שיתוף

מנהלים מעטים בלבד מקפידים לתת לעובדיהם משוב למרות שהמשוב מועיל לעובדים, כך עולה מסקר של חברת הסקרים האמריקאית גאלופ.

הסקר מצא, כי רק כ-26% מהעובדים מסכימים מאוד עם הטענה כי המשוב שהם מקבלים עוזר להם לעשות עבודה טובה יותר. במצב כזה, מתן הסתם, משוב אינו פועל כפי שהוא אמור להשפיע.

בתקופה בה היו רוב הארגונים בנויים במבנים היררכיים, עם פירמידה שבראשה מנהלים בכירים, עובדים בכירים, מנהלים בדרגי ביניים וכו, השליטה והבקרה שנזקקו להם לצורך קבלת החלטות העיקרית, הפכה את המשוב לחשוב ביותר.

מדובר היה במידע שנדרש בעיקר כדי להעביר מידע, הוראות והנחיות מהדרגים הבכירים יותר לאלו שתחתם. במצב כזה, היו המנהלים הבכירים צריכים לדרוש מהעובדים תחתם דין וחשבון.

כיום, מקומות עבודה מתנהגים בצורה שונה בתכלית. ארגונים מודרניים הם הרבה יותר מבוזרים, מטריציוניים ואג'ילים. לעובדים יש אוטונומיה ועצמאות רבות יותר והם נדרשים להיות יצירתיים בדרך בה הם מבצעים את עבודתם.

משמעות הדבר היא, שמנהלים כבר לא יכולים לתת משוב לגבי מה שהעובדים עשו נכון או לא נכון. כיום מוטל עליהם גם להקשיב לעובדים, לשאול שאלות, וליצור דו-שיח דו-כיווני.

כל שיטת הניהול הפכה מורכבת מדי מכדי לצמצם את המשוב לגבולות המצומצמים שהיו לו עד עתה ויש הכרח לשנות את האופן שבו עובדים מבצעים ומתפתחים.

כיום, ניהול יעיל דורש מהמנהלים לסייע לעובדים, לתת עדיפות לריבוי פרויקטים, להיות גמישים ולשנות מועדים, להסיר מחסומים ולנהל את האתגרים הבינאישיים.

בעולם העבודה של היום, תוצאה מוצלחת מבוססת על גורמים רגשיים:

  • איך הלקוח מרגיש לאחר האינטראקציה עם נותן השירות.
  • איך צוות העובדים מרגיש בנוגע ליוזמה חדשה.
  • איך הספק מרגיש בקשר עם הלקוח. וכו.

לכן המשוב הוא לא תמיד הדבר הנכון בסיטואציות אלה. הדבר הנכון כיום הוא לקיים עם העובדים דיאלוג פתוח, ישר, דו-כיווני, כזה שמחזק את היחסים, במקום הנחתת הוראות וביקורת מהמנהלים כלפי העובדים ותו לאו.

המשמעות היא שהמשוב המסורתי, שהולך רק בכיוון אחד (מהמנהל לעובד) הוא כבר לא רלוונטי, משום שהוא לא מתבצע באופן שוטף אלא אחת לתקופה, והוא מתמקד בטעויות העבר שממילא לא ניתן לתקנן.

לעומת זאת, דיאלוג שמטרתו לסייע לעובד להתפתח, מתמקד במה שקורה באותו רגע ובמה שיקרה בעתיד הקרוב. שיחות מסוג זה מציבות את כוחו של העובד ואת הפוטנציאל העתידי שלו במרכז, במסגרת דיאלוג מתמשך.

בשורה התחתונה, בתקופה בה עסקים נעים במהירות, עובדים ומנהלים כאחד צריכים להתאים עצמם לסביבה, שבה כל היבט של העסק יכול להשתנות בין רגע.

כנס ההדרכה השנתי 2019

אין תגובות

השאר תגובה