לחופשת הקיץ יש מה לתרום לקריירה שלכם

לחופשת הקיץ יש מה לתרום לקריירה שלכם

חוששים לקחת קצת זמן לעצמכם או לצאת לחופשה? מחקרים מראים שהתנתקות מהעבודה תורמת לתפקוד ומועילה לבריאות. עומס יותר, לעומת זאת, הוא פתח לתפקוד לקוי

שיתוף
חופשת הקיץ ובריאות בעבודה

חופשת הקיץ ובריאות בעבודה

כולם יודעים עד כמה חשוב לשמור על איזון וגבולות בין קריירה לבית, אבל כמעט כולם גם עונים לטלפונים, ובטח שלמיילים, הרבה אחרי שעות העבודה. דווקא לאנשים שיש להם ילדים, שלכאורה "מפריעים" לקריירה, יש יתרון במובן הזה. המחויבות למשפחה גורמת להורים העובדים לשרטט, לפחות מדי פעם, את הגבול ולבלות זמן שמוקדש לאנשים שאינם קשורים באופן ישיר לעבודה ולקריירה. החופש הגדול "מאלץ" את בעלי המשפחות לצאת לחופשת קיץ ולבלות יותר בבית. פסק הזמן שעלול להיראות כאיום על העסק או העבודה דווקא יכול לתרום להם באופן חיובי. באתר PayScale מסבירים איך.

זמן חופשי עשוי לעזור לכם לתפקד טוב יותר בעבודה

זמן פנוי על בסיס קבוע עשויות לגרום לכם או לעובדים שלכם להיות יצרניים ויעילים יותר בעבודה. במחקר ארוך טווח שבוצע במסגרת התוכנית לפסיכולוגיה ארגונית באוניברסיטת Rutgers בניו ג'רסי ופורסם ב-2006, נמצא שעובדים שעבדו 10 עד 12 שעות ביום היו פחות יצרניים ויעילים באופן מובהק מעמיתיהם שעבדו 6 עד 6.5 שעות ביום בממוצע. מאמר שהתפרסם ב-Fiscal Times מראה כי "20 אחוזים מהעובדים המדווחים על רמות גבוהות של עבודת יתר אומרים שהם עושים הרבה טעויות במהלך העבודה." כשאנחנו עייפים פחות ויצרניים יותר אנחנו מרשימים יותר את מעסיקינו, ממלאים את המשימות שהוטלו עלינו טוב יותר ופותרים בעיות ביעילות רבה יותר.

חופשה עשויה לגרום לכם לחיות יותר

"מחקר הלב של פרמינגטון" (Framington Heart Study), פרויקט במכון הלב, הראה והדם באוניברסיטת בוסטון, מצא שגברים שלקחו יותר חופשות היו בריאים יותר וחיו שנים רבות יותר בהשוואה לאלה שלא לקחו חופש מהעבודה. מחקר שבוצע ב-2009 באוניברסיטת פיטסבורג ופורסם בכתב העת לבריאות תעסוקתית (Journal of Occupational Health) הראה שעובדים שלוקחים חופשות באופן קבוע דיווחו על "מצב רוח טוב יותר, אנרגטיות רבה יותר ובאופן כללי על תחושת אושר וסיפוק." אחד הדברים שמטרידים מעסיקים הוא איך לעזור לעובדים לפתח הרגלים שתומכים בבריאות. חדר כושר במקום העבודה, תפריט משופר בחדר האוכל ועידוד העובדים להגיע לעבודה ברגל או באופניים זה טוב ויפה, אבל זמן חופשי לאורך השבוע וחופשות במהלך השנה הם דרכים פשוטות, ובסופו של דבר גם זולות יותר, לקדם בריאות במקום העבודה.

יתרונות לחוד ומציאות לחוד. סקר של המכון למשפחה ועבודה בארצות הברית הראה שפחות ממחצית העובדים מנצלים את האפשרות לקחת חופשה בתשלום או עובדים במהלכה של החופשה. רבים נמנעים לקחת חופשה מהחשש שעומס העבודה יהיה כה גדול כשיחזרו, עד שהחופשה לא תהיה שווה את זה, או מפני שהם חוששים שיותירו רושם רע על המנהלים שלהם (בעיקר אם מדובר בחופשה אמיתי בלי טלפונים ודוא"ל מהעבודה), או כי יציאה לחופשה פשוט עולה הרבה כסף. כל אלה סיבות שקל להבין אותן לנוכח המצב הכלכלי והתעסוקתי היום, אבל צריך לזכור שחופשה מגיעה לכל אחד כחוק ולא חייבים לטוס לשום מקום כדי להתנתק מהעבודה. ההבנה שזמן חופשי של העובד תורם בסופו של דבר לעסק, חייבת להיטמע בתרבות הארגונית.

רוצים לקבל רעיונות נוספים בנושא רווחת עובדים? בואו לכנס רווחה ושימור עובדים שיערך ב-31.7! לחצו כאן לפרטים נוספים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה