לקה בפרקינסון ותובע את המפעל בו עבד ואת המדינה

לקה בפרקינסון ותובע את המפעל בו עבד ואת המדינה

עובד עשות אשקלון שלקה במחלת הפרקינסון, תובע את המפעל ואת המדינה, בטענה שחלה כתוצאה מחשיפה לחומרים מסוכנים.

שיתוף
תביעת נזיקים של עובד במפעל עשות אשקלון
תביעת נזיקים של עובד במפעל עשות אשקלון

עובד במפעל עשות מאשקלון, חברה בת של התעשייה הצבאית, הגיש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע תביעת נזקי גוף כנגד המפעל ומשרד התמ"ת-אגף הפיקוח על העבודה. התובע טוען כי במהלך 25 שנות עבודתו במפעל נחשף לאבקות ולחומרים שונים מסוכנים, ועקב התנאים התברואתיים הירודים והזנחת הנושא של גהות ובטיחות במפעל לאורך תקופת עבודתו – לקה במחלת הפרקינסון.

התובע, אברהם פריגוזין, טוען באמצעות עו"ד עמית מור ממשרד עורכי הדין נשיץ, ברנדס ושות', כי במסגרת עבודתו נאלץ לשהות בחדרי המפעל בהם היו "ענני אבק" של המתכות הכבדות. החדרים בהם אוחסנו האבקות המסוכנות, בחביות פתוחות, לא היו אטומים למרות שכללי הבטיחות והגהות מחייבים שחומרים מסוכנים יאוחסנו בחדר אטום וזאת, לטענת התובע, מתוך רשלנות וזלזול של הנהלת המפעל.

עוד טוען התובע כי אמצעי המיגון שהיו נהוגים במפעל לאורך השנים, לא עמדו בתקנים הנדרשים ובמשך תקופות ארוכות  הוא היה חשוף לחלוטין לחומרים ללא כל הגנה, כשהוא בא במגע עם חומרים רעילים תוך שאיפת אוויר וכן חדירת הרעילים דרך נקבוביות העור במגע ישיר.

התובע מוסיף כי המפעל הנהיג שיטות עבודה מסוכנות, שכללו שפיכת אבקות מתכות או חומרים מסוכנים באופן חופשי באוויר הפתוח, מבלי לספק הגנה לעובדי המפעל. לדבריו, המפעל לא תוחזק לפי הדין ולא פעל בהתאם להמלצות היצרנים.

בהתייחסו לחלקה של המדינה בפרשה זו, התובע טוען כי מתפקידה של המדינה לפקח על חוקי העבודה, הגהות והבטיחות במפעלים. לדבריו המדינה, באמצעות אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ס, אמונה על שלומו ובטיחותו של העובד, ואף היא התרשלה בדאגה לעובדי מפעל עשות אשקלון.

התובע מוסיף כי לקה, כאמור, במחלקת הפרקינסון, מחלה חשוכת מרפא אשר גרמה, גורמת ותגרום לתובע ולבני משפחתו סבל בלתי ישוער. את קביעת סכום הפיצויים התובע משאיר לשיקול בית המשפט.

מעשות אשקלון לא ניתן היה לקבל תגובה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה