שיתוף

השקעה בהכשרת עובדים מחזירה את עצמה לא רק בהגברת מיומנות העובדים אלא גם בהגברת יכולתו של הארגון לשמר את עובדיו.

ארגון שלא משקיע בהכשרת העובדים שלו עלול לגרום בכך לנטישתם. יתרה מכך, ארגון שלא מאפשר לעובדיו לקבל את ההכשרות הנדרשו לקידומם לא יצליח לקדם את עסקי הארגון בשל היעדר עובדים מיומנים.

לאור העובדה שהעובדים הם הנכס החשוב ביותר של כל חברה, הרי שמנוע הצמיחה של כל חברה הוא הכשרתם.

הכשרה: אינטרס של הארגון לא פחות מאשר של העובדים

סביר להניח שרוב הארגונים מבינים שהכשרת העובדים וקידומם הם אינטרסים של הארגון ולא רק של העובד.

עם זאת, השקעה בהכשרת עובד כרוכה בסיכון שהעובד יעזוב את החברה, לפעמים עוד לפני שהחברה הצליחה לקבל את ההחזר על השקעתה כלומר עוד לפני שהחברה תוכל להרוויח מיתרונות ההכשרה.

בדרך כלל, החוק אינו מאפשר לארגונים לאלץ את עובדיהם להשאר בארגון כנגד רצונם. אבל אם הושקעה בהם הכשרה יקרה על פני פרק זמן מינימלי מסוים, יש אפשרות לדרוש מהעובד את סכום ההשקעה בהכשרתו.

השארת העובד בארגון כנגד רצונו פוגעת בארגון

הבעיה היא שכאשר מחזיקים עובד בחברה כנגד רצונו, תחת איום של קנס יציאה או החזר ההשקעה בהכשרה, עלולים לקבל עובד ממורמר.

כלומר, גם אם העובד ישאר לעבוד בחברה כפי שנדרש ממנו, הוא לא יניב לחברה את התוצאות המקוות משום שהוא יהיה חסר מוטיבציה.  

התשובה אם כן טמונה בהגברת מידת המחוברות של העובדים לארגון. במילים אחרות, לוודא שהעובדים מאושרים בארגון ולכן ממילא לא ירצו לעזוב עוד בטרם הניבו לחברה את התוצאות המקוות מההכשרה.

מסקר של חברת הסקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי רק כשליש מהעובדים בארה"ב מוגדרים כבעלי מידת מחוברות גבוהה.

מסקר שנערך ברמה הבינלאומית עולה, כי כ-15% בלבד מהעובדים ברמה הכלל עולמית, מדווחים את מידה רבה של מחוברות לארגון, ומבצעים את תפקידם בלהט וברמת מחויבות גבוהה, באופן שמניב את התוצאות המקוות.

הכשרת עובדים תורמת להגברת מחוברותם 

ממחקרים אחרים עולה, כי הגברת מידת המחוברות של העובדים קשורה ישירות בהשקעה בהכשרתם של העובדים.

במילים אחרות, כאשר מידת המחוברות של העובדים לארגון נמוכה הם יטו לעזוב גם אחרי הכשרה יקרה קיבלו, אבל הכשרת העובדים מגבירה למעשה את מידת המחוברות של העובדים לארגון ובכך מאפשרת לארגון להינות מפירות ההשקעה בהכשרתם.

זאת ועוד, ארגונים יכולים לתמוך בצמיחת עובדיהם על ידי יצירת תרבות ניהול שמעודדת תקשורת והדרכה.

כדי להגביר את מידת המחוברות של העובדים, יש לעודד את המנהלים לשאול את העובדים אם הם זקוקים לעזרה. כל מנהל צריך לשמוח כאשר יש לו הזדמנות לשתף על מיומנויות והידע שלו עם העובדים הכפיפים לו.

אין תגובות

השאר תגובה