מה קורה כשחברה שולחת את העובדים שלה לעבוד מהבית?

מה קורה כשחברה שולחת את העובדים שלה לעבוד מהבית?

חברת Bynder בארה"ב, סגרה את משרדיה לשבוע אחד ושלחה את עובדיה לעבוד מביתם

שיתוף
עבודה מהבית

עבודה מהבית

עבודה מרחוק היתה תמיד נושא לדיון כבד, במיוחד בקרב אנשי מקצוע במשאבי אנוש אשר לעתים קרובות מתמודדים עם אתגרים הקשורים לפרודוקטיביות עובדים. על מנהלי משאבי אנוש מופעל לחץ תמידי להבין כיצד העובדים יכולים להשיג ביצועי שיא, וכיצד הם יכולים להגדיל את הפרודוקטיביות.

בחברת Bynder תמיד מחפשים דרכים לעורר יצירתיות ולשפר פרודוקטיביות. על פי הפרסומים, בקיץ האחרון החברה החליטה לקיים ניסוי ולסגור למשך שבוע את המשרדים כדי שעובדי החברה יעבדו מהבית. זו השנה השניה שהחברה קיימה "שבוע מרוחק עולמי", שבו היא סגרה את כל המשרדים שלה ועודדה את העובדים לעבוד מכל מקום.

זה נעשה על מנת לעודד את העובדים להשתמש בפועל ביתרונות שלהם, ולא לפחד מהניהול האוטונומי שלהם. יתרונות כמו זמן חופשה בלתי מוגבל ויכולת לעבוד מהבית נראים נהדר על הנייר, אבל יש הססנות (במיוחד בארה"ב) סביב המיצוי בפועל של המהלך.

Bynder היא חברה גלובלית, עם יותר מ -350 עובדים הפרושים על פני שבעה משרדים גלובליים. מאמסטרדם דרך בוסטון ועד לסן מטאו, החברה מחוברת מסביב לשעון. עבודה מרחוק תמיד הייתה חלק מהתרבות של החברה, אולם על פי רוב העובדים שלה נוטים לעבוד במשרדים. כמעט 60 אחוזים מהעובדים שלנו דיווחו כי עבודה מרחוק לא היה חלק מלוח הזמנים הרגיל שלהם.

לאחר מהדורה ראשונה מוצלחת של השבוע הרחוק, בחברה ידעו כי זה משהו שהם ירצו לנסות שוב, תוך התחשבות בלקחים שנלמדו.

השנה העובדים של החברה עבדו מכל מקום. אחד העובדים אמר ששבוע העבודה מרחוק אפשר לו לגלות מחדש את אמסטרדם, כאשר הוא כל הזמן חיפש מקומות לעבוד מהם. עובדת אחרת סברה, כי זוהי הזדמנות מושלמת לתזמן ביקורים ופגישות במשרדי הלקוחות.

המציאות הראתה שאף פעם אין זמן רב להיות מחוץ למשרד, במיוחד בחברה צומחת במהירות. אבל זה לא אומר שעובדים צריכים להרגיש שהם קשורים לשולחנות שלהם. יש אנשים שעובדים הכי טוב כאשר הם מוקפים בעמיתים לעבודה, בעוד שאחרים מעדיפים חלל שקט יותר. אימוץ עבודה מרחוק הוא יותר מאשר רק לאפשר לעובדים לעבוד מהבית. צריך להיות שם מבנה נכון עבורם ותשתית מתאימה לעשות זאת, ועובדים צריכים להרגיש מעודדים לנצל את היתרונות המוצעים להם.

העובדים הרגישו מאושרים ופרודוקטיביים יותר

70% מהעובדים בחברת Bynder, על פי הפרסומים, אמרו שהם הרגישו מאושרים ונינוחים יותר כאשר הם עבדו מהבית במהלך השבוע המרוחק, וכמעט 40% אמרו שהם מרגישים יותר פרודוקטיביים וממוקדים. אלה שהרגישו פרודוקטיביים יותר ציינו את השקט של הבית שלהם ואת הגמישות לעשות דברים כיתרונות גדולים. עבור חלקם, המשרד הוא נהדר עבור משימות שיתופיות אבל גם רועש ומסיח פעמים רבות כאשר ישנה עבודה הדורשת להתמקד יותר.

זו אחת הסיבות לכך שגמישות במקום העבודה חשובה כל כך – מדובר בהכרה בכך שלא כולם עובדים באותה דרך, ומציאת פתרונות שיסייעו למקסם את הפרודוקטיביות של כולם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה