חשב מסלול מחדש

חשב מסלול מחדש

רעות נדב שפורן: "כשאנו יודעים היכן הקשיים שלנו באופן מודע, אנו יודעים באלו נתיבים לנסוע ואיך לחשב את הבחירות שלנו מחדש ואו לבחור בהעצמת הקיים בכל הנוגע לנקודות החוזק"

שיתוף

אם רק החיים הארגוניים היו פשוטים כמו מערכת ניווט כבישים ומכל תהליך הדרכה ופיתוח היו יוצאים המשתתפים כשהם לוחצים על כפתור ו"מחשבים מסלול מחדש", תפקיד אנשי ההדרכה והפיתוח הארגוני היה קל בהרבה. במסגרת הרצאתה בכנס השנתי למשאבי אנוש 2015 תתמקד רעות נדב שפורן בקשר שבין פיתוח תהליכי מודעות בארגונים לייעול תהליכי הדרכה. רעות נדב שפורן: "נבין כיצד זיהוי 'מערכת ההפעלה' האישית תורמת לקידום תרבות ארגונית של כבוד, העצמה ומחויבות, נקבל הזדמנות לבחון כיצד חישוב מסלול מחודש על בסיס מודעות, יקדם חיים ארגוניים הרמוניים יותר וכיצד כל אלה ישפרו את התפוקה הארגונית."

מהרו להירשם – ללא עלות – לכנס השנתי למשאבי אנוש שיתקיים ב-25/26 במרץ!
לפרטים והרשמה יש ללחוץ כאן

רקע על המרצה:
רעות נדב שפורן
, בעלת MA מאוניברסיטת בן גוריון, מנחת קבוצות, בעלת ניסיון ביזום והובלת פרויקטים של פיתוח בארגונים ציבוריים ועסקיים, פיתחה והנחתה תכניות חינוכיות לסגל הוראה ברחבי הארץ. כיום רעות נדב שפורן מנהלת ההדרכה וההנחיה במרכז מהותי – מרכז פעילויות וסדנאות המציע חוויה עם ערך מוסף.

רעות נדב שפורן: "לפני שהגעתי למרכז מהותי עבדתי בחברת תקשורת גדולה בהנחיה, ייעוץ וליווי מנהלים, תהליכי פיתוח מנהלים ופיתוח ארגוני שכללו תהליכים קצרי מועד ותהליכים מתמשכים. לפני כן במסגרת עצמאית תחת המותג "מסרים", הנחתי קבוצות בשלוש תוכניות שאותן פיתחתי שכללו עמידה מול קהל, דיבייט ככלי חינוכי, כישורי הוראה ותוכנית להעצמה תקשורתית. כיום אני מנהלת ההדרכה במרכז מהותי, שהוא חלק מארגון מהות החיים מיסודה של קרן אריסון."

מהו מרכז מהותי?
רעות נדב שפורן: מרכז מהותי הנו מרכז פעילויות וסדנאות אשר שם לו למטרה לקדם ולפתח תרבות ארגונית של שיתוף, העצמה ויצירתיות. הסדנאות במהותי מאפשרות חיבור משמעותי המבוסס על מודעות אישית בין העובד לארגון ובין המימוש האישי למימוש הארגוני. לשיטתנו, ככל שנהיה מודעים יותר לחלקים השונים הקיימים בנו, לחזקות לצד החולשות, לאיכויות לצד המגבלות, נלמד לקבל את כל אלה, נשיג שביעות רצון גבוהה יותר, עובד מסופק ומחויב ליעדי הארגון.

האמצעים המרכזיים דרכם מרכז מהותי מקדם את הרעיונות הללו בארגונים הינם:
1. סדנאות תהליכיות וחד יומיות
2. כנסים וימי עיון
3. פעילויות מיוחדות (ימי גיבוש, ימי הוקרה למובילים חברתיים ופעילויות משותפות לעובדים וילדיהם).

בתקציר ההרצאה שלך את מזכירה את המונח "מערכת הפעלה". מהי אותה "מערכת הפעלה"?
רעות נדב שפורן: מערכת הפעלה = מה שמפעיל אותי = מערכת אמונות, דפוסי חשיבה, התנהגות, הרגשות, התשוקות, הערכים, החולשות, המגבלות וכולי. לכל המערכת ההוליסטית הזו אנו במהותי נוהגים לקרוא "מערכת ההפעלה".

בדיוק כמו שמערכת הפעלה ממוחשבת מצריכה עדכונים וחידושים, תיקון באגים וכדומה, בכדי לעמוד בקדמה, גם מערכת ההפעלה הפנימית דורשת בחינה מחודשת ותדירה של מה שמפעיל אותה ואז לבחור באישור מחודש או בדרך אחרת בהתאם ליעד הנבחר או למטרה שאליה אנו מכוונים.

 מהו דיאלוג ארגוני ומי קהל היעד לדיאלוג כזה?
רעות נדב שפורן: דיאלוג ארגוני זה השיח המתקיים בערוצים הפורמאליים והלא פורמאליים, המהווה חלק מהתרבות הארגונית. בארגון שיש בו תרבות ארגונית של פתיחות, כנות, ישירות אנו מצליחים הרבה יותר לעודד את תהליכי פיתוח המודעות ופיתוח ההון האנושי וכך ליצור ארגון פורה יותר.

בדומה למודל שהציגו הפסיכולוגים ג'ו לופט והארי אינגרם ("חלונות ג'והארי"), ישנם חלקים שהפרט מודע להם וחלקים שהוא לא מודע להם ובמקביל ישנם חלקים שהאחרים יודעים על הפרט וישנם חלקים שגם הם אינם יודעים עליו. בכדי שאנשים ירגישו נוח לספק פידבקים ומידע שאיני יודע על עצמי, חייבת להתקיים בארגון אווירה של פתיחות.

במקום בו יש לגיטימציה לספר ולשתף והרעיון של מודעות עצמית חי בשיח הפנים ארגוני, הפרט מרגיש בנוח לשתף את הסביבה במידע המצוי גם בחלון החבוי. הדיאלוג המשותף הזה מאפשר לפרטים בארגון להרחיב את החלון הגלוי ולמצות את הפוטנציאל האנושי הקיים בהם – אם דרך ביטוי החזקות או דרך טיפול בחולשות.

הספרות המחקרית בתחום מראה בברור שבארגונים כאלו התפוקה הארגונית וההצלחה, גבוהה משמעותית מארגונים אשר לא מצטיינים במדד מודעות עצמית גבוה. קהל היעד לדיאלוג ארגוני מודע כולל את כל העובדים אך כמו כל תהליך דרושים מנהיגים – שהם המנהלים בארגון שיציגו את התהליך, יובילו אותו וידגימו אותו בהתנהלותם.

מה הכוונה ב"חשב מסלול מחדש"?
רעות נדב שפורן: כמו בתוכנת ניווט לוויינית, ככל שיש יותר נתונים על הדרך, אנו יכולים לבחור את המסלול הנכון עבורנו. וכמו בכל מערכת ניווט ישנם מספר מסלולים, המטרה היא למצוא את המסלול הטוב ביותר, הקצר ביותר והנכון ביותר עבור ארגון ועבורנו.

הדבר נכון גם לגבי איתור נקודות התורפה שלנו וגם לגבי נקודות החוזק – כאשר אנו יודעים היכן הקשיים שלנו באופן מודע, אנו יודעים באלו נתיבים לנסוע ואיך לחשב את הבחירות שלנו מחדש ואו לבחור בהעצמת הקיים בכל הנוגע לנקודות החוזק.

בהרצאה, אשתף את הקהל בחוויה האישית שלי ובאופן בו היא השפיעה על התובנות שלי ביחס לתהליכי הדרכה ושינוי בארגונים ובסופה אשתף באמצעי שיוכל לסייע בידכם להעלות את רמת המודעות בארגון. זאת מתוך כוונה להוביל את הארגון לשיפור מתמיד בשיפור ובתפוקות.

הירשמו עוד היום – ללא עלות – לכנס שיתקיים ב-25/26 במרץ! לפרטים והרשמה יש ללחוץ כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה