מחקר חדש: עובדים מאושרים יותר כאשר ישנה שקיפות בנושא השכר

מחקר חדש: עובדים מאושרים יותר כאשר ישנה שקיפות בנושא השכר

מחקר חדש מראה כי שקיפות והוגנות בתהליך השכר בארגון משפיעות פי 5.4 על שביעות רצון העובדים, מאשר גובה השכר ביחס לשוק

שיתוף
שימור העובדים בארגון

שימור העובדים בארגון

מחקר שהתפרסם השבוע בארה"ב מראה, כי לניהול תחום השכר בארגון מבחינת ההגינות והשקיפות, יש השפעה גדולה יותר (פי 5.4) מאשר ההשפעה של גובה השכר ביחס לשוק.

למחקר אחראית חברת PayScale, Inc – ספקית תוכנה ומנתחת נתוני שכר והטבות בענן, שעיצבה את הסקר כדי לזהות את גורמי ההנעה של מעורבות העובדים. החברה סקרה מעל 500,000 עובדים בנוגע להיבטים שונים בעבודה שיכולים לתרום הן לשביעות רצון והן להתשה פוטנציאלית.

המחקר נועד לשפוך אור חדש על שביעות רצון העובדים או על כוונתם לעזוב את החברה, בעידן שבו נושא מעורבות העובדים נחקר בכל רמה ומכל כיוון אפשרי. המחקר מראה כי רק ע"י דיאלוג פתוח על תהליך השכר ותרומות העובדים בחברה, המעסיקים יכולים בסופו של דבר להביא לתוצאות טובות יותר עבור העסק שלהם.

ממצא מעניין נוסף הוא, שכאשר העובדים מרגישים מוערכים על ידי המעסיק שלהם ומאמינים שלחברה יש עתיד מזהיר – הם נוטים יותר להסתפק בעבודה ולהישאר בחברה.

ממצאים נוספים מראים כי העובדים ברובם לא יודעים אם הם משתכרים בצורה הוגנת. מבין המשיבים שחשו כי הם משתכרים מתחת לשיעור השוק, כמעט ל- 90% מהם שולם בפועל בשער השוק או מעליו. רק 11% מהאנשים שחשו שהם לא קיבלו שכר נמוך – צדקו.

עוד עולה מהמחקר, כי 75% מהנשאלים הסבורים כי הם מקבלים תשלום בשער השוק או מעליו אמרו שהם מרוצים מתפקידם, לעומת 59% בלבד מהעובדים שחשו כי הם משתכרים מתחת לשיעור השוק.

המחקר הראה כי שקיפות והוגנות בתהליך השכר בארגון משפיעות פי 5.4 על שביעות רצון העובדים, מאשר גובה השכר ביחס לשוק.

יש גוף גדל והולך של מחקרים וראיות שמראים כי חברה עם יותר עובדים מעורבים משיגה תוצאות עסקיות טובות יותר.

המחקר הנוכחי חשף את מה שחשוב ביותר עבור יצירת חוויית עבודה נהדרת, וכיצד ניתן להשיג חווית עובד חיובית ושביעות רצון אצל העובדים, מבלי לשלם יותר. ניתן לשפר את המעורבות על ידי ביצוע שינויים קטנים באופן שבו אתם מתקשרים עם העובדים לגבי הערך שלהם, האסטרטגיה של החברה שלכם, השכר וההטבות.

ממצאים מרכזיים ממחקר מעורבות העובדים

שביעות הרצון של העובדים מונעת על ידי תחושתם כי הגישה למרכיבי השכר שלהם היא הוגנת ושקופה בארגון, ולא כמה הם משתכרים בפועל. כיצד הם משתכרים ביחס לשוק, פחות רלוונטי על פי המחקר מבחינת שביעות רצון העובדים.

רוב העובדים לא יודעים אם הם משתכרים בצורה הוגנת: מהמשיבים שחשו כי הם משתכרים מתחת לשיעור השוק, כמעט 90% השתכרו בפועל בהתאם לשער השוק או מעליו.

הערכה היא המפתח: עובד אשר מרגיש מוערך חש שביעות רצון יותר מכל משתנה אחר.

עובדים רוצים להישאר בחברה שצומחת: החברה היא המניע החשוב ביותר של שביעות רצון העובדים והפחתת תחושת ההתשה, בעוד שתחושת ההערכה היתה הגורם השני מבחינת החשיבות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה