מגמות בפיתוח מנהיגות ב-2015

מגמות בפיתוח מנהיגות ב-2015

כמו בשנים קודמות, פיתוח מנהיגות יהיה בעדיפות עליונה, אבל הרחבת הכישורים והלמידה כבר לא יהיו תחת אחריותו של המעסיק בלבד

שיתוף
כישורי מנהיגות

כישורי מנהיגות

הכשרה מקצועית הממומנת על ידי המעסיק נראית לעתים כדרכם הראשית של עובדים להתקדם בקריירות שלהם, אבל סקר חדש מלמד אותנו שהחל מ-2015 ההכשרה תהפוך לאחריות משותפת. הסקר עוד מלמד אותנו שפיתוח מנהיגות יישאר בעדיפות עליונה. מה המשמעות של כל זה? השנה עובדים יצטרכו לקחת אחריות גדולה יותר על התפתחותם האישית / המקצועית / הטכנולוגית שלהם. במקביל, טכנולוגיית למידה מתקדמת תהיה דומיננטית ומשאבי האנוש יצטרכו להתאים את עצמם לצורכי הלמידה החדשים ולקשר בין למידה לעסקים.

להלן עיקרי תוצאות הסקר שבוצע על ידי Right Management:
כמעט מחצית ממנהלי משאבי אנוש הבכירים בארצות שונות בעולם הגדירו את התחום של פיתוח מנהיגות כעדיפות העליונה. אולם, רק 13% ממנהלים אלה הביעו ביטחון בחוזקה של העתודה הניהולית בארגוניהם, מייק בלידורן, סגן נשיא ב-Right Management: "בזמן שפיתוח מנהיגות היה תמיד מוקד חשוב עבור משאבי אנוש, אנחנו רואים תשומת לב הולכת וגוברת לפיתוח מנהיגים פוטנציאליים בזמן שארגונים מתאוששים מהמיתון [שהחל ב-2008] וכאשר מחסור בכישרונות הקשה על איתור האנשים הנכונים עם הכישורים הנכונים לעמדות הנהגה פתוחות. Right Management צופה שפיתוח מנהיגות ימשיך להיות בעדיפות עליונה ב-2015 ועל כל פנים, אנו נתחיל לראות שינוי באופן שבו פיתוח מנהיגות והזדמנויות להכשרה ניתנים לאנשים. תוך כדי התקדמות, מעסיקים ועובדים יחלקו ביניהם את האחריות שבהכשרה ובלמידה לליטוש הכישורים."

לדבריו של בלידורן, אנשים שרוצים להתקדם יעשו זאת באמצעות חיפוש הזדמנויות ללמוד בעצמם ולפתח כישורים שישאירו אותם רלוונטיים ואטרקטיביים עבור המעסיקים. במקביל, מעסיקים יבקשו ליצור סביבת למידה המתעדכנת ומשתנה במהירות כדי ללמד ולאמן אנשים להתפתח ולשפר את כישוריהם. בלידורן צופה שהטכנולוגיה תמשיך להניע את ההכשרה ב-2015. "לטכנולוגיה יש השפעה עצומה על הדרך שבה אנשים משיגים גישה למידע וללמידה. הטכנולוגיה תמשיך למלא תפקיד ראשי בהכשרה ולעזור לפרטים לרכוש כישורים חדשים," הסביר.

כיתות וירטואליות וטכנולוגיות וירטואליות ימשיכו לצמוח ולהשפיע על למידה ורכישת יכולות. הן דרך יעילה ללמוד ולתרגל כישורים בזמן מוגבל ובמיקומים גיאוגרפיים שונים. טכנולוגיות וירטואליות אלה יעילות כלכלית גם בשילוב עם טכנולוגיות מסורתיות של פנים אל פנים.

אנשי משאבי אנוש שהכשרה מקצועית היא חלק מתפקידם יצטרכו להתאים את עצמם למגמות אלה. בלידורן: "פיתוח מנהיגות מצריך אותנו לאמץ תרבות למידה שקושרת אימון לאסטרטגיה עסקית ומציעה נתיבים מתמשכים להרחבת בסיס הכישורים וללמידה מעבר לתפקיד הספציפי."

בואו ללמוד ולהתעדכן בשיטות חדשות לפיתוח המשאב האנושי, פיתוח ארגוני והעצמת עובדים ומנהלים!
הירשמו עוד היום לכנס השנתי למשאבי אנוש 2015 שיתקיים כבר בחודש מרץ!
לפרטים נוספים והרשמה יש ללחוץ כאן 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה