שיתוף

"הייתי בהרצאה בניו יורק, באתי לבית כנסת, 300 אנשים, והם מסתכלים עלי בחשש. ואני עולה על הבמה ואומר להם: יש לי תשובה. הם לא הבינו מה אני רוצה. עוד לא שאלו שום שאלה. אני אומר: כן זה בטוח לבוא לבקר בישראל. 300 איש איש קמו והחלו למחוא כפיים", כך פתח אריה פישביין את סקירתו על הפיתוחים הטכנולוגים החדישים בעולם כנגד האיומים המתפתחים, בכנס חשיפת מרצים של HRus.

פישביין מפרט בהרצאתו מהם האיומים האמיתיים על מדינת ישראל, ואילו יכולות עומדות לרשות המדינה במלחמה בעידן החדש. "הייתי מפקד מערך ההגנה האווירית של ישראל, והראשון שהביא את הפטריוט לארץ", הוא מספר.

"ב-1991 הייתי מפקד משלחת הפטריוט והבאתי את הפטריוט לארץ, בנוסף, הכרזתי על הכנסת החץ לכשירות מבצעית, אני זה שהחליט על קליטת בנות לוחמות למערך הנ"מ, ונכון להיום, 40% מלוחמי מערך הנ"מ הן בנות, יש לנו מפקדת סוללה שהפילה מטוס, יש לנו סמג"דית".

150 אלף טילים ורקטות

הוא מספר: "הייתי בהרצאה בארה"ב, שמתי את המפה הזאת, שאלתי את הנוכחים – 400 איש באולם – מה זה? אמרו: מפת ארה"ב. שאלתי מה השטח של ארה"ב? אף אחד באולם לא ידע. 9.5 מיליון ק"מ. זה השטח של ארה"ב. קנדה היא 10 מיליון. טיפה יותר גדולה.

"ואז שמתי שקף אחר ושאלתי מה זה בפינה שם למטה? לא ידעו. אמרתי זאת מדינת ישראל. 22 אלף קמ"ר. שאלתי [את הקהל]: האם אתם מוכנים שסביב ארה"ב הגדולה יהיו 100 טילים. הקהל השיב: מה פתאום. 100 טילים אנחנו יוצאים למלחמה. מרסקים אותם. אמרתי: סביב הנקודה הקטנה הזאת (ישראל) יש היום 150 אלף טילים ורקטות.

"זה נראה נורא מפחיד אבל יש לנו פתרונות. יש לנו מערכות הטובות בעולם. אנחנו יודעים איפה נמצאים כל המצבורים שלהם. אנחנו יודעים להפציץ אותם. למה מספר הטילים והרקטות לא מפחיד אותנו? כי מה שמעניין זה מה מספר המשגרים. לא הטילים. אם יש 1000 משגרים זה האיום שלנו. כל השאר זה מחסנים ורובם יושמדו בפתיחת לחימה".

12 איומים על מדינת ישראל

בהרצאות שפישביין מעביר הוא ממפה את 12 האיומים על מדינת ישראל ומפרט על כל אחד מהם. בהרצאה בכנס חשיפת מרצים דיבר פישביין על שניים מהם.

"האיום הראשון הוא הסייבר", אמר פישביין. "מה זה בעצם סייבר? את השאלה הזאת כבר שאלתי בערך 20 אלף איש. אף אחד לא יודע מה זה סייבר". הוא הסביר שסייבר זה קיצור של המילה קיברנטיקה, שבאנגלית מבטאים אותה סייברנטיק. "קיברנטיקה", אמר פישביין, "זהו ענף במתמטיקה שחוקר את הקשר בין אדם למחשב. יש אדם יש מחשב ויש אלגוריתמים באמצע.

"בכל יום יש מיליון תקיפות סייבר על מדינת ישראל. כל יום. הקמנו רשות לאומית לסייבר. יש לנו יחידה של לוחמי סייבר. כל הפצצות היום מונחות GPS. אם תפריע ל-GPS שום פצצה לא תפגע במטרה. החלק החשוב ביותר הוא שיתוף פעולה בינלאומי.

"האיום השני הוא האיום הגרעיני. פצצת אטום 10 קילוטון שמתפוצצת פה, הורסת שטח ברדיוס חמישה ק"מ. אז נכון שחמישה קילומטרים נמחקים אבל זה לא איום קיומי. פצצת אטום גורמת להדף, לחום, לקרינה לנשורת רדיואקטיבית ולפולס אלקטרומגנטי".

נמצאים בנקודת האל חזור

לדבריו, "אם פעם חשבנו שאנחנו יכולים הפציץ את מתקני הגרעין באיראן, אז נגמר הסיפור. אנחנו בנקודת האל חזור. הם מחופרים באדמה 60 מטר בפנים. אין לנו מה לעשות. לנו אין פצצה שמגיעה ל-60 מטר. לאמריקאים יש פצצה שמגיעה ל-60 מטר בתוך האדמה ויש להם מטוס שיכול לשאת את הפצצה הזאת.

"לכן, כדי להפציץ אותם אנחנו צריכים את האמריקאים. לאיראנים יש 11 מתקני גרעין. כדי לתקוף 11 מתקני גרעין יש צורך במבצע שיכלול 150 מטוסים באוויר. שמניית מטוסים לכל אתר זה 90 מטוסים, בהם מטוסי הגנת שטח, מטוסי לוחמה אלקטרוני, מטוסי קשר, מטוסי תדלוק, מטוסי חילוץ וכו. 150 מטוסים באוויר.

"פצצה גרעינית, הקרינה שלה נעלמת מהר יחסית. בהירושימה הרכבת חזרה לנסוע אחרי שבועיים. מנקים את זה. זה לא כור גרעיני שלא ניתן לנקות את זה.

"על מה מדברים כשאנחנו מדברים על אוראניום מועשר? כדי לעשות פצצת אטום יש צורך בשני גושים של 10 ק"ג של אורניום ספציפי שנמצא בטבע. בטבע אורניום בנוי משלושה סוגים של איזוטופים. הצנטריפוגות מוציאות את החלק המועשר מתוך הגוש הגדול".

מתקפת הסייבר על איראן

"אומרים שישראל תקפה במתקפת סייבר את הצנטריפוגות באיראן. יש בקר שנותן פקודה לצנטריפוגה והיא מסתובבת 50 אלף. הווירוס הזה היה על הבקר. הבקר נתן לצנטריפוגה פקודה: תסתובבי 100 אלף ודווחי אחורה 50 אלף. ישבו [אנשים] בחדר הבקרה, ראו 50 אלף, [חשבו] הכול טוב. אבל הצנטריפוגה במאה אלף נשרפה. מה שקרה זה ש-3000 צנטריפוגות נשרפו. הווירוס הזה עיכב את תוכנית הגרעין האיראנית בחצי שנה.

"אז מה הפתרון בעצם נגד מכה גרעינית? הפתרון הוא יכולת מכה שנייה. אם המדינה שתוקפת יודעת שאני יכול להחזיר לה ואני יכול לתקוף אותה עם נשק גרעיני משלי, היא תפחד. בעיתונות זרה כתוב, שאם האיראנים יתקפו את ישראל, אז ישראל תחזיר עם פצצת מימן שהעוצמה שלה פי אלף מפצצת אטום ויהיו בטהרן בלבד 10 מיליון הרוגים. זה כתוב בעיתונות זרה".

מנהרות התקיפה

"איום נוסף שיש על מדינת ישראל", אומר פישביין, "הוא איום מנהרות התקיפה. [מראה שקף של אנשים עובדים בחממת עגבניות]: בתוך חממה לגידול עגבניות חפרו מנהרה. לוקחים חול מערבבים עם מלט ועושים יציקות. את החול שנשאר, שמים בארגזי עגבניות ומוציאים את זה כאילו זה עגבניות מהחממה. המזל"ט שלנו רואה ארגזי עגבניות כשבפועל הם חופרים מנהרה.

"יש שני דברים שניתן לעשות נגד זה. אחד הוא חומה תת קרקעית בעומק של 60 מטר, ועוד כמה מטרים בגובה. בכל החומה הזאת יש חיישנים. אם מישהו חופר החיישנים מגלים את התנועות בקרקע.

"זה מועבר למרכז ניתוח ובמרכז הניתוח מבינים בדיוק באיזו נקודה מדויקת גילו החיישנים את מה שגילו, שולחים כלים הנדסיים, חופרים את המנהרה הזאת, שולחים רובוט קטן ומשמידים את המנהרה במגוון אמצעים.

"היום יכולת ההגנה ממנהרות היא 100 אחוז. החומה עדיין לא קיימת לכל אורך הגבול אבל בתוך כשנה מהיום הגבול כולו יהיה מכוסה. אשר לרקטות, תמיד צריך לזכור רקטות זה לא איום קיומי. הן לא פוגעות. בסופו של דבר, לכל האיומים יש לנו מענה טוב".

להזמנת ההרצאה המלאה וקבלת פרטים נוספים: 053-7556688   |   arie@afikk.com

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה