כיצד מייצרים ארגון שטוב לעבוד בו

כיצד מייצרים ארגון שטוב לעבוד בו

מעסיקים שאינם מוכנים להתפשר על המקום השני בשביעות הרצון של לקוחותיהם, צריכים שלא להתפשר גם בנושא המקום הטוב ביותר לעבוד בו

שיתוף
ארגון שטוב לעבוד בו

ארגון שטוב לעבוד בו

מקומות עבודה נחשקים שנחשבים למקומות הטובים ביותר, מעלים את שביעות רצונם של העובדים בהם ואת מידת מעורבותם.

"המקום הטוב ביותר לעבוד בו", הוא קונספט שאינו מושג באמצעות ההנהגה בלבד. עובדים ממלאים תפקיד מרכזי בהגעת הארגון למעמד הזה ובדיוק כמו בכל מערכת יחסים, שני הצדדים צריכים להשקיע את מאמציהם בכך ולהוסיף ערכים למטרה.

למרבה הצער, על פי דו"ח מגמות מעורבות עובדים שנת 2016 שסקר חצי מיליון עובדים ב- 50 מקומות העבודה הטובים ביותר לעבוד בהם מצא, כי מעורבות העובדים נותרה בעינה בשנים האחרונות, מה שאומר שהגיע הזמן שמנהיגים יתחילו להשקיע מאמצים בעניין.

להלן 3 דרכים לייצר ארגון שטוב לעבוד בו:

הציגו לעובדים כיצד העבודה שלהם מתיישרת לתוך מטרות הארגון

תקשורת לקויה בחברה מייצרת עובדים מנותקים. בעוד שרוב העובדים מקווים כי העבודה שלהם משפיעה על מטרה נעלה יותר, הם לא תמיד יודעים את ההשפעה הכללית של תפקידם על הארגון ועל הלקוחות.

כאשר העובדים שלכם מבינים את המשקל וההשפעה של תפקידם, גדלה האפשרות שיהיו נלהבים ומסורים ביותר לגביי עבודתם וחדורי מטרה להשיג את מטרותיהם.

יש לתקשר את המשמעות של כל תפקיד והשפעתו על הארגון, דבר שישפר את הפרודוקטיביות, ומעורבות העובדים וכן את שימורם.

אספו את הצוות שלכם ותקשרו את מטרות הארגון ואת השילוב בין מטרות העובדים ומטרות הארגון וכיצד הם חלק בלתי נפרד אלו מאלו.

בנוסף, יש ליישם פגישות חודשיות בהן יוסבר לעובדים כיצד העבודה שלהם השפיעה על מטרות הארגון השונות באותו החודש. יש להציג בפניהם את החיבור בין העבודה האישית ובין עבודת הצוות שלהם, למטרות הארגון.

פעלו לגיבוש הצוות

כאשר עמיתים לעבודה לא מרגישים כמו קבוצה מלוכדת, כל העבודה הקשה שלהם עשויה לרדת לטמיון. על המנהיגים בארגון לעודד את הצוות להתלכד ולהיות מגובש, כדי לשפר את המוטיבציה ואת הפרודוקטיביות. יש ליצור מערכת תמריצים ותגמולים שיעודדו את העובדים לדחוף אלו את אלו קדימה.

חשוב גם לספק לעובדים אפשרות "לשחרר קיטור" ע"י מפגשי צוות בהם ידונו בהצלחות משותפות, באתגרים, כשלים שנוצרו, חששות ורעיונות להצלחה ושיפור.

עודדו את העובדים למפגשי צהריים מחוץ למשרד בהם הם יוכלו לדון גם בינם לבין עצמם ללא התערבות המנהלים, באווירה רגועה ומשוחררת.

ספקו משוב רציף

עובדים רבים שנסקרו במחקרים ברחבי העולם דווחו, כי לרב אינם מקבלים משוב קבוע לגביי הביצועים שלהם.
משוב עובדים בדרך כלל נערך אחת ל-6 חודשים, או במגרה הגרוע אחת לשנה, כשבפועל היום כבר ברור כי משוב תכוף יותר וקבוע, תורם בהרבה למעורבות והצלחת העובדים.

משוב קבוע ותכוף משאיר את העובדים מעודכנים ומעורבים. האפשרות שלהם לדעת באופן תמידי על הצלחותיהם והמקומות בהם הם יכולים לשפר מנגד, מחזק מאוד את הרצון שלהם להשתפר ולהשיג ביצועים טובים. פגישות "אחד על אחד" עם המנהל הישיר תורמות מאוד לתחושת הביטחון והנחיצות בארגון ומעודדת את העובדים להיות פעילים ופרודוקטיביים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה