מותג מעסיק חזק: לגרום לאנשים לבחור לעבוד אצלכם

מותג מעסיק חזק: לגרום לאנשים לבחור לעבוד אצלכם

שיתוף
בניית מותג המעסיק

בניית מותג המעסיק

מותג מעסיק אידאלי מסייע לחברה בגיוס מועמדים ושימור העובדים לאורך זמן. הוא אף משפר את כמות הפניות של מועמדים ישירות לחברה לחיפוש משרות.

הרעיון שעומד מאחורי מותג מעסיק חזק הוא, להציג את החברה כמקום רצוי לעבוד בו ולמשוך כמה שיותר כישרונות לחברה.

מותג המעסיק לעומת מותג החברה

בעוד שמותג המעסיק מתייחס לדרך בה אנשים תופשים אותך כמעסיק, המותג של החברה הוא רחב יותר וכולל את מאמצי המיתוג המסורתיים הקשורים למכירות ושיווק ובעיקר פונה ללקוחות. עם זאת, לעתים קרובות יש חפיפה בין מותג המעסיק שלך ומותג החברה.

לדוגמה, חברה שפועלת למען הקהילה ותורמת לקהילה באמצעות חלוקת המוצרים שלה לנזקקים, מושכת הן עובדים פוטנציאליים והן לקוחות שרואים בקניית המוצרים ערך קהילתי.

ההבדל העיקרי בין מיתוג החברה לבין מיתוג המעסיק הוא המיקוד והערוצים. עבור מיתוג המעסיק, המוקד הוא ביתרונות העיקריים לעובדים. המסרים צריכים להתמקד בעובדים ולא בשיווק. בנוסף, מודעת שיווק מותג המעסיק יפורסמו בערוצים של עובדים פוטנציאליים.

שלבי מיתוג המעסיק

בדומה לשיווק המוצר שלך, עליך לחשוב על הדרך בה תבחר למתג את המעסיק ולבצע אסטרטגיית מתאימות בסדרה של צעדים:

הגדר את היעדים שלך.

פתח רשימת צרכים ומיומנות.

הגדר את הצעת הערך של העובד שלך.

בטא את המשימה שלך

שלב 1: הגדרת היעדים שלך

היעדים הם ברורים ובכל זאת חשוב להזכירם:

משיכת מועמדים איכותיים, המרת מועמדים לעובדים, עלויות גיוס נמוכות יותר, הגדלת מעורבות העובדים, ירידה בתחלופת עובדים.

שלב 2: פיתוח רשימת מיומנויות

ככל שתהיה ספציפי יותר באסטרטגיית המיתוג, כך תוכל ליהנות ממנו. במקום לומר "אנחנו חברה מצוינת לעבוד בה", שזה קל עבור כל חברה לומר, עליך לספק את כל הסיבות הספציפיות לכך.

הבט על צרכי המיומנויות הנוכחיים שלך ועל אלו שתצטרך בעתיד. האם אתה צריך אנשי שירות לקוחות בעלי מיומנויות מסוימות? מהנדסים, מעצבים, אנשי מכירות? לעתים קרובות סוגים שונים של עובדים מעריכים דברים שונים. מעצבים אולי ירצו חופש יצירתי. אנשי מכירות ירצו לעבוד בחברה שצומחת במהירות.

עליך להתאים את המסר שלך לקהל היעד – לאותם עובדים בעלי מיומנויות ספציפיות, כחלק ממותג המעסיק.

שלב 3: הגדרת הצעת הערך של העובד שלך EVP

העובדים הנוכחיים והעתידיים נמדדים בזמן ובמאמץ שלהם אל מול רווחי החברה, וגם בחוויית העבודה שלהם בחברה שלך – EVP (Employee value proposition). לכן, מועיל לחשוב על מותג המעסיק שלך במונחים של הצעת ערך לעובדים. על פי מחקר של HBR, ל- 61% מהארגונים יש EVP. המטרה היא להגדיר ולהצליח לבטא את נקודות המפתח של החברה שלך ביחס לאפשרויות תעסוקה אחרות.

כדי להתחיל ליצור EVP, בהנחה שכבר חשבת על רשימת המיומנות שלך, התחל עם קצת מחקר והבנה של מה שחשוב לעובדי היעד שלך. בצע סקרים לעובדים קיימים ולעובדים פוטנציאליים. בדוק על מה מחפשי עבודה מתלוננים, ומה הם משבחים. זה יעזור לך לעצב את סיפור המותג שלך ולדעת מה להדגיש.

שלב 4: לבטא את המשימה שלך

מותג המעסיק צריך לכלול את כל היתרונות החשובים למחפשי העבודה, אבל בצורה של סיפור משכנע. כלומר, כל היתרונות צריכים להתאים באופן מלוכד למשימה של החברה. מה מייצגת החברה שלך? למה היא קיימת? מהה התרבות שלה? מהו החזון שלה בהשפעה על הקהילה?!.

חמושים במשימה, זה הזמן לבנות את מותג המעסיק האידאלי ולכלול את כל היתרונות הספציפיים שלכם לתוך סיפור מולכד. זכרו את רשימת הצרכים והמיומנויות ואת מה שחשוב לעובדי היעד שלכם, כל זה צריך להיכנס לתוך הסיפור.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה