כיצד תיראה מחלקת ההדרכה בשוק העבודה העתידי?

כיצד תיראה מחלקת ההדרכה בשוק העבודה העתידי?

דיאן גייסקי, דיקאן בית הספר לתקשורת ב- Ithaca College, צופה שינויים במערך ההדרכה הארגונית בשוק העבודה העתידי

שיתוף
הדרכת עובדים בארגון
הדרכה

דיאן גייסקי, דיקאן בית הספר לתקשורת ב- Ithaca College בניו-יורק ויועצת ארגונית, התראיינה למגזין HR Report בנושא הדרכות ארגוניות בסביבת העבודה העתידית.

דיאן גייסקי: לפני שמנתחים את מערך ההדרכה העתידי צריך להבין את סביבת העבודה העתידית. אם כל מרכיבי אי הוודאות, ניתן לצפות שסביבת העבודה העתידית תהיה הרבה יותר מגוונת והרבה יותר תובענית. אנחנו נראה אנשים מקבוצות גיל שונות, מרקע תרבותי ומקצועי שונה, אנשים עם ציפיות שונות ודפוסי עבודה שונים. השוני הזה יבוא לידי ביטוי בדרכי ההתקשרות של העובדים עם ההנהלה ובינם לבין עצמם, במודלים שונים של העסקה והסכמי עבודה. שוק העבודה יהיה גמיש יותר אבל תובעני יותר כאמור.

מערך ההדרכה צריך לסלול את הדרך להצלחת הארגון. ההדרכה היא הדרך להוביל את האנשים שנמצאים בארגון לעמידה ביעדי הארגון וזה דורש התאמה. מצד אחד, המדריכים יצטרכו ללמוד ולהבין את צרכי הארגון כדי לנתח את הכישורים להם הארגון זקוק ולהתאים מערכי הדרכה מאוד ספציפיים ומצד שני, המדריכים יאלצו להכיר את העובדים, את היכולות והמגבלות שלהם, כדי להתאים / לתפור עבורם מסלולי הדרכה.

עובדי העתיד יאלצו להתמודד עם שוק עבודה מאוד תובעני ולכן הם יצפו שההדרכה תהיה מאוד קונקרטית, שהיא תתבצע תוך ניצול נכון של הזמן שלהם. הדור הצעיר הוא מאוד קנאי לזמן שלו, גם אם זה שעות עבודה המשולמות על ידי הארגון, העובד רואה בזמן הזה כנכס שלו! ניצול נכון של הזמן הוא גורם ביותר עבורו. לכן, מערכי ההדרכות יצטרכו להיות מכווני מטרה.

העובדים יגיעו להדרכה עם ציפיות לקבל כלים מקצועיים קונקרתיים שיסייעו להם מקצועית, שההדרכה תיתן להם כלים לבצע את עבודתם טוב יותר, מהר יותר, יעיל יותר. הם יצפו לראות תוצאות בפרק זמן קצר והם יצפו לתוצאות שיובילו להוקרה ולתגמול. המדריכים יצטרכו לספק להם כלים לפיתוח קריירה כך שההדרכה תסייע להם לעלות מדרגה נוספת מבחינה מקצועית ו/או מבחינת מעמדם בארגון.

מערכי ההדרכה יצטרכו להיות מצד אחד מאוד מקצועיים וספציפיים כדי שהם אכן יהוו כלי עבודה יישומיים שיאפשרו לעובדים לעשות בהם שימוש כבר בטווח הקצר אך מצד שני, מערכי ההדרכה יצטרכו להיות מאוד מגוונים וגמישים כדי שיתאימו לציבור מגוון של עובדים. מדריכים יצטרכו לפתח כלי הדרכה שיתאימו לדור הצעיר והטכנולוגי אבל גם לשכבת העובדים הבוגרים שרגילים להדרכות מסורתיות. תידרש רגישות לעובדים עם צרכים מיוחדים (הפרעות קשב וריכוז, דיסלקציה וכיו"ב). אנחנו נכנסים לעידן שבו הארגון נדרש לעשות התאמה לצרכים ולמוגבלויות של ציבור עובדים מגוון ולכן המדריכים יצטרכו להתאים את המסגרות מבחינה קוגניטיבית, נפשית ופיזית למגבלות של העובדים.

לסיכום, ההדרכה בשוק העבודה העתידי תהיה מאוד מקצועית, ממוקדת ואפקטיבית ומאידך גיסא, היא תהיה נגישה בארגון במגוון גדול יותר של מתכונות כך שנראה הרבה יותר גמישות ואדפטיביות מצד צוותי ההדרכה .

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה