לרגל ה- Valentines day: ניהול מערכות יחסים במקום העבודה

לרגל ה- Valentines day: ניהול מערכות יחסים במקום העבודה

המדריך למשאבי אנוש לניהול רומנטיקה משרדית

שיתוף
רומנטיקה בעבודה

רומנטיקה בעבודה

יותר ממחצית מהאנשים בארה"ב (57%) מודים שהיו מעורבים ביחסים רומנטיים במקום העבודה. כך על פי סקר שנערך על ידי קמרון מטעם XpertHR.

על אף כי היום חוגגים את יום האהבה – Valentines day ברחבי העולם, הממצאים עשויים להיות מדאיגים עבור מחלקות משאבי אנוש בחברות אמריקאיות. ככל הנראה ביתר העולם וגם בישראל המצב דומה.

עם גל של חשיפת הטרדות מיניות במקומות עבודה וקמפיינים עולמיים כגון: MeToo אשר תופסים את מרכז הבמה, חשוב יותר מאי פעם להתייחס ברצינות לטענות על התנהגות בלתי הולמת.

כמה מן הזוגות המפורסמים ביותר בעולם נפגשו בעבודה, ביניהם ברק ומישל אובמה, ביל ומלינדה גייטס, וג'ים הלפרט ופאם ביזלי מ"המשרד".

אנשים מבלים את מרבית זמנם בעבודה, הם חולקים הרבה במשותף עם עמיתיהם לעבודה, והרומנטיקה בדרך כלל "מתבקשת". עם זאת, מעסיקים אשר מיתרים לעובדים ביחסים רומנטיים לעבוד יחד, מסתכנים עד לכדי תביעה משפטית.

העלייה האחרונה בתביעות של הטרדה מינית האירו בזרקור את תופעת הרומנטיקה במשרד ויצרו עניין מחודש בבחינת מערכות היחסים בעבודה, במעקב אחר מערכות יחסים מסובכות, בקביעת מדיניות ברורה ומוגדרת לגבי רומנטיקה במקום העבודה, לאכיפה ומשמעת. כיום, זה קריטי עבור המעסיקים ומחלקת משאבי אנוש להחליט מהם הגבולות של היחסים בעבודה וכיצד לנהל כראוי מערכות יחסים כאלו.

מדיניות חברה בבירור מערכות יחסים רומנטיות במקום העבודה כאסורות, ימנעו בוודאי או לפחות יקטינו באופן משמעותי את פוטנציאל התלונות על הטרדות מיניות והתנהגות לא הולמת.

החברה צריכה לשים את אפשרות ההטרדה המינית במקום הראשון בחשיבות, ומחלקת משאבי אנוש צריכה להיערך מראש ולהצטייד בידע משפטי בתחום זה, כדי להגן על המעסיק ועל העובדים במקרה של תלונה ובמקרים של תביעה.

המלצות למשאבי אנוש לניהול מדיניות רומנטיקה משרדית:

ליישם ולעדכן את כל הגורמים בחברה לגבי המדיניות החדשה או העדכנית לגבי יחסים רומנטיים במקום העבודה.

לעקוב בקפידה אחר יחסים רומנטיים שכבר קיימים.

להחיל מדיניות באופן עקבי.

לתקשר את המדיניות באופן קבוע.

להפחית את המפגשים הפרטיים במקום העבודה ככל האפשר.

לשקול להשתמש בהסכם הצהרת זוגיות עליו העובדים שנמצאים ביחסים רומנטיים, יחתמו ויעידו כי מערכת היחסים נעשית מרצון.

בין אם ארגון מחליט ליישם מדיניות המתייחסת באופן מיוחד לזוגות במקום העבודה ובין אם לא, מדיניות הטרדה מינית יכולה לעזור לטפל בחלק מהנושאים שמערכות יחסים מסוג זה עשויות להוביל.

הרומנים במשרד הם לעתים קרובות בלתי נמנעים, אבל הם יכולים לגרום סיבוכים למעסיקים, אשר צריכים להבטיח התנהגות נאותה במקום העבודה ולוודא שכל העובדים מטופלים בצורה הוגנת.

מעסיקים צריכים להעריך את הסיכונים הקשורים ליחסים רומנטיים במקום העבודה, לאמץ מדיניות נכונה כדי להגן על האינטרסים של המעסיק, ולקבוע גבולות להיכרויות ויצירת קשרים אישיים קרובים בעבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה