייה וגם מבחינת שותפות בוועדות היגוי. לדבריהם, למרכז נכונות לשלב קורסים נוספים על פי צרכי התעשייה. שירותי ההשמה של המרכז חוסכים בעלויות ובזמן הגיוס, ומאפשרים לחברות לאתר מועמדים מצטיינים וטאלנטים לפני יציאתם לשוק.

להתראות מחר בכנס מקורות הגיוס הגיוס!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. יופי… ובתכלס מחפשים רק אנשים עם ניסיון תעסוקתי! ..לא ניסיון לימודי..

השאר תגובה