שיתוף

מעסיקים רבים מתלוננים בחודשים האחרונים על הקושי להשיג עובדים. מנגד, יש לא מעט עובדים בחופשות ללא תשלום (חל"ת) שמתלוננים על כך שהם שולחים קורות חיים ולא מקבלים כל תשובה.

השאלה החשובה מבחינת מנהל משאבי האנוש היא האם מגיעים מספר המועמדים הרצוי והאם מגיעים מועמדים באיכות שהארגון מחפש, כאשר מתפרסמת מודעה לגבי משרה פתוחה.

אם התשובה לכך שלילית, יתכן שחלק מהבעיה טמון בתהליך הגשת המועמדות למשרה באופן מקוון.

תהליך מקוון של הגשת מועמדות, שהינו מתסכל עבור המועמדים, עלול להרתיע מאוד טלנטים מוצלחים. וככל שהתהליך מורכב מדי או לא מספיק ברור, מחפשי עבודה שהינם עסוקים, או שיש להם הצעות ממקומות נוספים,  פשוט לא יגישו מועמדות.

ומה שגרוע מכך הוא, הם עלולים לפתח גישה שלילית כלפי הארגון ואף לשתף אחרים ברושם הרע שנוצר על הארגון שלכם. המשמעות היא שלא רק תהליך הגיוס יפגע מהליך מקוון שכזה, אלא גם מותג המעסיק.

להלן 3 אלמנטים בהליך מקוון של הגשת מועמדות שיכולים למנוע הרתעה של מועמדים בעת הגשת מועמדות:

1 הליך הגשת מועמדות שהינו ארוך מדי:

כאשר מועמדים נכנסים לאינטרנט כדי להגיש מועמדות למשרה, הם צריכים להיות מסוגלים למלא את כל הטפסים המקוונים ולשלוח אותם בהצלחה בתוך רבע שעה או פחות. ככל שהתהליך ימשך זמן רב מדי כך יותר מועמדים ינטשו אותו באמצע.

אחת הדרכים לקצר את ההליך היא לקצר את תיאור התפקיד באופן שיהיה הרבה יותר ממצה. שיכלול אמנם את כל תחומי האחריות של התפקיד אבל בניסוח ממצה יותר. לשם כך כדאי למשל להציב את הדרישות, לרבות ניסיון וסוגי מיומנות, בראש הרשימה.

דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא התאמה לטלפונים חכמים. המשמעות היא שיש לוודא שטופס ההרשמה לא כולל יותר מדי סעיפים שצריך למלא, שכן גודל המסך בטלפון מקשה מאד על מילוי של סעיפים רבים.

2 צירוף קבצים מסרבל את ההליך:

הבקשה המסורתית לצרף קורות חיים בקובץ PDF הולכת ונעלמת. במקומה, מעסיקים רבים מאפשרים למועמד להוסיף קישור לפרופיל הלינקדאין שלו. זה יוצר דרך מהירה וחלקה יותר ליישום, במיוחד בסמארטפון.

רצוי להמנע מבקשות למועמדים לצרף קישור לפרופילי הפייסבוק והאינסטגרם שלהם. בעוד שלינקדאין היא רשת מקצועית המיועדת לנושא עבודה, רשתות חברתיות אחרות נתפסות כפרטיות, ובקשה לצרף לינק לפרופילים ברשתות אלה נחשבת להפרת הפרטיות.

3 מסר חזק של מיתוג מעסיק:

מודעות הדרושים ופניות למועמדים צריכות לכלול הסבר איך הארגון יכול לתרום למועמד, ולא רק איך המועמד יכול לתרום לארגון. לכן, כדי להגדיל את מספר הפניות כדאי לכלול מסר ברור של מותג מעסיק.

לדוגמה, מועמדים רבים מבני דור המילניום ודור ה-Z מעוניינים בשעות גמישות ואפשרות לעבוד מהבית. כמו כן, הם מחפשים עבודה בעלת משמעות. לכן, כדאי לסכם בכמה משפטים את הסיבות שבעטיין כדאי למועמדים לעבוד בארגון שלכם.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה