שכר והטבות כאן ועכשיו!

שכר והטבות כאן ועכשיו!

כיצד בונים מערכת תגמולים אפקטיבית לדור שגדל על מסנג'ר ומיקרוגל, שרוצה הכל כאן ועכשיו?

שיתוף
שכר והטבות

שכר והטבות

רבות נאמר כבר על דור המילניום. בעצם מה לא נאמר עליהם? הם טובים במחשבים ושונאים לעשות משהו שהמחשב יכול לעשות במקומם, הם מפונקים אך שאפתניים, הם חברתיים ונטוורקיסטים ש "חיים ברשת"…. יש להם תכונות רבות שטובות לארגון ותכונות שלאו דווקא באות בהזמנה.. אפשר לנהל ויכוח נצחי על היתרונות של דור המילניום מול החסרונות שהוא מביא לארגון אך לא ניתן להתווכח על נושא אחד – על הכאן ועכשיו.

לפי מאמר שפורסם באתר משאבי האנוש Human Capital Online, "כאן ועכשיו" זה אחד המאפיינים הבולטים ביותר של הדור הצעיר שגדל על אינסטנט (הודעת מידיות, ארוחות מידיות…). כל דבר היה זמין להם בתוך כמה שניות או כמה דקות לכל המאוחר, הכל כמובן בלחיצת כפתור..

אז העובדים הצעירים, אלה שגדלו לתוך תרבות הכאן ועכשיו, עובדים מהר יותר, לומדים מהר יותר, מוכנים לשינויים ותמורות מעכשיו לעכשיו. יש לכך יתרונות אדירים בעולם שבו אנו חיים אבל כדי שהם יהיה אתכם כאן ועכשיו – אתם צריכים לדעת לתגמל אותם במונחים שלהם.

אין טעם לדבר עם עובדים צעירים על הטבות ארוכות טווח ובטח שלא על תנאי פרישה מיטיבים

החקלאיים ידעו שהם צריכים לזרוע, להשקות, לשמור ולטפח, כדי שאחר כך הם יקטפו, ימיינו, יארזו…. ורק אחר כך הם יראו את הפירות (הכסף). החוואים ידעו שצריך להאכיל את הפרה ולספק לה את התנאים הנאותים ואז בבוא היום הם יקצרו את הפרות.

הדור הזה הולך ועוזב את שוק העבודה. אנשים שחושבים על החורף הבא, סוף השנה או גיל הפרישה כבר נמצאים בסוף הקריירה שלהם או לקראת סופה. מי שמתחיל אותה הם עובדים צעירים שרוצים לראות תוצאות מידיות.

זה לא שהצעירים של היום לא מבינים בכלכלה. זה לא שהם לא מבינים שאם ארגון אחד מציע להם 35 ש"ח לשעה בשנה הראשונה ובכל שנה תוספת של 10% הם ישתייכו יותר מאשר אם יצטרפו לארגון שמציע 40 ש"ח לשעה ללא תוכנית העלאת שכר שנתית. הם יודעים שההצעה הראשונה טובה יותר בטווח הארוך אבל… הנטייה שלהם לראות טווחים קצרים (כאן ועכשיו!) עלולה להסית אותם לקחת דווקא את המשרה שמציעה 40 ש"ח לשעה. היא פשוט תראה אטרקטיבית יותר ללא קשר לרציונל.

הסברה לא תעזור כאן, זה לא שהצעירים לא יודעים או לא מסוגלים להבין הטבות ארוכות טווח – הם לא בנויים לראות דברים לטווח ארוך

ארגונים רבים משקיעים מאמצים אדירים בהסברה. הם מקצים משאבים למערך הסברה למועמדים כדי לגייס אותם ולעובדים במטרה לשמר אותם, אולם מאמצים רבים יורדים לטמיון. הסיבה היא שהעובדים הצעירים מבינים באופן רציונאלי את ההטבות ארוכות הטווח הם פשוט לא מגיבים אליהן כפי שהגיבו העובדים בדורות הקודמים.

לכן, אפשר להמשיך להסביר ולנסות לשכנע, ללמד ולהמחיש… או שאפשר פשוט להבין שדור חדש כאן לפנינו והוא רוצה לקבל את הכסף שלו כאן ועכשיו. אלה הילדים שרק לפני כמה שנים נשכבו על הרצפה בסופר ובכו עד שההורים שלהם קנו להם את מה שהם רוצים (בתוך דקות ספורות). כיום הם לא ישכבו על הרצפה במשרד ויבכו אלא פשוט יעברו למקום אחר שייתן להם את מה שהם רוצים כאן ועכשיו.

אז איך בונים מערך שכר והטבות שעונה על הציפיות של הדור הצעיר?

– התחילו משכר שעתי או גלובאלי גבוה, מבלי לבנות מדרגות שכר אפילו לא בשנה הקרובה (של העלאת תוך שלושה חודשים, חצי שנה וכיו"ב). אפשרו להם להשתכר כבר בחודש הראשון את המשכורת שהם מבקשים, על חשבון תוספות עתידיות.

– הציגו להם מודל בונוסים ועמלות כבר בטווח המידי לפי יעדים ריאליים או תחזיות ריאליות.

– הציגו להם בונוסים "שמנים" מידיים שאותם הם יקבלו כאן ועכשיו. ביום של המכירה, בסוף הפגישה עם בעלי המניות, בסיום פרויקט… בכל נקודת זמן שבה העובד הצעיר עומד ביעד או מפתיעה לטובה, הוא צריך לראות את התגמול

שלו במספרים ברורים ולהרגיש את הכסף – כאן ועכשיו.

– הציעו להם מענק הצטרפות מידי, כפי שעושות חברות אמריקאיות. כל עובד שמוותר על מקום עבודה קיים או על הצעות רלוונטיות אחרות כדי להצטרף אליכם מקבל מיד מענק הצטרפות.

– העניקו לעובדים את התנאים שלהם הם יהיו זכאים כבר בשנה הראשונה ממש בתחילת התפקיד. ישנם ארגונים שגורמים לעובדים שלהם להמתין כמה חודשים או שנים עד שהם זכאים להטבות כגון טלפון, מחשב נייד, רכב החזרי

הוצאות, מתנות לחגים.. העובדים הצעירים צריכים כאמור לקבל את זה כבר בהתחלה, ללא דיווחי. ברגע שהם יקבלו את מבוקשם הם יהיו מרוצים ויצאו ממעגל החיפושים.

בכנס שכר והטבות נדבר על נושא זה ועוד! הרשמו כעת ללא עלות. לחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה