מיקרוסופט פיטרה כ-1,000 עובדים, פריגו צפויה לצמצם כ-6% מכוח האדם

מיקרוסופט פיטרה כ-1,000 עובדים, פריגו צפויה לצמצם כ-6% מכוח האדם

הפיטורים בענקית התוכנה נעשו בכמה מדינות בתחומי פעילות שונים | בפריגו מנסים לייעל את הארגון על מנת למנוע את ההשתלטות העוינת מצד מיילן

שיתוף
מיקרוסופט לוגו

מיקרוסופט פיטרה במהלך השבוע שעבר כ-1,000 עובדים, המהווים פחות מ-1% מכלל מצבת העובדים בחברה ברחבי העולם. הפיטורים נעשו בכמה מדינות ובכמה תחומי פעילות לצורך התייעלות והתאמת החברה לצרכיה העסקיים, כך מסרה החברה.

בקיץ האחרון פיטרה מיקרוסופט כ-7,800, כלומר כ-14% מכוח האדם. זאת, לאחר קיצוץ של כ-18 אלף משרות בחברה אשתקד.

יצוין כי מיקרוסופט צפויה לרכוש את סקיור איילנדס מבית דגן, חברת הסייבר הישראלית השלישית שענקית התוכנה רוכשת השנה. לאחר השלמת הרכישה, הנאמדת בכ-150 מיליון דולר, תהפוך החברה את המרכזים בחיפה ובהרצליה מרכז הפיתוח העולמי שלה בתחום טכנולוגיות הסייבר לשירותי הענן ולווינדוס, כך על פי דיווח של כלכליסט.

לוטה בערפל Photo by David Castillo Dominici.ובתוך כך, בעקבות ניסיון ההשתלטות העוינת של ענקית התרופות מיילין על חברת פריגו, הוחלט בהנהלת פריגו לפטר כ-6% מכוח האדם, כלומר כ-800 איש ברחבי העולם.

לדברי החברה, כ-70% מהפיטורים ייגזרו ממכירת פעילות הוויטמינים בארה"ב וכ-30% מהם כתוצאה משינויים במבנה הארגוני. טרם ידוע מה יהיו ההשלכות, במידה ויהיו, על כוח האדם של החברה בישראל, המונה כ-1,200 עובדים.

נזכיר כי בשבוע שעבר התקיים דיון דחוף בוועדת הכספים של הכנסת בו דרש יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) את התערבותה של רשות ניירות ערך על מנת לעצור את ניסיון ההשתלטות העוינת של חברת מיילן על חברת פריגו, המעסיקה למעלה מ- 1,200 עובדים בשני מפעלים בפריפריה – ירוחם ונאות חובב.

"פיטורי עובדים זה פיקוח נפש ועלינו לעשות הכל על מנת למנוע מהלכים שבסופם עשויים לפטר עובדים, וכמו כן לטובת המשק יש למנוע הוצאת מפעלים. מעבר לעובדים הישירים, כל מפעל כזה מפרנס עובדים במעגל השני והשלישי", אמר גפני.  לדברי יו"ר ועד העובדים בחברת פריגו, אהובה חסין, כ-70% מתושבי ירוחם עובדים בחברה עם שכר בסיס ממוצע של כ-6,000 שקל.

"באבחת סכין אחת יאבדו 1,200 מקומות עבודה, ממש פיגוע בדרום ובתושביו", אמרה ח"כ שלי יחימוביץ, מיוזמות הדיון. "חברת מיילן פועלת לבצע השתלטות עוינת על חברת פריגו, ויש לנו סיבות טובות לחשוד בה, לאחר שהודיעה ראש מרכזה בהודו, שם יש לה 12 אלף עובדים והשקעות של 5 מיליארד שקל. ישראל לא מעניינת אותה. גם אידיאולוגית מיילן ביקרה את טבע בעבר, כשזו האחרונה דרשה להשאיר את מרכז הפעילות שלה בישראל. מיילן הצהירה שתמחק את פריגו מהבורסה כאן ובניו-יורק. כמו שבעת אישור חוק בנק ישראל, קבענו בניגוד לעמדתו של הנגיד לשעבר, סטנלי פישר, שלבנק יש אחריות לשוויון תעסוקתי, כך לא יכול להיות שכל רגולטור יפעל כגוף בחלל ריק ועליו לשאת גם באחריות הכללית לטובת המשק".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה