מיומנות רכה שמדליקה את המעסיקים

מיומנות רכה שמדליקה את המעסיקים

האם למועמדים שלך יש את ה"חוסן"? החוסן נרשמה כתכונה מועדפת שמעסיקים מחפשים אצל מועמדים

שיתוף
תכונת החוסן

תכונת החוסן

'חוסן' היא תכונה חיובית שאינה קוגניטיבית, המבוססת על התמדה של הפרט המבצע מאמצים בשילוב עם תשוקה למטרה מסוימת לטווח ארוך או עד להשגתה. החוסן מאפשר לאדם להתגבר על מכשולים או אתגרים העומדים בדרכו ולהשיג את מטרותיו.

החוסן הפכה למיומנות הרכה שמעסיקים מחפשים אצל העובדים והמועמדים שלהם. מרבית המגייסים בתהליכי גיוס העובדים שלהם, בוחנים האם למועמד יש את התכונה הזו ועד כמה היא מבוססת.

חוסן מוגדר לרוב כאומץ, נחישות ומוכנות לעבוד קשה. בסביבה מקצועית, זה שיש לעובד התמדה ותשוקה משאירה אותו מחויב למטרות ארוכות טווח, גם כאשר הוא מרגיש שהוא דורך במקום.

בשנות ה -90 כינו את האנשים הללו כ"בעלי מוסר עבודה חזק". לא משנה איך אתה קורא לזה כעת, כאשר זה נמצא אצל המעומד, זהו למעשה כונן פנימי לאחריות, מסירות יכולת התמדה ומאמץ ונחישות להשגת המטרה. זוהי תוכנה מוערכת וחיונית אצל מועמדים פוטנציאליים, לעתים הרבה יותר מאשר הידע, הניסיון הקודם שלהם והכישורים. הרבה יותר מאשר קריטריונים אחרים המופיעים שדרושים ומפורטים בתיאור התפקיד.

אנג'לה לי דאקוורת', פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת פנסילבניה, אומרת לפי הפרסומים, כי חוסן הוא גורם מכריע יותר להצלחה בקרב ילדי בית הספר מאשר כמעט כל אמצעי אחר שהיא יכולה למצוא.

החוסן הוא הוא תכונה רבת עוצמה ובאמצעות העמידות מושג שילוב שאין לו תחרות במועמד לעבודה.

חוסן מוגדר ע"י מנטליות ללא הפסקה. בעל כוח משל עצמו לדחוף קדימה לא משנה מה עומד בדרך. עמידות, לעומת זאת, היא היכולת להתאושש וללמוד מאתגרים ולראות בכישלון הזדמנות לשיפור. תארו לעצמך את הפוטנציאל של המועמד שיש לו את שתיהן.

אז ברגע שהחלטת שאתה צריך לשכור עובדים עם חוסן כיצד תוכל לזהות את המאפיין הזה במהלך תהליך הראיון? אילו סימנים ברורים ורמזים עדינים אתה צריך לחפש לחוסן, אצל מועמדים לעבודה?

ישנן מספר שאלות ראיון מובנות שיכולות לסייע לך לזהות חוסן אצל מועמדים. שאלות שנועדו לזהות מיומנויות רכות כגון: תקשורת, יכולת קבלת החלטות ופתרון בעיות, יכולות לשמש גם כדי לאתר מועמדים עם עמידות וחוסן.

שאלות אלו כוללות:

ספר/י לי על תקופה שבה נתקלת במצב קשה? איך עברת את זה?

איך את/ה נשאר חיובי וממוקד במהלך נסיבות עבודה מאתגרות?

דבר/י איתי על איך את/ה מתמודד עם עמיתים קשים לעבודה ומצבים מלחיצים בעבודה?

ספר לי על מצב שבו למדת מכישלון?

איך אתה קובע ופועל לטובת השגת המטרות?

תאר לי כיצד צמחת מפרויקט שלא צלח וכיצד הפקת תובנות ממנו לעתיד.

בדיוק כמו עם כל שאלת ראיון, אתה תרצה להקשיב היטב ולבחון את התשובות שאתה מקבל. אתה תרצה לקבל תיאורים ספציפיים ברמת פירוט נרחבת מן המועמד כאשר הוא מספר לך את הסיפורים שלו.

רמז נוסף כי למועמד לעבודה יש חוסן: הוא יגיע לראיון העבודה בזמן והתכונן היטב לראיון שלו. אחרי הכל, אם אין לו את התשוקה לכך, הוא לא יתאמץ בכלל להגיע.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה