כיצד לייצר אצל העובדים בטחון לתמיד

כיצד לייצר אצל העובדים בטחון לתמיד

שינוי החשיבה היא הדרך החיונית ביותר לחיזוק הביטחון העצמי שלך

שיתוף
בטחון עצמי

בטחון עצמי

המחשבות שלך מייצרות את המציאות. המחשבות שלך אף מייצרות את הרגשות שיש לך לגבי עצמך ואת היכולות שלך. אם אתה חושב שאתה לא מסוגל, לא חכם מספיק, או חסר כישורים באופן כלשהו, אתה מוצף רגשות שליליים ששואבים את האנרגיה ואת המוטיבציה.

הדרך האופטימלית לגישה ליצירת אמון היא על ידי שינוי המחשבות וההתנהגות שלכם בעת ובעונה אחת, גם אם יש לכם רגשות של פחד או ספק. על ידי הפסקת דפוסי המחשבה הישנים והחלפתם בחדשים, אתם למעשה מלמדים את המוח שלכם הרגלים ויוצרים נתיבים עצביים חדשים.

כפי שאתה משמר את החשיבה הגבוהה לגבי עצמך ואת הביטחון שלך, תוך תמיכה ע"י מספר פעולות שיחזקו זאת, תוכל להבחין מהר מאוד כי הרגשות שלך ילכו בעקבות זאת. אתה תרגיש פחות ופחות חרד, ויותר ויותר בטוח בעצמך וביכולתך להצלחה ואושר.

להלן 4 דרכים לייצר את העובדים שלכם בטחון תעסוקתי ובטחון עצמי:

שימו לב לדפוסי חשיבה שליליים

מחשבות אקראיות מרחפות בראשנו כמו אורחים לא קרואים. אם בחנת את המחשבות של העובדים לאחר שיחה ארוכה איתם, היית מבחין וודאי כי חלקם שליליים ומובילים לחבלה עצמית. פעמים רבות אנשים מתעכבים על העבר, דואג לגבי העתיד, אובססיביים לגבי כשלים וטעויות, בושה ואשמה, ומאפשרים למחשבות להיסחף אל ממד השליליות והכעס.

צעדים לפעולה: המודעות היא תמיד הצעד הראשון לקראת שינוי. במשך כמה ימים, בקש מהעובדים לשתף במחשבות הכמוסות שלהם לגבי עצמם ושימו לב יחד למחשבות שלהם.

זה ייקח קצת להתמקד, ולכן כדאי שהם יכתבו לעצמם במקום מסוים את המחשבות השליליות שלהם. לאחר מכן עברו על הרשימה, ונסו לשים לב לדפוסים של חשיבה שלילית ושל הגורמים המפעילים את המחשבות הללו. בקשו מהם לרשום הערות לגבי הדפוסים האלה ואת הנושאים של המחשבות שליליות שלך, כך שלא תשכחו אותם. לאחר מכן, דונו בהם יחד וגלו מהיכן המחשבות הללו נובעות.

הפסקות דפוס תרגול

כאשר אתם מודעים לדפוסים של חשיבה שלילית, המטרה שלכם היא לשבור את הדפוסים. ככל שהעובדים יאפשרו למחשבות שליליות לשלוט חופשי בראש שלהם, כך הם יהיו מותשים יותר ויותר. חשיבה שלילית חוזרת יכולה להוביל לדיכאון, חרדה ואפילו למחלות גופניות. זה בהחלט יכול למנוע מהם להיות מאושרים, פרודוקטיביים, ובטוחים. בקשו מהם להחליף כל מחשבה שלילית, בחיובית. לדוגמה: אם העובד משתף אתכם כי הוא מרגיש רע עם עצמו שלא הגיש את הפרויקט בזמן, הזכירו לו את דברי השבח שקיבל מההנהלה על הפרויקט הקודם שביצע. כך בהדרגה, המוח שלהם יחזור אוטומטית לדפוס החשיבה החיובית.

יצירת הצהרה חיובית

יצירת הצהרה חיובית, היא בדיוק הפעולה ההפוכה לחשיבה השלילית. עבדו על כך עם העובדים. לדוגמה: אם המחשבה השלילית של העובד היתה, "לעולם לא אעמוד במכסה שלי החודש", בקשו ממנו לשנות את המחשבה ל: "יש לי את המשאבים והכישורים שאני צריך כדי לעמוד במכסה שלי החודש". גם אם הוא לא מאמין בהתחלה למחשבה החדשה, ככל שהוא יזכיר אותה לעצמו כמנטרה, כך החשיבה שלו תשפיע באופן חיובי על המציאות. באמצעות תרגול זה, העובד ייקח לעצמו חזרה את השליטה על המחשבות שלו.

החלפת לולאות מחשבה עם פעולה

הפרעה של מחשבות שליליות והחלפתן בחיוביות היא כלי רב עוצמה לשינוי. אתה יכול לחזק את זה בפועל עם פעולה. כאשר אתה מתמקד במשהו שדורש מאמץ נפשי או מאמץ פיזי, המוח שלך עוסק במשימה שעומדת על הפרק.
האם שמת לב שכאשר אתה מעורב בפרויקט, מתמקד בריכוז בספורט, או עושה כל דבר מאתגר, הדאגות שלך נעלמות – לפחות לזמן מה? הפעולות האקטיביות הם אלו המונעות ממך להיתקע לתוך לולאות חשיבה שליליות, ויש להן יתרון נוסף המאפשר לך לעשות משהו פרודוקטיבי או שימושי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה