שיתוף

מנהלים מתעסקים במידע רגיש שלא ניתן לשתף עם גורמים רבים בארגון. על המנהלים בארגון לטפל במידע רגיש וסודי ביותר במסגרת העבודה השוטפת שלהם והם לא יכולים פשוט "לפלוט" את המידע הזה משום שהוא עשוי להזיק לגורמים מסוימים. ההכרח לשמור מידע רב לעצמם, יוצר פעמים רבות ריחוק ממנהלים נוספים במעמד דומה.

מנהלים "שוחים" בחלק העליון של הבריכה. הם מתחככים בהנהלה הגבוהה מצד אחד ונדרשים לסייע, לנהל ולתמוך בעובדים שלהם מהצד השני. התקשורת שלהם אנכית – למעלה ולמטה, לעיתים הדבר מקשה עליהם לתקשר עם הגורמים האופקיים, המקבילים להם. הדבר נובע בעיקר מחוסר זמן בשל אותה תקשורת אנכית נדרשת.

על מה כן מנהלים בדרגים דומים משוחחים?

מנהלים בדרגים דומים יכולים לדון במגמות השוק בתעשייה הקונקרטית בה פועל הארגון שלהם. הם יכולים לדון בהשפעת המגמות הללו על הארגון ולהפך- כיצד ניתן לרתום את העובדים לפעול כדי לקדם את הארגון למקומות הראשונים בשוק הדינמי.

מנהלים דנים בחזון העסקי והאסטרטגי של הארגון. הם בוחנים את התאמת העובדים והמנהלים לחזון הארגוני, ומה ניתן לעשות עוד על מנת לפעול בהתאם לאותו חזון.

בנוסף, מנהלים דנים פעמים רבות בביצועים ובתוצאות העסקיות של הארון ברמת ההנהלה הבכירה. הם בוחנים את הביצועים שהושגו ואת פוטנציאל השפעתם על רווחי הארגון והתוצאות הכלכליות שלו.

כיצד מנהלי משאבי האנוש יכולים לסייע למנהלים להתחבר אלו לאלו?

מנהלי משאבי אנוש נדרשים לעיתים לשמש כ"גשר" בין גורמים שונים בארגון. העוסקים בתחום משאבי האנוש מומחים ומיומנים בתקשורת ובתהליכי החיברות והקשר בין אנשים ולכן הם יכולים להוביל את התהליך ולקרב בין המנהלים השונים בארגון. ניתן לערוך פגישות היכרויות ביניהם, לקיים פעילויות גיבוש למנהלים בארגון, ולפתח תקשורת מבורכת בין המנהלים השונים.

פעילויות גיבוש למנהלים בארגון מייצרים ערך חשוב ומהותי. כשמייחדים אחת לתקופה את המנהלים מאותם הדרגים אלו עם אלו, נוצרת אחוות מקצוע מפרה ואותנטית. עם מנהלים באותו מעמד שלך אתה יכול לשוחח בגובה העיניים ובפתיחות שאינה תמיד מתאפשרת עם הבכירים ממך או עם הכפופים לך. האותנטיות במפגשים אלו מייצרת נינוחות, השראה, תקשורת פרואקטיבית ויכולה להוביל לתוצרים מקדמים לארגון כולו.

יש ללמד את המנהלים ליזום היכרויות בינם לבין עצמם. הדבר יכול להתבצע בהפסקות הקפה ובארוחות הצהריים. על מנהלי משאבי האנוש להסביר למנהלים בחברה את היתרונות המקצועיים שיסופקו כאשר המוחות הגדולים נפגשים ודנים בנושאים עסקיים. פוטנציאל היצירתיות והחדשנות הוא כמעט אין סופי במפגשים אלו. מנהלי משאבי האנוש יכולים לבנות את בסיס ההיכרות, אך המנהלים עצמם הם אלו שיצטרכו לחזק ולטפח את הקשר.

למנהלים, כמו ליתר האנשים, יש פרספקטיבה שונה ואישית לגביי נושאים שונים. בדיוק כמו גיוון תעסוקתי, הדבר יכול להשביח ולקדם באופן משמעותי את הארגון. פגישות סיעור מוחות לבחינת מוצרים או שירותים חדשים, הן מבורכות ביותר. אנשי משאבי אנוש יכולים ליישם ולקדם פגישות אלו, לנהל אותם בשלב הראשוני ובהמשך רק לוודא שהן ממשיכות להתקיים.

את התוצרים האיכותיים שנולדו מפגישות אלו יש להוקיר ולהציג בטקסים לכל החברה, כך שתהיה למידה של פוטנציאל החיברות בין המנהלים בארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה