מועמדים במשאבי אנוש: עדי שוורץ – ­בדרך לעולם הייעוץ וההכוונה של פרטים

מועמדים במשאבי אנוש: עדי שוורץ – ­בדרך לעולם הייעוץ וההכוונה של פרטים

מועמדים במשאבי אנוש: עדי שוורץ מסמנת את האתגר הבא - להתרכז בתחום הייעוץ וההכוונה

שיתוף
עדי שוורץ - קורות חיים משאבי אנוש

אז איך מתמצתים 32 שנות מצוינות לעמוד?  

נתחיל מהסוף להתחלה: השביל המקצועי שלי מוביל אותי לעולמות ייעוץ והצלחה ביצירת שינוי בחייהם של פרטים.

אז אחרי שהורדנו את זה מהחזה, נפיג את המתח בהדרגה ונספר קצת עליי ולמה אני מופיעה כאן בעצם.

את המגע והאהבה שלי להנחיית אנשים צברתי כבר בשירות הצבאי. הוכשרתי כמדריכה ומש"קית חילוץ והצלה, למדתי פיתוח הדרכה, עסקתי בהדרכה בפועל של מגוון אוכלוסיות והכרתי את עולם המשוב, 'הדרכה נכונה' ופיתוח מערכי שעור. כבר אז גיליתי שאני אוהבת הן את הבמה והן את המקום של 'אחד על אחד' מול אנשים.

אחרי הצבא, המשכתי ללמודי BA בכלכלה, סוציולוגיה ומדעי המדינה (מורכב, הא?), סיימתי בהצטיינות והמשכתי אל עבר המסלול שהסמיך אותי כסוציולוגית ארגונית (כתבתי אפילו תיזה מעניינת אבל זה כבר נושא לכתבה אחרת לגמרי).

לפני שש שנים, השתלבתי בעולמות האבחון – נכנסתי לחברת "פלאפון", שם למדתי את 'אומנות הראיון' וצברתי מומחיות בהעברת מרכזי הערכה לתפקידי שירות ומכירה. במקביל, המשכתי לתרגל באוניברסיטה סטודנטים למדעי החברה – פיתחתי מערכי הדרכה שעסקו בתחומים שונים בחברה הישראלית, העברתי, הדרכתי והנחיתי אותם בפועל, בדקתי עבודות, מבחנים וכיו"ב ובמקביל שקדתי על התיזה שלי. ברגע שכתיבת התיזה הסתיימה, חיפשתי עבודה במשרה מלאה – גם ב"פלאפון" וגם מחוץ לה. ואז הגעתי ל"ביטוח ישיר".

ב"ביטוח ישיר" הוגדרתי כרכזת גיוס מטה לתפקידים בכירים וזו נשארה הגדרת התפקיד שלי עד סוף דרכי שם: ניהלתי עצמאית תהליכי גיוס, מרמת אפיון הפרופיל הנדרש וצורכי מנהל/ת מגייס/ת ועד לקליטת העובד – כולל הסכם עבודה, משא ומתן, הסבר על תנאים סוציאליים וכיו"ב.

אולם כמי שטבועה בה סקרנות טבעית, נכנסתי לתחומים נוספים. ערכתי עשרות שיחות חתך, שימוע, שימור וכיו"ב. לאט לאט פילסתי את דרכי לעוד מקומות שבאמת עניינו אותי, מתוך מגמה להרחיב את תפקידי (היות ולא היה תקן בפני עצמו) – עסקתי בפיתוח ארגוני: הנחיתי, ייעצתי ולוויתי מנהלי/ות במערך המוקדים והמטה בתהליכי משוב וחניכה דרך סדנאות ופגישות של 'אחד על אחד'. בנוסף, במסגרת התפקיד שלי דאגתי לטפח גם את מקומי כיועצת תעסוקתית לעובדים ולמנהלים שונים בארגון, בנוגע לפיתוח הקריירה שלהם בתוכו. נהניתי מאוד מהדרך והידע שצברתי ומהאנשים שנחשפתי אליהם.

אז מה מביא אותי לפה אתם שואלים? אחרי שנגעתי ב'אש קטנה' בתחומים שנוגעים יותר בכובע הייעוצי – בין אם דרך פיתוח ארגוני ובין אם בהקשר של ייעוץ והכוונה תעסוקתית  – החלטתי שאני רוצה לתת למקומות האלו ביטוי נרחב ומשמעותי בתפקיד הבא שלי וזה למעשה מה שאני מחפשת ומה שגרם לי ללכת בשביל שלי ולפנות לדרך דומה אך שונה.

צברתי ניסיון רב במגוון תחומים במשאבי אנוש אבל עם השנים התחדדה בי ההכרה שעולמות הייעוץ וההכוונה של פרטים הם חלק בלתי נפרד ממני וממי שאני.

אני יודעת שהתפקיד בו אביא את כלל כישוריי לידי ביטוי, יבטא את הפן הייעוצי, את המקום של עזרה לאנשים, אם זה בתהליכי שינוי ואם זה בדברים משמעותיים אחרים בחיים שלהם, כמו מציאת עבודה. עם השנים, צברתי מומחיות גם בשידוכים בין אנשים ובשילוב הניסיון שצברתי בתחום התעסוקתי והרשת החברתית – תעסוקתית שבניתי, אשמח מאוד 'לשדך' בין מעסיקים פוטנציאלים לעובדים.

בפן האישי, אני אוהבת תיאטרון ומשחק (ואף השתתפתי בחוג תיאטרון), קריאת ספרים, מוזיקה, סרטים, משפחה, חברת אנשים ואת הבן זוג שלי.

 ולסיום –

ה"אני מאמין שלי" הוא שהמקום אליו אתה מכוון, לשם אתה מגיע.

שמחתי לשתף אתכם ועוד יותר אשמח לשמוע הצעות עבודה רלוונטיות ולהעביר את קורות החיים שלי.

המייל שלי – adisz@walla.com

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

השאר תגובה