מיומנה של רכזת גיוס: מה זה השטויות האלה תקופת הכנת השכר?!

מיומנה של רכזת גיוס: מה זה השטויות האלה תקופת הכנת השכר?!

כינרת, הרכזת המפולפלת, מספרת כיצד שורדים את התקופה הלחוצה והחשובה ביותר בחודש

שיתוף

אחת השאלות ששאלו אותי בראיון העבודה בחברת כוח האדם הגדולה היתה מהי יכולת העמידה שלי תחת לחץ. מאחר שהיה לי כבר ניסיון של עבודה מול קהל, ועוד קהל לחוץ שדורש את הכסף שלו, אז לא היתה לי בעיה לענות בביטחון רב שאני עומדת בזה יפה מאוד, ושהלחץ אפילו מניע אותי.

כנראה שלא ידעתי על מה אני מדברת, כי עם כל הכבוד לרזומה העשיר שלי בעבודות לחוצות (ויש כבוד) – לא ידעתי שהוא עתיד לעמוד למבחן בכל חודש במשך שלושה או ארבעה ימים רצופים לפחות.

ראיתם פעם איך נראה סניף של חברת כוח אדם המתמחה בסיעוד בימים של סוף ותחילת החודש? הכינו את המטריות. כמו משרד הפנים בכל בוקר. עשרות עובדים גודשים את המשרדים על מנת למסור את טופס שעות העבודה שלהם לחודש שנגמר עלינו לטובה. לפעמים הם רבים על התור, ולא משנה כמה תיהיי עסוקה בריכוז השעות לקראת העברתן לחשבת השכר – תפקידך יהיה גם לדאוג לאווירה שלווה ונעימה. כי עדיין את צריכה את כל העובדים האלה.  

בחברות כוח אדם רגילות לא בטוח שתראו את הלחץ כה בולט, אבל רמת הלחץ האמיתית לא תהיה פחותה, בעיקר כאשר מדובר בעובדים בלתי מקצועיים/ עובדים זמניים/ עובדים לפי שעות באתרים שונים.

לסיכום, הבאתי בפניכם מספר טיפים על מנת לצלוח את תקופת הכנת השכר עם יכולת לפקוח את העיניים בסוף היום:

  1. לעולם, אבל לעולם אל תקיימו פגישות/ ראיונות עבודה ב-1 בחודש. לא שתהיו פנויים לזה, אבל גם במקרה של גיוס דחוף של עובד – מומלץ להיפגש אתו במשרד אחר. זה מרתיע וגם לפעמים פשוט מפריע.
  2. מוכנות היא שם המשחק. גם כאשר אתם מוצפים בעבודה, יש להיערך בהתאם ולהזיז הצידה, עד כמה שאפשר, את כל המשימות האחרות שיש לכם. אפשרות אחרת וריאלית יותר היא להציב בכל יום של הכנת שכר רכזת אחרת שתמשיך בעבודה השוטפת.
  3. דאגו לכיסאות, שתיה, כיבוד וחוברות קריאה שינעימו את זמנם של העובדים הממתינים בתור המייגע.  
  4. אל תצאו לחופשות בסוף ובתחילת חודש. כל יד תעזור ותתרום לסיום יום עבודה בשפיות.
  5. לכל הנוגעים בשכר: ריכוז, רבותיי, ריכוז. כשם שלא הייתם רוצים שכל הנוגעים בשכר שלכם יהיו עייפים ועצבניים מדי – כך יישום כל הטיפים שלמעלה יתרמו לביצועים טובים של עבודת הכנת השכר.
  6. יש הרבה רכזות שחושבות שחשבות השכר העובדות מולן הן מלחיצות מאוד ופשוט לא נחמדות. טעות! הן עושות את העבודה שלהן, ובינינו – בלי לחץ על הראש שלכם אין סיכוי שתמסרו להן את נתוני השכר בזמן.
  7. תבינו שהאחריות של הכנת השכר היא שלכם, ולא פחות מזו של חשבות השכר. הבאת הנתונים באופן ברור ומדויק, ובזמן – היא השלב הראשון והחשוב ביותר בהכנת השכר לעובדים.
  8. תבואו עם הרבה אורך רוח, והרבה מצב רוח טוב. עצבים באמת לא יעזרו לכם.

 

* לפרטים נוספים אודות יום עיון בנושא שכר לחצו כאן

לבלוגים הקודמים:

המתווכים

הלוחשת לעובדים

חיכיתי, בכיתי, ומי לא בא? המועמד

איך צלחתי את ראיון העבודה הראשון שערכתי

המסע אל ג'וב חלומותיי

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה