מוצפים בקורות חיים לא רלוונטיים? 4 טיפים למיקוד

מוצפים בקורות חיים לא רלוונטיים? 4 טיפים למיקוד

כשכל קשר בין הקבצים שנפתחים בזה אחר זה לבין דרישות המשרה שפרסמתם הוא מקרי בהחלט – זה מתסכל, גוזל זמן ופוגע בהליך הגיוס. כך תפתרו את הבעיה

שיתוף
קורות חיים

קורות חיים

מה יותר מתסכל מלגלות שהזמן (המועט מלכתחילה) שהקדשתם למיון קורות החיים שהגיעו אליכם – בוזבז על המון קורות חיים לא רלוונטיים? למרבה הצער, זה קורה לא מעט: קשה למצוא מגייס שבמהלך הקריירה המקצועית שלו זה לא קרה לו לפחות פעם אחת. 

אין ספק – זה מתסכל. אבל החדשות הטובות הן שזה בהחלט בר תיקון – כבר במודעת הדרושים שלכם.

הפתרון: לדבר עם המועמדים בשפת הדרושים

כיצד תקבלו פחות קורות חיים לא מתאימים ויותר קורות חיים רלוונטיים? עזרו למחפש העבודה להבין האם המשרה רלוונטית עבורו, על ידי ניסוח מודעה בשפת הדרושים שמובנת לכולם.

הנה 4 טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת נכון:

  1. התאימו את השפה והנוסח השיווקי לקהל היעד
    חשוב שהמודעה תדגיש את מה שמעניין ורלוונטי לקהל היעד שלכם: חיילים משוחררים? הם רוצים לחסוך לטיול, ולכן חשוב להם הכסף. סטודנטים? מחפשים משמרות גמישות והתחשבות בתקופות מבחנים. אימהות? גמישות בשעות העבודה. עובדי היי-טק? שכר גבוה, אפשרויות קידום, תנאים להתפתחות מקצועית, חברה יציבה ועוד.
     
  2. הגדירו דרישות חובה ודרישות יתרון
    הגדירו מראש את דרישות החובה ודרישות היתרון שלכם, וציינו זאת בבירור במודעה. על מה לא תוכלו להתפשר? מה יתקבל בברכה, אך לא יפסול מועמד –  השכלה, אזור מגורים, מיומנויות וכו'? הגדרת דרישה קריטית כ"חובה" תמנע הצפה של פניות מיותרות. לכם זה יחסוך עבודה ולמועמדים אכזבות מיותרות.


    מודעה למשרת היי-טק: משווקת אתגר המקצועי ויציבות החברה, מפרטת דרישות חובה ויתרון

  3. השתמשו בשמות מקובלים ושגורים לתפקידים
    אל תמציאו תפקידים חדשים שאף אחד לא מכיר – שימוש במונחים מקובלים יקל על המועמד להבין במה מדובר. הנה דוגמא: מודעת דרושים שכותרתה "עובד/ת נמרצ/ת ומוכשר/ת לתפקיד ניהולי במטה החברה" הניבה מלאי של קורות חיים לא רלוונטיים לתפקיד – בדיוק משום שההגדרה רחבה ומאוד לא ממוקדת. כששינינו את הכותרת ל"מנהל/ת שיווק בחברה" – פנו מועמדים בעלי ניסיון רלוונטי בתחום השיווק.


    "מחפשים את האחד/ת המתאים/ה": נחמד כמסר שיווקי, פחות כתיאור תפקיד

  4. זכרו: פחות זה יותר
    מחפשי עבודה קוראים את המודעות ברפרוף. המודעה צריכה להיות תמציתית וקצרה ככל שניתן – בין 30 ל-50 מילים. נצלו את תשומת לבו המוגבלת של הקורא לעניינים החשובים באמת – דרישות החובה קודמות לתיאורי אופי וכישורים אישיים. גם אם התפקיד כולל תחומי אחריות רבים ומגוונים, אל תבלבלו את מחפש העבודה: די בציון תחומי האחריות העיקריים.

 


לוח דרושים AllJobsמאמר זה נכתב ע"י צוות מערכת אתר הדרושים AllJobs לטובת קהילת הגיוס של פורטל משאבי האנוש ומבוסס על ידע ונתונים ממקורות חיצוניים ופנימיים הנאספים ע"י AllJobs.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת מנהלי הגיוס שלנו בלינקדאין!

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה