מגמת ירידה במס' ההרוגים בתאונות עבודה

מגמת ירידה במס' ההרוגים בתאונות עבודה

בענף הבנייה והבנייה ההנדסית חלה ירידה של 18% במספר התאונות הקטלניות. בענפים אלה חל השיא בהרוגים

שיתוף

תאונות עבודה

 

60 הרוגים בתאונות עבודה אירעו במהלך שנת 2012, מספר זה נמוך ב-6 אחוזים ממספר ההרוגים בתאונות עבודה בשנת 2011 – בשנה זו נהרגו 64 עובדים.

הענף שבו מתרחשות תאונות העבודה הקטלניות הרבות ביותר הוא ענף הבנייה והבנייה ההנדסית. 31 עובדים נהרגו השנה בענפים אלה, בעיקר באתרי בניה, ומדובר בירידה של 18 אחוזים במספר ההרוגים בענף זה.

הגורם המרכזי לתמותה בתאונות עבודה הוא נפילה בגובה, המהווה 40 אחוזים מכלל ההרוגים בתאונות עבודה: בשנת 2012 נהרגו 24 עובדים בעקבות נפילה מגובה.

32 אחוזים מתאונות עבודה שנגרמו בעקבות נפילה מגובה, התרחשו ברבעון האחרון של השנה. נתון זה מותאם לדו"ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, על פיו בתקופה זו חלה עליה של כ-6 אחוזים במספר הדירות שנבנו לעומת השנה הקודמת, וכ-8 אחוזים במספר הדירות שבנייתן הסתיימה.  

מינהל הבטיחות במשרד התמ"ת אחראי על פיקוח המתקנים של למעלה מ100 אלף מקומות עבודה. באמצעותו נקבעת מדיניות בטיחות בעבודה, אכיפת חוקים ותקנות, הפקת דו"חות פיקוח, חקירת תאונות עבודה ומחלות מקצוע.

בשנה האחרונה התמקד המנהל בקידום הבטיחות בענף הבנייה, כתחום שבו מתרחשות התאונות הרבות, והתאונות הקטלניות. נערך פיקוח ב495 אתרי בנייה והוצאו מאות צווי שיפור ותווי הפסקת עבודה. פעילויות נוספות בתחום יהיו כוללות חיוב העברת השתלמויות של ממוני הבטיחות בעבודה, הקפדה של רמת הבטיחות של הציוד המכני ונקיטת צעדים נוספים.

ורדה אדוארדס, ראש מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד התמ"ת, אמרה כי בעקבות הנתונים על תאונות העבודה בשנת 2011 יצא במנהל במבצעי פיקוח ואכיפה ממוקדים בענף הבנייה. הפעילות נעשתה בשיתוף המוסד לבטיחות ולגיהות להגברת המודעות על הנושא.

החודש גויסו למנהל 20 פקחים חדשים לתגבור, פיקוח ואכיפה של נושא תאונות העבודה בכלל ענפי המשק. לדבריה של אדוארדס, גיוס כוח האדם ימשיך גם בחודשים הקרובים כדי להמשיך לצמצם עוד את אחוזי הנפגעים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה