כיצד מעסיקים יכולים לסייע לעובד לשוב לעבודה לאחר פציעה

כיצד מעסיקים יכולים לסייע לעובד לשוב לעבודה לאחר פציעה

כיצד לעזור לעובדים לחזור לעבודה לאחר מחלה או פציעה

שיתוף
סיוע לעובדים בחזרה לעבודה

סיוע לעובדים בחזרה לעבודה

כאשר עובד נפגע או הופך לחולה קשה, זה טבעי לחשוב כי זמן העבודה הוא מה שהעובד צריך ביותר. עם זאת, הפתרון אינו תמיד כל כך פשוט.

מחקר שפורסם לאחרונה מראה כי עובדים מתאוששים מהר יותר מפציעה או מחלה כאשר הם שומרים על קשר עם מקום העבודה ועל שגרות העבודה הרגילות ככל האפשר.

עבור מעסיקים, זה מוביל לשימור משופר של הצוות וירידה בעלויות הקשורות לאיבוד פרודוקטיביות, הכשרה צוות חדש ועבודה של שעות נוספות.

SuperFriend פרסמו לאחרונה דו"ח בנושא מעורבות המעסיקים בחזרה לעבודה של עובדים שנפצעו או חלו, שקובע את השלבים לביטוח החיים. המעורבות הזו לעתים קרובות משלבת את אנשי המקצוע בתחום משאבי האנוש בתמיכה באותם עובדים. להלן הטיפים למעורבות המעסיק בחזרת העובד לעבודה:

להגיב מוקדם ככל האפשר

כאשר אתה מודע לראשונה למחלת העובד או לפציעתו, חשוב להגיב במהירות האפשרית. זהו זמן מכריע עבור מנהל משאבי אנוש להגיב בחיוב ולהראות בבירור לעובד את רמת התמיכה שאתם תספקו לו.

מחקר שנערך על ידי Safe Work אוסטרליה בשנת 2017 מצא, כי כאשר המעסיק יצר קשר מוקדם עם צוות המושפע ממחלת נפש, 77% אחוזים מהעובדים הללו נותרו בעבודה, לעומת 52%, שלא היה להם קשר עם מעסיק.

המחקר מצא גם שכאשר המעסיקים הגיבו באופן חיובי לאנשים שחוו מחלת נפש, 79% מהעובדים נשארו בעבודה. כאשר התגובות של המעסיק למחלה ולחולים נתפשו כשליליות, רק 52% מהעובדים נשארו בעבודה.

לעשות תכניות יחד

דרך חשובה לתמוך בעובדים בשלבים מוקדמים אלו של מחלה או פציה, היא לפתח תוכנית עבודה יציבת ומסודרת. הבחירה בין כך שהעובד החולה יישאר בעבודה או יחזור לעבודה לאחר חופשת מחלה, מאפשר תכנון פורמלי לתכנית הסיוע שיסופק לעובד, ומתאר נתיב ברור שמאפשר לו לחזור לעבודה או להישאר בעבודה בבטחה ובגיבוי מלא של המעסיק ומנהל משאבי אנוש.

התוכנית צריכה להיות מתוכננת בשיתוף עם העובד ומבוססת סביב נקודות החוזק של הפרט והעדפותיו. שלוש שאלות חשובות שהמנהל ישאל את העובד יועילו במהלך התהליך:

"איך אני יכול לעזור לך להצליח בעבודה?"

"מה תעשה כדי שנוודא שתכנית העבודה הזו מוצלחת בשבילך?"

"איך נתמודד עם נושאים עתידיים בצורה בריאה בשבילך?"

סיוע מחברת הביטוח

ביטוח חיים או בריאות יכולים להיות משאב יקר עבור מעסיקים שרוצים לספק את התמיכה הטובה ביותר האפשרית לעובד פצוע או חולה. אך הם בהחלט מקור טוב לחפש מידע וייעוץ. מומחים מחברות הביטוח יכולים לעזור לכם לפתח את הכישורים שלכם ואת הידע הנדרש לכם בהתמודדות עם מחלה או פציעה. לדוגמה, הם יכולים לספק הנחיות כיצד להגיב באופן חיובי בשלבים המוקדמים, ולסייע בפיתוח של תוכנית מקום העבודה.

בכל אחת מהבחירות בתכניות השונות לסיוע לעובד בחזרתו לעבודה, חשוב להתמקד ביצירת סביבת עבודה חיוביות, בריאה ובטוחה, שבה כל עובד יכול להתפתח להרגיש טוב ולשגשג. המטרה של המעסיק היא כמובן לצמצם את שכיחות ההיעדרויות ואת ההשפעה של מחלת הנפש על יחידים במקומות העבודה שלהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה