לרגל חג סוכות: מנהלי משאבי אנוש מספרים על סביבת העבודה

לרגל חג סוכות: מנהלי משאבי אנוש מספרים על סביבת העבודה

כמו בסוכה בה נצטוו היהודים לשבת שבעה ימים ולכן מקפידים על בניית סוכה נוחה, נעימה ומקושטת, כך גם בחברות וארגונים, מנהלים בוחרים בקפידה ומתוך מחשבה את סביבת העבודה של העובדים

שיתוף

סוכות הוא חג מקראי, החג השלישי מבין שלושת הרגלים בתורה ועל פי המסורת, היהודים חוגגים אותו במשך שבעה ימים של ישיבה בסוכה. בהתאם לכך, בכל הארץ נבנות סוכות חלקן מעץ, בדים וסכך ירוק, אחרות בקניה מוכנה, כשכל משפחה בוחרת את עיצוב הסוכה שלה.

הדבר דומה לסביבת העבודה של העובדים, הנבחרת בקפידה ע"י מנהלי החברה בהתאם לתפישתם את הנוחות והמרחב הטובים ביותר שיספקו השראה לעובדים ויחזקו את מידת הפרודוקטיביות כמו גם את היצירתיות שלהם.

לרגל סוכות, עידית קרונזון מנהלת משאבי אנוש ARM מספרת על בחירת סביבת העבודה בחברה:

"מה יכול להיות הקשר בין סוכות לסביבת העבודה שלנו? לכאורה, השאלה כשלעצמה מוזרה שכן הקונוטציה המיידית כשמדברים על כל חג הוא דווקא חופשה מעבודה לה אנו מחכים כל כך בכל ימות החול בהם אנו עובדים מצאת החמה חלק ניכר מהיממה.
למרות זאת, אם קצת נקדיש מחשבה דווקא לחג הזה נמצא חיבור מעניין לעולם העבודה.

בחג הסוכות מצווה לשבת בסוכה ולהשתמש בה לכל השימושים הרגילים של בית: לאכול, לשתות ואף לישון, כל שבעת ימי החג, זכר לסוכות בהן ישבו בני ישראל במדבר לאחר יציאתם ממצרים.

בשנים האחרונות מדובר רבות על השעות הרבות שאנו מבלים בעבודה ומנגד, על הצורך לאזן בין העבודה והחיים האישיים. רבים מאיתנו מבלים בעבודה את מירב שעות הערות וגם אם איננו ישנים בה אז בודאי אוכלים, שותים ומקיימים קשרים חברתיים. ארגונים רבים מקדישים מחשבה גם לעיצוב סביבת עבודה נוחה ונעימה, פעילויות שהן מעבר לעבודה ומאידך מאפשרים גמישות שמאפשרת לעבוד גם מהבית.

במשרדי ARM בכפר נטר ניתן למצוא מטבח שמנוהל ומורגש כמו מטבח ביתי כך שבכל שעה משעות היום ניתן לגשת ולהכין משהו לאכול. עובד שמחפש לנוח מהעבודה יכול לשחק פינג פונג ומגוון משחקי Xbox, לעתים אף לשחק עם ילדי העובדים המורשים להגיע עם ההורים לעבודה. בשעות אחה"צ ניתן להשתתף בחוג הפילאטיס או לצאת לריצה עם קבוצת הריצה של החברה.

כמו הסוכה, כך גם מקום העבודה הוא מקום מגורים לא קבוע ואנו מאפשרים לעובדים בתנאים מסויימים גם לעבוד מהבית.

חיבור מעניין נוסף הוא הקשר בין ארבעת המינים לשונות והמגוון שאנו מבינים היום את חשיבותו בעבודה. במדרש מוסבר שארבעת המינים הם סמל לאנשים השונים בעם ישראל לפי תכונותיו של כל מין. אחת הסיבות שנוטלים אותם ביחד היא שהם משלימים אחד את השני והרי זו בדיוק הסיבה לכך שאנו מקפידים להיות מגוונים באנשים שאנו מגייסים לחברה שלנו עם שיעור נשים ששובר שיא מול אתרי החברה האחרים בעולם."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה