מדידת תהליכי הגיוס

מדידת תהליכי הגיוס

ישנם נתונים מדידים רבים בתהליך הגיוס, אותם ניתן לאסוף ולנתח על מנת לשפר את איכות הגיוסים הבאים. המדידה מתורגמת למסקנות והמלצות המשותפות בדיאלוג ולמידה של מנהלי החברה

שיתוף

על כך תסביר גל שני-רשף, מנהלת גיוס גלובלי ומ"א של חטיבת הפיתוח,Cellebrite – בהרצאתה בנושא בכנס הגיוס השנתי 2016 שיתקיים ב- 30 במאי בכפר המכביה.

סלברייט (Cellebrite) היא חברה ישראלית בינלאומית, מובילה עולמית בפיתוח פתרונות כוללים לעולם המידע הסלולרי. החברה פועלת בשתי חטיבות עסקיות – פורנזיקה דיגיטלית וטלקום – ומוכרת בתעשייה הודות לחדשנות הרבה של מוצריה, ומובילותה הטכנולוגית. החברה הוקמה ב-1999 ומשרדיה הראשיים בפתח תקווה. מעסיקה כ 500 עובדים בארץ ובעולם.

גל שני-רשף מנהלת את הגיוס הגלובלי בסלברייט מזה 4 שנים ובנוסף מנהלת משאבי אנוש של חטיבת הפיתוח המונה 250 עובדים.

כיצד הגעת לתפקידך בחברת סלברייט?

"התחלתי לעבוד בחברה בשנת 2012 כמנהלת של תחום הגיוס. מאז אני מלווה את צמיחת הארגון ומנהלת את תהליכי הגיוס ומשאבי האנוש של חטיבת הפיתוח."

מהם האתגרים המשמעותיים בגיוס כיום?

"בתהליכי הגיוס צריך לשמור על דינמיות ולהמציא כל הזמן מחדש. כל תהליך גיוס שנוצר הוא כמו תינוק שנולד מחדש וזקוק לתשומת לב ייחודית. האתגר הוא לזהות בכל תפקיד את הייחודיות שלו ולבנות עבורו תהליך גיוס שנתפר באופן ספציפי אל מול ייחודיות זו."

מה היתרונות בתפקידך המשולב של מנהלת גיוס גלובלי ומנהלת משאבי אנוש של חטיבת מו"פ?

"היתרון הגדול בתפקיד הוא שהוא מאפשר לי ראייה שהיא גם לאורך ולא רק לרוחב. אני לא רק מנהלת את הגיוס אלא ממשיכה לעבוד עם האנשים שגויסו והמנהלים שלהם גם לאחר מכן. זה מאפשר לי היכרות מעמיקה עם הצוותים השונים, מה שתורם מאוד בהבנה של תמהיל הצוות והפרופיל הנכון לגיוס בכל אחד מהצוותים באופן ספציפי."

מהו הערך של שיתוף המנהלים בתהליכי הגיוס?

"יש ערך רב בשיתוף המנהלים בתהליך. קודם כל הם מרגישים פרטנרים וככאלה המטרה של צוות הגיוס ושלהם היא משותפת. שנית, הרבה פעמים יש להם רעיונות יצירתיים באיתור האנשים כי הם מביאים זוית הסתכלות זהה לזו של המועמדים ואנחנו נעזרים בהם כדי לאתר את המועמדים בצורה שהיא יצירתית יותר."

כיצד מודדים את תהליכי הגיוס?

"בכל רבעון נעשית מדידה ובניתוח התוצאות אנו למדים היכן אנחנו נמצאים כרגע, מהם הפערים ומה עלינו לעשות על מנת להשתפר.

זה נעשה במחקר כמותי, המוביל לשיח מקצועי עם המנהלים המגייסים. חשוב לרדת לחלק לרזולוציות נמוכות כי אחרת נשאר ברמת המספרים ויהיה קשה ללמוד מזה משהו אמיתי ומעמיק. אם לא נכיר את הסיפור – אנחנו עלולים ללכת לכיוון שהוא לא נכון.

חלק מהדברים מדדתי כבר בעבר אך באופן פחות עמוק – המדידה היא חלק ממני. עם השנים אני משתדרגת – גם מבחינת מה אני מודדת וגם את תהליכי המדידה עצמם. כל שנה היא יותר משנה קודמת. – ברור לי ששנה הבאה יהיו לי עוד רעיונות של איך אפשר עוד להעמיק ולשדרג. אני רואה את הערך ויודעת ששווה לי להעמיק."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה