שיתוף

ככל שגוברת התחרות על עובדים בשוק העבודה, כך יותר ארגונים שמים דגש על נושא של מחוברות עובדים ומניעת התנתקות של עובדים.

יותר ויותר ארגונים מבינים כעת שהתנתקות של עובדים עלולה להזיק להתפתחותו הבריאה של הארגון, לכל הפחות הרבה יותר משנהגו לחשוב עד עתה.

ניתוק של עובדים מוביל לירידה בתפוקה, גידול במספר ההיעדרויות, שיעור גבוה יותר של תחלופת עובדים, מורל נמוך יותר במקום העבודה ועוד.

המשמעות של כל התופעות הללו היא אסון לחברות. לכן, ברוב הארגונים כבר מבינים היום שעליהם לפעול במהירות לטיפוח מחוברות נכונה בקרב העובדים, לפני שהם יוצאים לבדוק את הדשא של השכן.

אם כן, איך ניתן לזהות את הירידה במידת המחוברות של העובדים ותחילת ההתנתקות שלהם. מתברר שיש כמה סימנים מובהקים המסגירים את הסוף המתקרב של מחוברות העובדים והתנתקותם.

הנה 4 נורות אדומות שיש לשים לב אליהן:

1 עובדים שמפסיקים לחוש מעורבות אישית במשימות ומפזיקים לשאול שאלות במהלך ישיבות הצוות.

2 עובדים שנראה שההתלהבות שלהם מעבודתם דעכה.

3 עובדים שפתאום מתלוננים הרבה ומתרצים תירוצים כדי להתחמק ממשימות.

4 עובדים שמגלים חוסר תמיכה בחברי צוות אחרים.

אם כן, מה גורם להתנתקות עובדים. יש סיבות רבות לכך שהעובדים לא יתחברו עוד לתרבות הארגונית, לחזון של החברה ולמטרות.

להלן 3 סיבות עיקריות לכך שעובדים עוברים ממצב של מחוברות למצב של ניתוק:

1 אין מספיק איזון בין עבודה לחיים אישיים:

רוב החברות נוטות לדרוש מהעובדים לתת לעבודה עדיפות על פני כל דבר אחר להקדיש את כל האנרגיה והזמן שלהם לעבודה. התוצאה היא איזון גרוע בין עבודה לחיים אישיים.

על הנהלת הארגון לקחת בחשבון שהעובדים צריכים לטפל בחייהם האישיים ולעשות במהלך היום גם דברים שלא קשורים לעבודה.

לארגונים המציעים לעובדיהם גמישות בשעות העבודה, או את האפשרות לסיים את יום העבודה מוקדם מהרגיל לפחות פעמיים בשבוע, קל יותר לשמור על מחוברות העובדים שלהם לאורך זמן.

2 היעדר הזדמנויות צמיחה והתפתחות:

לרוב האנשים יש צורך מובנה להתפתח, בלי קשר לתחום בו הם עובדים. עובד רוצה לדעת שגם אם הוא החל את תפקידו בתפקיד זוטר, כל עוד הוא יהיה חרוץ וישקיע בעבודה, הוא יוכל להתפתח ולהתקדם. שלב הלמידה לא צריך להסתיים, גם הוא מאט מדי פעם.

לכן יש להקפיד לבצע הערכות מחודשות אחת לתקופה ולבחון מה החברה מציעה לעובדים מבחינת צמיחה אישית שלהם, קידום בעבודה ורכישת ידע.

3 היעדר בהירות מספקת לגבי מסלול ההתקדמות במשימה:

יש לשתף את העובדים במטרות של המשימות אותן הם מבצעים, איך הן תורמות לחברה ולהבהיר להם מהו מסלול ההתקמות של כל משימה. לאן היא צריכה להוביל.

יש מעט מאוד עובדים שמסתפקים בביצוע סדרה של משימות יומיומיות, בלי להיות מודעים לתמונה הגדולה יותר ובלי להבין איך הם תורמים למטרות הארגון.

כל עוד אין חזון שילהיב את העובדים וישמור על הלהט שלהם לעבודה, הם עלולים להתנתק מהר מאוד. רובם המכריע של העובדים רוצים לדעת שיש משמעות למה שהם עושים ושהמשימות שהם מבצעים תרומות לארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה