מה מנהלים באמת חושבים על ביקורת ביצועים?

מה מנהלים באמת חושבים על ביקורת ביצועים?

מסקר שנערך על ידי חברת GuideSpark, עולה כי 57% מהמנהלים חשים שביקורות הביצועים הן "משאבת זמן" של ממש | 75% מהעובדים סבורים שביקורות ביצועים אינן מביאות לשיפור העבודה

שיתוף

מה היה קורה אילו גיליתם שהעובדים שלכם חושבים שביקורת הביצועים השנתית היא בזבוז זמן? מה אם המנהלים שלכם היו אומרים לכם שאינם חשים בנוח לדבר עם העובדים שלהם על השכר אותו הם מקבלים? זה הזמן לבחון מחדש את תהליך ניהול ביצועי החברה, ולתפוס שליטה על המרכיב ההכרחי הזה ביחסים מול העובד. 

GuideSpark, חברה המציעה פתרונות הסברה פנים-ארגוניים, ערכה סקר בקרב 325 עובדים במשרה מלאה, ממנו עולה כי  75% מהעובדים סבורים שביקורות ביצועים אינן מובילות בהכרח לשיפור עבודתם. התוצאות אף מציעות שלחברות תהיה הזדמנות לחנך טוב יותר את העובדים בנוגע לפילוסופיית ניהול הביצועים בחברה ולקדם את שיטת התגמול בגין ביצועים טובים.

משתתפי הסקר ענו על שאלות על קביעת יעדים, מדידת ביצועים, שיחות שכר ועוד. הנה כמה נתונים:
• 45% סבורים שבדיקות ביצועים הן לעתים בזבוז זמן.
• 55% סבורים שתוצאות הבדיקות אינן מדויקות.
• 75% סבורים שביקורות הביצועים אינן מובילות לביצועים טובים יותר בעבודה.
• 57% מהמנהלים חשים שביקורות הביצועים הן "משאבת זמן" של ממש.
• 60% מהעובדים אינם מבינים כיצד הביצועים נמדדים ביחס לעמיתיהם לעבודה.
• 33% חשים בלבלול בנוגע לקשר שבין דירוג הביצועים בחברה לבין התגמולים.
• 55.7% סבורים שתהליך קביעת היעדים בחברה שלהם אינו עוזר להם לתעדף את עבודתם.
• כ-50% מהעובדים היו רוצים שלמנהל תהיה הכשרה טובה יותר בהסברת התגמולים וההטבות.
• 33% מהמנהלים חשים שלא הוכשרו להתמודד עם שיחות שכר עם עובדים ישירים.
• 45% מהמנהלים נאבקים להישאר מעודכנים בנוגע לפילוסופיית ניהול הביצועים בחברה שלהם.
• מנהלים רבים סבורים שאינם מועצמים לקבל החלטות ושאין להם בעלות על החלטות שנוגעות לביצועים ותשלום. 46% היו רוצים ללמוד כיצד לנהל טוב יותר שחות בעניין זה.
• כ-50% סבורים שהארגון אינו מקדם תרבות חזקה של תשלום עבור ביצועים.
• 64% מהעובדים היו רוצים שהמעסיקים יתמקדו יותר בצמיחתן ובפיתוחם במסגרת ביקורת הביצועים.
• 75% היו מעדיפים לצפות בסרטון וידיאו קצר ומעניין במקום להשתתף בהשתלמות ולהקשיב במשך שעות להסבר אודות תכניות התשלום וההטבות.
• 89% היו רוצים שהמנהלים שלהם יהיו ישירים במתן משוב על ביצועים.
• 89% אינם רוצים שהמשוב יגיע באופן מפתיע במהלך ניהול ביצועים.

ממצאים אלה אינם סיבה להיפרד מביקורות הביצועים. הן עשויות לסייע גם לעובדים וגם למנהלים להבין כיצד על התהליך לעבוד בצורה יעילה.
ויש גם מי שמציע פתרון.

סדנת פרזנטציה אפקטיבית והעברת מסרים מרחוק

אין תגובות

השאר תגובה