שיתוף

המצב אליו נקלע שוק העבודה במרץ אשתקד אילץ את רובם המכריע של הארגונים להסתגל במהירות לאתגרים חדשים ולהתמודד איתם בהצלחה.

בימים אלה, כאשר המשק ניצב בפני תום המשבר, בד בבד עם העמקתו, רבים עדיין עובדים בסביבת הנורמליות החדשה עם אמצעי מיגון ובצוותים קטנים, ובעיקר בעבודה מהבית כשהמשרדים ריקים, זה הזמן להטמיע שיטות חדשות, שניתן יהיה ליישם אותן בטווח הארוך, גם לאחר תום המגיפה.

כל אלה, יחד עם ההזדמנות שנפתחה בפני ארגונים לגייס טלנטים שהינם מרוחקים גיאוגרפית ממיקום המשרדים, יוצרים מצב שבו יש לבחון מחדש את התרבות הארגונית של החברה.

התרבות הארגונית היא מנוע הצמיחה האופטימלי. היא מעין חוזה בלתי כתוב בין הארגון לעובדיו, המתווה את הדרך להשגת יעדים ולהוצאת דברים לפועל, בלי לדאוג לגבי השלכות שליליות. למעשה, לכל עובד בארגון יש את הכוח להגביר ולשפר את התרבות הארגונית ובה בעת יש לו את הכוח גם לפגוע בה.

חברת המחקרים האמריקאית גאלופ ערכה סקר שוק בקרב מנהלים ועובדים בכירים בארגונים גדולים וחזקים בעלי מותגים חזקים ומצליחים.

מהסקר עלה, כי , רבים מהם הודו שהם אפילו לא יודעים מהי התרבות הארגונית שלהם ואינם יכולים לבטא במילים מה אמורה להיות התרבות הארגונית או מה הם שואפים שהיא תהיה.

אם כן, לדברי החוקרים של גאלופ, תרבות היא לרוב קוד לא כתוב. וכאשר בארגון אין תרבות מוגדרת , ניתן להתעלם מהחזון שלהם בקלות או לפרש באופן לא עקבי ברחבי הארגון.

ההשלכות של תרבות ארגונית שאינה ברורה לעובדים ואינה עקבית, עלולות להיות פגיעה בצמיחתו של הארגון. אם העובדים אינם מבינים את החזון של הנהגת החברה, הרי שמעשיהם בפועל לא יתמכו בתרבות הארגונית הרצויה ואולי אף יעכבו את התקדמות החברה.

מצב זה עלול להביא לסביבת עבודה כאוטית ומנותקת, שבה העובדים לא יכולים לבטא את היצירתיות שלהם וההנהלה הבכירה תתקשה לממש את היעדים האסטרטגיים.

במצב בו העובדים מרוחקים פיזית מההנהלה ועובדים מביתם, החשיבות של בהירות ונהירות התרבות הארגונית, ובראשה חזון החברה ויעדיה, הינה גדולה שבעתיים.

שכן, במצב כזה, כשהעובדים מרוחקים מהמנהלים, קשה הרבה יותר לרתום אותם להשגת היעדים שיביאו לצמיחת הארגון.

התרבות הארגונית חייבת לקבל ביטוי בדרכים שונות בכל המחלקות והצוותים, ועליה להתפתח בהתאם למגמות בשוק העבודה ובהתאם למגמות הכלל עולמיות בשוקי היעד של החברה.

היא חיונית משום שהיא מובילה לביצועים גבוהים יותר ומספקת לעובדים מיקוד תוך הצבת יעדים שתואמים את המטרות המשותפות לארגון ולעובדיו.

חשוב לזכור שתרבות ארגונית היא דבר דינמי והגדרותיה צריכות, כאמור, להשתנות בהתאם למגמות. ההנהלה הבכירה ובעיקר מנהלי משאבי האנוש, חייבים לתקשר ולבטא אותה ללא הרף כדי להגן על עתיד החברה.

כנס משאבי אנוש כנס קהילת הגיוס השנתי 2021

אין תגובות

השאר תגובה