שיתוף

משבר הקורונה יחד עם המשבר הכלכלי החמור, הוצאת עובדים לחופשות ללא תשלום (חל"ת), החזרתם לעבודה ושליחתם שוב לחל"ת, או הפחתה בשכרם, וכל זה תוך כדי העמקת הפערים החברתיים, כל אלה משפיעים בצורה ישירה על העובדים – על מצב רוחם בעבודה, על המוטיבציה שלהם ועל מידת המחוברות שלהם לארגון.

שום דבר לא היה יכול להכין את הארגונים להתמודדות הנוכחית. ברוב החברות (שעדיין מעסיקות) המנהלים מנסים לסייע לעובדים.

אחת הבעיות שעולות מהשטח היא שלמרות הזמן שחלף מתחילת המשבר, לעובדים אין עדיין בביתם את כל הציוד הדרוש ורוחב הפס הנדרש כדי לעבוד מהבית לאורך זמן וביעילות מספקת עם אורך נשימה.

סקר שערכה חברת הסקרים האמריקאי מראה, כי מוכנותם של העובדים והיכולות שלהם לעבוד תחת התנאים המגבילים הן אף נמוכות יותר מאלו שהיו בתחילת המשבר.

מסקר שערכה גאלופ בקרב עובדים ומנהלים אמריקאים בשבועיים האשונים של יוני עולה, כי חלה ירידה של כ-20 אחוזים לעומת מאי, בשיעורי ההסכמה של עובדים ומנהלים אמריקאים לגבי ההנחות הבאות:

1 העובדים והמנהלים מרגישים שיש להם יכולת למלא את תפקידם.

2 למעסיק שלהם יש תוכנית פעולה ברורה בתגובה למשבר הקורונה.

3 יש שקיפות והמנהל הישיר שלהם מיידע אותם לגבי הנעשה בארגון שלהם.

4 הארגון שלהם דואג לשלומם הכללי.

בתחילת המשבר היו מנהלים רבים שהתארגנו במהירות להגנה על העובדים ועל הלקוחות, ועשו מאמצים כדי להגן על עתיד הארגון.

במהלך עשרת השבועות הראשונים למשבר, רוב מנהלי הארגונים המשיכו להשקיע מאמצים לוודא שכל המידע מגיע אל העובדים וכי הם מעודכנים, מחוברים לארגון וחשים בטוחים.

אלא שמהסקרים האחרונים של גאלופ עולה, כי המאמצים לתקשר את המצב של הארגון לעובדים הולכים ודועכים.

התמשכות המגיפה יוצרת אי וודאות גם אצל מנהלי הארגונים וכולם כבר די מותשים וממתינים לסיום המשבר.

אלא שעבור העובדים עצמם, שאינם יודעים מה יעלה בגורלם הכלכלי ומשוועים למידע, תקשורת והכוונה, האתגרים הכרוכים במשבר הקורונה עדיין חיים ובועטים.

בימים אלה של אי וודאות טוטלית, נאלצים מנהלי משאבי האנוש להתייצב בחזית ולוודא שהמידע שכן קיים יועבר לעובדים בזמן אמת.

מאמצים אלה מצידם של מנהלי משאבי האנוש הינם קריטיים במיוחד לאור הנסיבות המתפתחות ומשתנות במהירות.

מהנתונים של גאלופ עולה, כי הדאגה קיימת הרבה יותר בקרב עובדים צעירים ועובדי צווארון כחול, ופחות בקרב עובדים מבוגרים יותר בפרט במקצועות הצווארון הלבן שיכולים לעבוד מהבית.

כל עוד העובדים חשים חוסר בטחון כלכלי ואי וודאות לגבי העתיד הקרוב, יש לצפות שתחול פגיעה בביצועים שלהם ובמידת המחוברות שלהם לארגון, דבר שישפיע בהכרח על התוצאות העסקיות של הארגון.

יתרה מזאת, הסקר שנערך על ידי גאלופ מראה כי מידת הלחץ והחרדה של המנהלים בדרגי הביניים ובדרגים הנמוכים יותר, משפיעה מאוד על העובדים.

הסיבה לכך היא שמנהלים לחוצים ומודאגים לגבי העתיד הם גם הרבה פחות מחוברים לארגון, והרבה פחות מוכנים נפשית לקראת המאבק על הישרדות הארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה