"מסדרים את הבית"

"מסדרים את הבית"

ענבל מרטינז, מנהלת מרכז הלמידה במגדל, מסבירה על תהליך רה האירגון של מערך ההדרכה

שיתוף
ענבל מרטינז

ענבל מרטינז

לפני כשנה, עם כניסתה של ענבל מרטינז לתפקידה כמנהלת מחלקת ההדרכה והפיתוח בחברת מגדל היא החלה בתהליך הבנייה מחדש של מערך ההדרכה בחברה.

התהליך היה ארוך, מורכב וממושך ומטרתו לספק מענה מדויק ומקיף יותר לצרכים המשתנים של הארגון ולשינויים המואצים בעולם הכשירויות וההתמחויות של העובדים.

ענבל מרטינז מנהלת את מחלקת ההדרכה והפיתוח בחברת מגדל ותחתיה 35 עובדים. זו המחלקה הגדולה ביותר בתחום משאבי אנוש, בחברת הביטוח המובילה.
טרם לכן, ניהלה מרטינז את הפיתוח הארגוני של דלק ישראל. קודם לכן היתה מנהלת ההדרכה של יוניליבר ולפני כן עבדה באינטל. מרטינז מביאה עמה לתפקיד ניסיון רב שנים בניהול ופיתוח הדרכות וצוותים רבים.

על תהליך הרה-אירגון של מערך ההדרכה במגדל, אומרת מרטינז: "הקמנו מערך אפקטיבי, היושב בתוך. מרכז הלמידה החדשני במגדל והוא מהיפים בארץ. מדובר בשתי קומות של מרכז למידה ייחודי, המאובזר בכלל הציוד והטכנולוגיה המתקדמים ביותר ומעוצב בהשראה לימודית ומרתקת".

על אילו תחומים אחראית מחלקת ההדרכה במגדל, בניהולך?

"מחלקת ההדרכה מחולקת למספר צוותים: מחלקת פיתוח הדרכה והכשרות עובדים; אחראיי הדרכה תחומיים אשר מוטמעים בתוך היחידות השונות ומספקים מענה בשטח,צוות העוסק בניהול ההדרכה בחטיבות הסוכנים ולקוחות החברה,וצוות שעוסק בפיתוח ארגוני – פיתוחי מנהלים,סקרים, חניכה וכד'. ובנוסף קיים בצוותמנהל תפעולי למרכז ההדרכה ומנהל הטכנולוגיות של המרכז".

איזה צורך זיהיתם אשר בעקבותיו בצעתם ארגון מחדש של מערך ההדרכה בחברה?

"זיהינו צורך ליישר קו ולהתאים עצמנו לצרכים המשתנים של הארגון, ובאופן כללי לשינויים המואצים בעולם הכשירויות וההתמחויות של העובדים. מהרגע שהתחלתי בתפקיד, עסקתי בעיקר בתכנון המבנה של מחלקת ההדרכה, מיניתי צוות חדש, וניסיתי להתאים ממש כתמונת ראי את המבנה של מחלקת ההדרכה לצרכים של השטח".

אילו שינויים משמעותיים בצעתם?

"בצענו לדוגמה שינויים לטובת יחידות בחברה שלא קיבלו מענה לפני כן. לדוגמה, בצענו שינויים מבניים ביחידת התפעול שהצריכה הוספה של מדריכים. הפכנו יותר חדשניים ופעלנו למקסם את האפקטיביות של מנהלי ההדרכה. אם לפני כן הם נקראו 'מדריכי שטח' וקודם לכן 'מטמיעי מערכות', הפכתי אותם להיות 'אחראי הדרכה תחומיים' ובכך הוספתי המון משמעות לתפקיד שלהם ולתחומי האחריות שברשותם – מלבד מענה טלפוני וקפיצות לקריאות עובדי החברה, העברנו את המענה לקריאות ליומיים בשבוע וביתר הזמן הם מנהלי הדרכות ואחראים לבניית תכניות הדרכה תחומיות.

זיהינו צרכים רבים בשטח והתאמנו להם מענה, כגון אוכלוסיית הוותיקים בחברה שלא קיבלה טיפול מספק וכעת הוקצו להם מדריכים משלהם. בנוסף, אנו משנים את תמהיל ההדרכה כך שיתן מענה הן להדרכות יחידניות ובטפטופים, וכמובן להדרכות הקורסיות הקלאסיות בקבוצה.

על מנת לייצר את השינויים באופן אפקטיבי- עברו עובדי מחלקת ההדרכה גם תהליך סדנאי שנתן מענה להפנמת התפיסה התפקידית החדשה. לאחר מכן העברנו להם הכשרות מתאימות לתפקידם החדש, ואז תיקשרנו לארגון את תפקידם המחודש.המשולש הקדוש של הפנמת התפישה, הכשרה נכונה ותקשור התפקיד החדש, לא יכול לעבוד ללא שילוב , אינטגרציהועבודה נכונה בתוך הארגון".

 

על הארגון מחדש של מערך ההדרכה במגדל תספר בהרחבה ענבל מרטינז, בהרצאתה בנושא, בכנס ההדרכה השנתי "למידה 2030 – ?Ready to Play" שיתקיים ב- 21.10.18 בכפר המכביה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה