להתייחס לעובד כמו ללקוח

להתייחס לעובד כמו ללקוח

חברות וארגונים צריכים לתעל את ניהול משאבי האנוש לכיוון האישי ולהתייחס לעובדיהם כמו לקוחות בעלי כישורים וצרכים שונים * עובדים חסרי מוטיווציה נמצאים בעבודה רק בגופם וזו תופעה גרועה מהיעדרות

שיתוף
סקר עובדים מ-5 שאלות
סקר עובדים מ-5 שאלות

"בעשור הקרוב החברות יצטרכו לתעל את ניהול משאבי האנוש לכיוון אישי ולהתייחס לעובדיהם כמו ללקוחות, אחרת לא ישרדו", נטען בכנס הבינלאומי למשאבי אנוש 2011 שהתקיים השבוע במכסיקו סיטי. הטוען כך הוא רוחליו סלסדו, איש אקדמיה ובעלים של חברת Training Lab México, חברה להכשרה מקצועית והשמת בכירים מהגדולות במכסיקו. סלסדו ציין כי הכיוון צריך להיות להתייחס לצוותי העבודה כלקוחות בעלי כישורים וצרכים שונים שאותם יש לפתח.

[adrotate banner="27"] לטענת סלסדו הדור הצעיר כבר לא בוחר מקום עבודה בגלל קרבתו למגוריו או מוניטין החברה, אלא בוחן מה הוא באופן אישי יכול להרוויח מלעבוד במקום מסוים והכוונה לא רק לכסף. "אנחנו חיים בתקופה של חוסר ודאות, מוכה באסונות טבע, קריסות כלכליות, אלימות ובתחושה שבכל רגע נתון יכול לקרות כל דבר. בעולם כזה בני אדם מחפשים לחיות חוויות חיוביות ולמצות את עצמם, לכן מקום העבודה צריך להיות מקום בו העבודה היא חוויה טובה ומספקת ולא רק מקום עבודה", אומר סלסדו.

בנימה דומה אם כי מעשית יותר, התבטא גם רסיאל סוסה, סגן נשיא הסניף המכסיקני של ענקית ההשמה הבינלאומית  Great Place to Work, אשר ציין כי שיטת "הניהול העריץ" עדיין קיימת במקומות מסוימים ואף נותנת תוצאות, אך בעשור הקרוב החברות שלא יעברו לניהול משאבי אנוש המכוון לרווחת העובד לא ישרדו. "הדור הצעיר לא אוהב ולא מוכן יותר לעבוד בתנאי ניצול ותחת יחס נוקשה", טען סוסה.

עוד אמר סוסה כי כאשר העובדים הם חסרי מוטיווציה הם נמצאים בעבודה רק בגופם, הם נוכחים, אולם מבחינתו זו תופעה גרועה יותר מאשר היעדרות, כי עובדים כאלה לא מספקים תפוקה ובנוסף מקבלים שכר מלא. לדבריו, הנוסחה ליצירת מקום עבודה מצוין הוא " לעורר השראה, לדבר, להקשיב, להודות, לפתח, לשמור, לחגוג ולחלוק, כל אלה מעוררים אמון וביטחון".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה