הרווחה כחוויה שמייצרת חיבור רגשי לארגון

הרווחה כחוויה שמייצרת חיבור רגשי לארגון

מאיר שדה, מנהל הרווחה בקבוצת שטראוס, מסביר איך נותנים לעובדים להרגיש שייכים ומחוברים דרך אירועי רווחה שונים

שיתוף
מאיר שדה - כנס הרווחה השנתי 2015

בשוק תחרותי שבו המוצרים והשירותים הופכים דומים, ההבדל הוא באנשים. האנשים – העובדים הם שתורמים ליצירת תפישת הארגון בעיניי לקוחותיו ובעיני מועסקים פוטנציאלים, ותחושת הנאמנות והמחויבות שלהם משפיעה על ביצועי הארגון. הרווחה מייצרת את החיבור בין העובד לארגון בדרך להשגת מטרותיו העסקיות. רווחה משמעותית מייצרת אוסף של חוויות שנחקקות בזיכרון העובד כחיוביות ואותן הוא מייחס לארגון. חוויות אלו מייצרות בתת המודע של העובד מחויבות, נאמנות וקשר רגשי לארגון. בהרצאתו ייספר מאיר כיצד מיצרים את אותה חוויה רגשית המחברת בין העובד לארגון.

מאיר שדה, לשעבר מנהל אגף גיוס ורווחה בחברת פרטנר, יועץ אסטרטגי לניהול רווחה והיום מנהל הרווחה של חברת שטראוס, נבחר להנחות את כנס הרווחה השנתי (שיתקיים ב-14 במאי 2015). במסגרת תפקידו, שדה אף יישא הרצאה בנושא הראיה האסטרטגית של מעטפת הרווחה שנועדה ליצור חיבור רגשי ושייכות לארגון.

ערב הכנס הצלחתי לתפוס את מאיר שדה, הנמצא בימים אלו בשיאן של הכנות לקראת אירועי הרווחה בעונת הקיץ, לריאיון אחד-על-אחד.

מאיר, כל מנהל רווחה שאיתו דיברתי או שאיתו דיברו כתבים אחרים, במהלך עשר השנים האחרונות, מדבר על רווחה כנתינה לעובד וכדאגה לצרכיו. במה אתה מחדש כאשר אתה מדבר על רווחה כחוויה?
מאיר שדה: מבחינתי, רווחה זה לקחת את כל העולמות של הרווחה (שזה טיולים, ימי כיף, מתנות, כרטיסים וכיו"ב) ולראות איך אפשר ליצור מאותם אירועים חוויות מעצימות שמחברות את העובד לארגון ונחקקות בזיכרון שלו כחוויה שמחברת אותו לארגון. המטרה היא להפוך את הזיכרון החיובי של העובד לזיכרון שמקושר לעצם היותו שייך לארגון. כך אנו בעצם מייצרים איזושהי נאמנות ומחוברות לארגון ובכך מחזקים את הקשר הרגשי של העובד לארגון. וכל זה כמובן מתוך רצון לנתינה אמיתית אך בראיה ממוקדת צרכים הן של העובד והן של הארגון.

מה זה "עולמות חוויה" ואיך אנחנו ממנפים את מה שאנחנו עושים במהלך השנה כדי לייצר את הקשר הרגשי הזה אצל העובד?
מאיר שדה: בהרצאה אני אספר על מספר עולמות שמוגדרים בעיני כל אחד מאיתנו כעולמות המייצרים תחושת חוויה והם אלו אשר מובילים אותי בבניית תוכנית הרווחה. אבל לצורך המחשה, גם מכירת כרטיס מסובסד למופע חנוכה ב-25 ₪ הוא לא רק כרטיס מוזל, מדובר בהרבה יותר מזה. משפחה בת 5 נפשות שלו הייתה נאלצת לשלם מחיר מלא הייתה מתקשה מאוד או שזה כלל לא היה בסדר העדיפות שלה – ואנו כארגון מעניקים לה זמן איכות משפחתי. החוויה הזו נתפסת אצלם כחוויה משפחתית חיובית שהתאפשרה בזכות היותם חלק מהארגון!

המגמה מבחינתי היא לייצר כמה שיותר חוויות ייחודיות לעובדים שירגישו שההטבות "נתפרו" במיוחד עבורם כי הם עובדי שטראוס. זה אומר שהעובד שלנו עומד בתור לקופה והוא יקבל הנחה/הטבה כי הוא עובד שטראוס! אנשים אחרים שעומדים מאחוריו ומלפניו לא יקבלו את אותה הטבה. היא ייחודית לו. אז הוא ובני המשפחה שלו מבינים שהארגון מאפשר להם לחוות את החוויה וכך זה נחקק בזיכרון החיובי שלהם כחוויה ארגונית. הארגון הוא זה משאפשר להם את החוויה.

אקסקלוסיביות, VIP זה חלק חשוב מהרווחה. העובד יודע שהוא קיבל הטבה ויחס שונה (מועדף) כי הוא עובד שטראוס. זה יוצר גאווה אצלו ואצל בני המשפחה שלו שעומדים איתו בקופה. זה יוצר שייכות ונאמנות לארגון וקושר את החוויה האישית של העובד לשייכות שלו לארגון.

איך מייצרים משהו שהוא רק של הארגון?
מאיר שדה: זו העבודה שלנו כמחלקת רווחה להכיר את העובדים, תחום עיסוקם והצרכים שלהם בצורה המיטבית. לחשוב ללא הפסקה ומתוך אהבה והערכה גדולה לעובדי הארגון, איך עונים על צרכים אלו מתוך העולמות אשר מיצרים חוויה רגשית מחברת?

אחד העולמות עליהם אני אדבר בכנס הוא עולם הגשמת החלומות ותחביבים, משהו שהעובד רצה להגשים ולא יצא לו ואנו כרווחה נהווה פלטפורמה להגשמה עצמית זו. לדוגמה, תחרות כישרונות אינטרנטית בה העובדים לוקחים חלק פעיל ובונים אותה באופן מקצועי שהיא תרגש גם את המשתתף אך גם את הצופה מתוך הארגון. בכך אנו מאפשרים לעובדים שלנו להביע את הכישרון שלהם ולחוות חוויה אדירה של הגשמה עצמית וגאווה אל מול כל הארגון שפתאום מכיר ומדבר על הכישרון שלהם. אנחנו נוגעים בעולמות שמרגשים אנשים.

כשאני חושב על אירוע אני חושב על החוויה שהעובד עובר עם החברים שלו לארגון או עם בני זוג ובני משפחה. אני רוצה שגם הם ירגישו שזכו לחוות את החוויה הזו בזכות העובדה שהם מקושרים לעובד חברה ושהחברה היא זו שאפשרה להם לחוות יחד את החוויה.

במהלך הכנס אני אציג למשתתפים את העקרונות שמנחים אותי: מה ההיגיון שעומד מאחורי יצירת רווחה? איך נוגעים בעלמות? איך מציגים רווחה? איך ממתגים ומשווקים באמצעות רווחה?

הרעיון הוא לייצר חווית רווחה. אני הייתי שמח אם במקום מחלקת רווחה בארגונים היינו קוראים לזה מחלקת חוויה. "רווחה" זה משהו שמתקשר לעזרה/סיוע סוציאלי, חוויה זה משהו אחר. חשיבה על חוויה היא חשיבה מושקעת יותר, מוקפדת יותר בראיה אמיתית ודאגה לעובד. כשמישהו דואג שאני אחווה חוויה משמעותית, אני יודע שאני מאוד חשוב לו.

יצירת חוויה אינה תלוית תקציב אלא תלוית כוונות. ניתן להזרים לחשבון הבנק של העובד את תקציב הרווחה בצ'ק, אבל האם זה יזכה להערה בטווח הרחוק? כמו בחיים הפרטיים, לפעמים כוס משקה עם אנשים שאנו אוהבים אל מול הים יכולים לייצר חוויה חזקה הרבה יותר מישיבה לבד במסעדה יוקרתית.
חוויה היא אינה תלוית תקציב (כי צריך ויש תקציב) אלא זו נתינה שמטרתה  לבנות ולתחזק חיבור רגשי של העובד לארגון.

הירשמו עוד היום לכנס הרווחה השנתי והבטיחו את מקומכם! לפרטים והרשמה יש ללחוץ כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה