שיתוף

אם עד לפני משבר הקורונה היו מנהלי משאבי אנוש כמו גם חברי הנהלה בכירים בארגונים שחששו מכניסתם של כלים טכנולוגים מתקדמים דוגמת הבינה המלאכותית והרובוטיקה, הרי שכעת, לאור התרחבותו של משבר הקורונה, לכולם כבר ברור הצורך הרב להכניס כלים אלה לשימוש יומיומי בארגון.

במילים אחרות, לכל מי שהיה ספק לגבי נחיצותם של כלים אלה של בינה מלאכותית ורובוטיקה, המשבר הנוכחי מוכיח כי כלים אלה יכולים לאפשר לארגון להמשיך לעבוד במינימום עיכובים ותקלות.

כלים של רובוטיקה ובינה מלאכותית מסייעים רבות לכל ארגון להשיג יעדים גבוהים יותר, במהירות רבה יותר, תוך חסכון ניכר של משאבים וללא צורך לעמוד בתנאי התו הסגול, שכן רובוטים אינם נושאי נגיפים.

בארגונים בהם לעובדים יש סיכוים בטיחותיים, השימוש ברובוטיקה ובינה מלאכותית מפחיתות משמעותית את הסיכון לעובדים.

יתה מכך, בתקופת משבר הקורונה, הרובוטים מאפשרים ליותר עובדים לעבוד במרחק הנדרש זה מזה, ובה בעת, עובדים יכולים לעבוד קרוב לרובוט ללא מסיכה, כמאמור, משום שרובוט אינו יכול להדביק אחרים בנגיף הקורונה.

בנוסף, רובוטים וכלים של בינה מלאכותית יכולים לבצע חלק ניכר מהמשימות שאינן דורשות יצירתיות, אין להם הסחות דעת, הם לא יוצאים להפסקות, והם לא מתעמרים בעובדים או מטרידים אותם.

הם לא יוצאים לחופשות, לא לוקחים ימי מחלה, לא נמצאים בסיכון להדבקה בקורונה, לא דורשים תשלום עבור שעות נוספות ולא תובעים את הארגון בגלל אי עמידה בכל זכויותיהם.

זאת ועוד, עבודתם של הרובוטים אינה מושפעת מעייפות, מלחץ ורחדה, או משחיקה בעבודה.

אין צורך לתת לרובוטים פידבק, חוק שעות עבודה ומנוחה לא חל עליהם והם יכולים לעבוד שבעה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה.

המשמעות היא תפוקה גבוהה יותר, באיכות גבוהה, ובזמן קצר הרבה יותר. ובה בעת מונעים מהעובדים האנושיים להגיע למצב של שחיקה ותשישות בשל עומס עבודה גדול מדי.

יתרה מכך, הרובוטים תמיד יספקו את אותה איכות שהם מתוכננים לספק ואשר הוגדרה (ותוכנתה) עבורם במערכת הטכנולוגית.

המשמעות היא שהם הרבה פחות נוטים לעשות טעויות. במובנים מסוימים, רובוטים מגלמים בתוכם גם עובד מהמניין וגם בקרת איכות.

לא פחות חשוב: המשימות המוטלות על רובוטים הן בדרך כלל משימות שעובדים אנושיים אינם אוהבים לבצע.

מדובר בעבודות פיזיות פשוטות שאינן דורשות חשיבה, משימות שדורשות תנועה חוזרת ומשעממת, או משימות מסוכנות.

ככל שיותר ארגונים יעבדו עם כלים של בינה מלאכותית ורובוטיקה, וככל שיהיו יותר משימות שיועברו לידי הרובוטים והבינה המלאכותית, כך יהיה יותר צורך באנשים שיפתחו מערכות מתוחכמות לפיתוח הרובוטים.

כמו כן יגבר הצורך בהכשרת אנשי תחזוקה שיתחזקו את הרובוטים, והכשרת עובדים להפעיל את הרובוטים מרחוק. סביר להניח שבעתיד הלא רחוק עובדים יוכלו לתפעל את הרובוטים אף מהמחשב שבביתם.

 

אירועים מקצועיים למנהלי משאבי אנוש

אין תגובות

השאר תגובה