מאוהבת בבוס: מה אנחנו יודעים באמת על רומנטיקה במקום העבודה

מאוהבת בבוס: מה אנחנו יודעים באמת על רומנטיקה במקום העבודה

כיצד להתמודד עם יחסים רומנטיים במקום העבודה?

שיתוף
רומנטיקה במקום העבודה

רומנטיקה במקום העבודה

באחת החברות המובילות בעולם בתחום הטכנולוגיה האשימה עובדת ממחלקת משאבי אנוש את מנכ"ל החברה, לפני מספר שנים, בדבר הטרדה מינית אשר יצרה שרשרת אירועים שהובילה לגילוי דיווחי הוצאות מזויפים לכאורה לארוחות ערב של המנכ"ל עם המתלוננת. אופי התלונה לא היה ברור. המנכ"ל ועורך דינו טענו כי היחסים בין המנכ"ל והמתלוננת לא היו על רקע מיני.

בתכניות טלוויזיה כגון "האנטומיה של גריי" ונוספות, יחסים רומנטיים ואינטימיים בין הבוס והעובדים היא סוגיה שבשגרה. עם זאת, הטלוויזיה לא צריכה להיות מודל לחיקוי שלנו עבור מערכות יחסים במשרד. יחסים מיוחדים בין הבוסים ועוזריהם/יועציהם עשויים לקרות לעתים קרובות, אבל הם לא רק מסוכנים מבחינה משפטית, הם יכולים להשפיע על המורל והפרודוקטיביות של הארגון כולו.

בסקר שנערך לפני מספר שנים בארה"ב, 41% מהמועסקים האמריקאים בגילאי 25-40 הודו בכך שעסקו ברומנטיקה משרדית. הסקר פורסם בחסות כתב העת Glamour ו- Lawyers.com. המחקר קבע בנוסף, כי למשיבים היו את הבעיות המשמעותיות ביותר עם רומנטיקה כאשר היה זה מנהל שנפגש באופן רומנטי עם אדם המדווח לו ישירות.

רומנטיקה משרדית הינה במגמת עלייה. על פי סקר שפורסם בשנת 2009 ב- Careerbuilder.com, הרוב המכריע של המועסקים המבוגרים (76%) אמרו כי הם חושבים שהרומנים במשרד הם שכיחים יותר היום מאשר היו לפני 10 שנים. 66% מאלו החושבים שרומנים משרדיים שכיחים יותר כיום מאשר לפני 10 שנים מאמינים כי הסיבה לכך היא שיש יותר נשים בכוח העבודה. 59% מהם מציגים את הטאבו כסיבה מרכזית, בעוד 51% מציינים שעות כי הסיבה לכך היא שעות עבודה ארוכות יותר.

בקרב מבוגרים מועסקים, לא כל הרומנים נתפשים כמקובלים בעוד ש 75% מבני גילם טענו כי היחסים בין ההנהלה לבין הכפופים הם עדיין בלתי קבילים, רק 14% אמרו שהשיחה של אחד מהם היא מקובלת, ורק 18% מסכימים על היכרויות עם מדווח.
זה עשוי להיות מקובל לקיים מערכת יחסים רומנטית עם עמית לעבודה, כל עוד המעורבים פועלים באופן מקצועי, אבל זה לא מומלץ לקיים מערכת יחסים רומנטית כאשר יש כוח עבודה דיפרנציאלי. כאשר אתה מנכ"ל, יש לך כוח על כל האחרים בחברה. סוג זה של יחסים הוא חבית אבקה בעלת פוטנציאל להתפוצץ.

ראשית, רומנים במקום העבודה כמעט אף פעם לא נשארים בסוד. עמיתים לעבודה בדרך כלל חוטאים ברמזים עדינים שמשהו קורה ואז זה הופך לרכילות או שמועה. אז יש את הנושא של "העדפה". אם העובד שיש לו רומן עם הבוס מקבל משהו מיוחד כגון פרויקט גדול או משימה מועדפת, אחרים עשויים להניח את זה כי הוא / היא זוכה לכך בשל הקשר הרומנטי עם הבוס. לפעמים, מנהלים ימנעו דווקא יתרונות במכוון מהשותפים הרומנטיים שלהם, כדי שאחרים לא יאשימו אותם בהעדפה, ואז קורה מצב הפוך שדווקא הללו סובלים מחוסר הזדמנויות בעבודה. אלו יוצרים תפישות ודינמיקה קבוצתית לא בריאה במקום העבודה.

כאשר הקשר הרומנטי מתפוצץ, יש סכנה שאחד המעורבים ואפילו שניהם, יעזבו את מקום העבודה. אם בשל השמועות והרכילויות הבלתי נסבלות, ובין אם בשל הקושי לעמוד בפני האדם השני. אז החברה למעשה מפסידה עובדים טובים וחלקם במשרות בכירות. אם מערכת היחסים מתפוצצת בצורה של אשמה בהטרדה מינית, החברה סופגת נזק משמעותי אף יותר.

בשל כל אלו, אין ספק שצריכה להיות מדיניות ברורה ונאכפת, לגבי יחסים רומנטיים במקום העבודה. כל חברה צריכה לבסס מדיניות כזו ולוודא כי הדברים אכן נעשים בהתאם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה