מתי להעלות את סוגיית השכר

מתי להעלות את סוגיית השכר

לא רק כמועמד, גם כמראיין, נראה שקשה להעלות את נושא השכר בראיונות העבודה. מתי הזמן הנכון לשוחח על ציפיות השכר של המועמד? ומתי נכון יהיה להציג לו את האפשרויות שלכם בנושא

שיתוף

לשוחח עם המועמד שלך בנוגע לשכר המוצע לתפקיד, נתפש כלא מתאים אף פעם. עם זאת סוגיית השכר היא כמעט המשמעותית ביותר בבחירת מקום העבודה. כיצד תוכל לשוחח על המשכורת המוצעת לתפקיד, בזמן הנכון?

נראה כי אף פעם זה לא הזמן או המקום הנכון, להעלות את  נושא השכר בשלב ראיונות העבודה. מצד אחד אתה לא רוצה להמתין יותר מידיי כדי לדעת אם השכר המוצע רלוונטי למועמד שלך לתפקיד, ומצד שני הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות הוא להעלות את הנושא הזה מוקדם מידיי בטרם אתה עצמך יודע, כמה ראוי לשלם.

מעסיקים פוטנציאלים אינם ששים לשוחח על השכר המוצע לתפקיד, כיוון שהם בדרך רוצים להשאיר את האופציות שלהם פתוחות. הם יודעים שאם הם ישתפו את המרואיין מייד, שהשכר המוצע הוא בין טווחים מסוימים, סביר שהוא יבקש בציפיות השכר שלך, את הטווח הגבוה ביותר. אז כיצד תנווט את הזמן הנכון לשיחה בנושא השכר?

ראשית חשוב שתדע, שאין חוקים בנושא ואין דרך קבועה לדעת מתי להעלות את סוגיית השכר. יש רק משתנים שצריך לקחת בחשבון. להלן כמה צעדים שכדאי לקחת כדי להבין מתי להעלות את הסוגיה:

נסה להבין האם העובד בכלל מעוניין במשרה. לפני שאתה מעלה את עניין השכר, נסה להבין מתוך הרושם שהציג המרואיין, אם הוא מעוניין בתפקיד המוצע ועד כמה. אם אתה חש בוודאות שלא היתה כימיה והמשרה המוצעת אינה מאוד מלהיבה את המרואיין, אל תעלה את סוגית השכר בשלב זה.

לשוחח על השכר מוקדם מידיי, בטרם הבנת את התאמתו של המועמד לתפקיד, את שאיפתו להתקבל לחברה ואת העניין שלו במשרה המוצעת, עשוי אפילו לפגוע במוטיבציה של העובד, גם אם תציע לו שכר גבוה מהמקובל, לאו דווקא נמוך. בדיון השכר תוכלו להשאיר פתח להעלאת שכר בהמשך, במידה והמועמד יפגין ביצועים טובים. אם תאפשר לו משכורת גרנדיוזית מלכתחילה, שאין ממנה דרך עליה, לא תהיה לך אפשרות להניע את העובד בהמשך ולתגמל אותו באמצעות העלאת שכר.

במידה ונערכים כמה ראיונות לתפקיד המוצע, עם למעלה ממנהל אחד לדוגמה, כדאי להשאיר את נושא השכר לאחר הראיונות הללו, כך שתוכל לקבל חוות דעת משני גורמים לגביי התאמתו של המועמד לתפקיד ולגביי הניסיון שלו. רמת התאמתו לתפקיד, הניסיון שהוא מביא איתו והרצון של המנהלים בהעסקת המועמד, משפיעים משמעותית על השכר שיינתן לו.

את נושא השכר, ציפיות השכר של המועמד וכמה אתם תוכלו לשלם לו בפועל, כדאי להשאיר ככל האפשר לסוף. לאחר שהתבצעו כל הראיונות המוודאים את התאמתו המקצועית והאישית למשרה, ולאחר שתנתחו את כל הנתונים באשר למועמד שלכם, כנ"ל השוואת הערכים שהוא מביא לחברה לעומת יתר המועמדים. כשתהיה לכם תמונה ברורה בנושא, תוכלו להעלות את הסוגיה ואולי אף להשאיר פתח מסוים לגמישות בנושא השכר, על פי מידת הרצון שלכם במועמד הנוכחי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה