שיתוף

מומחים אומרים כי החשיבות בהתנתקות מהעבודה לאחר השעות הסטנדרטיות, היא מחייבת. זה אומר, בין היתר, שאנחנו צריכים להפסיק לשלוח מיילים אחרי שעות העבודה, אולם עד כמה זה אפשרי ליישום ואכיפה?

מנהלים שניסו ליישם ולאכוף מדיניות זו טוענים כי הם התמודדו עם אתגרים לא פשוטים בתהליך.

האם אנחנו מכורים לדוא"ל?

לא רק התמכרות, ישנם מצבים שזה כמעט בלתי נמנע להשיב להודעות דוא"ל לאחר שעות העבודה. לדוגמה, מנהלים אשר נתקלים בבעיות משפטיות עם חקיקה בשעות נוספות. הם באמת עשויים להיות מעוניינים ברווחתם של העובדים שלהם ולכן חשוב להם לטפל בכך מיד. יישום ואכיפה של הימנעות מדוא"ל לאחר שעות העבודה, הינם קשים מאוד.

מומחים אחרים טוענים כי "אנחנו מכורים כל כך לדוא"ל עד כי זה בלתי אפשרי להתנתק. בטרם אתה מנסה ליישם מדיניות התנתקות מהעבודה, שאל את עצמך מספר שאלות מקדימות:

האם המדיניות הזו אכן מתאימה לסוג החברה ולתרבות? בהתאם למבנה הארגוני שלך, איסור על אימיילים עלול לגרום ללחץ רב יותר מזה שהוא פותר.
האם יש לפטור כל עובד ממענה לדוא"ל? המדיניות שלך צריכה לציין בבירור על איזו קבוצת עובדים היא חלה. השאלה השניה חשובה ביותר – אם מכל דבר אחר מלבד חששות משפטיים אתה יכול להימנע אז הבעיה פחות קשה.

חשוב להבין, כי גם עם העובדים יהיו פטורים מקריאה ומענה לדוא"ל לאחר שעות העבודה, צריך לפעול כך שהם בכלל לא ירגישו מחויבים לטפל בהודעות אלו מחוץ לשעות העבודה. יש להבין כי, הגבלת הודעות דוא"ל מחוץ לשעות העבודה משפרת את הפרודוקטיביות

מנהלים שניסו ליישם מדיניות של התנתקות מהדוא"ל לאחר שעות העבודה, דיווחו על שיפור ניכר בפריון, נוכחות ורווחה במקום העבודה שלהם. הם די משוכנעים היו כי השינוי הוביל לשיפור אף דרכים אחרות, פחות ברורות. הם טוענים, כי ע"י ההכרח להתנתקות לאחר שעות העבודה, העובדים מביאים את עצמם לידי ביטוי במשך שעות העבודה ועובדים טוב יותר ובמלוא הפרודוקטיביות. הם גם מדווחים על כך שהם מאושרים יותר והאיזון בין העבודה והבית מתממש.

עם זאת, קשה לאכוף מדיניות של התנתקות מהדוא"ל לאחר שעות העבודה.
בעוד שמדיניות ההתנתקות מהדואר האלקטרוני אכן משפרת הפרודוקטיביות ואת רווחתם של העובדים, המנהלים מודים כי לא פשוט למצוא דרך לאכוף מדיניות זו. הם מדווחים כי הם עדיין מחפשים דרכים לאכוף את המדיניות של הימנעות משליחת הודות דוא"ל מחוץ לשעות העבודה- זו כמובן לא "עבירה חמורה" המצריכה ענישה חלילה, עם זאת, היא עדיין צריכה להיאכף כראוי.

חשוב לזכור כי העובדים לא רק שולחים דוא"ל אחד אל השני. הם שולחים אימייל גם לאנשים מחוץ לארגון- כגון לקוחות הארגון.

חברות צריכות להבהיר ללקוחות שלהן למה לצפות, כאשר מיישמים מדיניות התנתקות מדוא"ל. כדי שלא יצפו לתגובה לאחר שעות העבודה ובסופי השבוע. ייתכן והם ישלחו הודעה ולא יקבלו בהכרח מענה מידי.

תמיכה הדדית לפעמים נוגעת למדיניות נאכפת

בעוד מדיניות נאכף יכול להיות חשוב בשביל לוודא שכולם שרים מאותו גיליון שיר, זה לא תמיד הכרחי. לפעמים זה רעיון טוב יותר פשוט לחפש תמיכה פנימית הדדית ואידאולוגיה בעלת מבנה טוב.

אכיפת מדיניות יכולה להיראות מנוגדת לאינטרס. במקום זה, יש לנהל מדיניות ניהול תומך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה