שיתוף

אחת הדרכים להישאר רלוונטיים בשוק התחרותי, היא לעודד תרבות חדשנית פרודוקטיבית.

כיצד לעודד חדשנות אצל חברי הצוות?

בצעו שינוי במשרדים

חדשנות היא "ספורט" קבוצתי והיא מתחילה בסידור הישיבה במשרדים. חשבו על כך שכאשר אתם נפגשים עם חברים לארוחת ערב, בכל פעם שאתם יושבים ליד מישהו אחר, רעיונות אחרים עולים בשיחה. כך גם לגבי רעיונות חדשניים בחברה, שינוי בסידורי הישיבה במשרד מפגישה באופן יומיומי בין אנשים שונים וכך נוצרות שיחות חדשות ועולות תובנות מפתיעות וחדשות שיכולות לייצר דברים נהדרים.

חדשנות היא תופעה טבעית בתהליך שינוי מקומות הישיבה. כולם בצוות מבינים את המטרות של החברה, ועל ידי שינוי בסידורי הישיבה עולים רעיונות חדשים שיסייעו למטרות אלו.

אמצו טעויות

אל תחששו מטעויות ולמדו לקבל אותם. אנשים לומדים מגיל צעיר כי טעויות הן רעות, ועושים מאמצים רבים להסיר את הפחד לעשות טעויות וחבל. ללא טעויות לא ניתן להתנסות וללמוד, וודאו שלא להגיע לפתרונות יצירתיים. אנחנו לא רוצים לעודד התנהגות פזיזה, אך אנו בהחלט רוצים שאנשים יתנסו ויתאמצו בעבודה מעבר לאזורי הנוחות שלהם. דיונים שבועיים בנושא טעויות ותובנות שנלמדו מהן, יכולים להיות אמצעי נהדר לפיתוח חדשנות בחברה. הניתוח כולל את החשיבה שמאחורי הבחירה הספציפית, איך היא השתבשה ומה אפשר לעשות כדי להימנע ממנה או לייצר תוצאה שונה.

בקשו רעיון אחד בכל פגישה

בכל פגישת צוות, יש לבקש מאחד מחברי הצוות לבוא עם רעיון אחד לשיפור העבודה של הצוות. על העובד לספק לפחות דרך אחת שבה חברי הצוות יעשו את העבודה שלהם טוב יותר ולהציע טכניקה לשיפור. לאחר ההקשבה לרעיונות של עובדי הצוות יש לרשום אותם ולנסות מדי חודש רעיון אחד שנראה מתאים ורלוונטי. אפשר גם להפוך את העניין לתחרות בריאה: הרעיון שאכן הוביל לשיפור הפרודוקטיביות בצוות, יזכה את בעליו בתגמול והוקרה. תהליך זה מבטיח כי העבודה של חברי הצוות תהיה יעילה ותשתפר כל הזמן.

סביבת עבודה בעלת השראה

לעיצוב המשרדים והמבנה יש השפעה רבה על חדשנות וחשיבה יצירתית. משרדים אפורים עם קירות לבנים יקשו על חברי הצוות להגות רעיונות מקוריים ובעלי משמעות, אך קירות צבעוניים, חללים פתוחים ומוארים ומקומות ישיבה מותאמים לשניים-שלושה אנשים או יותר, יעודדו את אנשי הצוות להיפגש ולדון ולחשוב יחד, וכן לעבוד לבד באווירה בעלת השראה.

על מנת לעודד חדשנות אצל חברי הצוות, עליך לבנות סביבה מתאימה בעלת השראה לעובדים הכוללת משרדים בשטחים פתוחים וגדולים, לובי המעודד מפגשי עובדים, חלונות גדולים, עמדות קפה מזמינות ומתקנים מפנקים.

צוות מגוון

צוות מגוון הוא המפתח לחשיבה חדשנית ומקורית. אנשים שחושבים באופן דומה יתקשו יותר למצוא רעיונות חדשים, מאשר מוחות מגוונים שחושבים יחד. חברות שדוגלות בגיוון תעסוקתי ומעסיקות עובדים ממגזרים ומאוכלוסיות שונות, בגילאים שונים ובעלי רקע אקדמי שונה, זוכות לחידושים ופיתוחים נהדרים מדי שנה. ככל שצוות העובדים שלכם מגוון, כך היצירתיות והחדשנות שלהם תגדל בהתאם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה