כיצד להתכונן מראש לתחלופת עובדים

כיצד להתכונן מראש לתחלופת עובדים

הכנות לקראת תחלופת עובדים אפשרית

שיתוף
הכנה לתחלופת עובדים

הכנה לתחלופת עובדים

תחלופת עובדים היא עובדת חיים, אבל אתם לא צריכים להיתפס לא מוכנים לכך. תמיד אפשר להתכונן מראש ולהבטיח את עצמכם למקרים לא רצויים אלו.

האתגרים המגיעים עם תחלופת עובדים מגוונים ורבים, ואינם מוגבלים רק למנהלים בכירים.

עבור מנהלים בכל רמה, תחלופה של עובדים פירושה לאבד אדם בעל ידע מקצועי וכוח עבודה משמעותי. ההשלכות של תחלופת עובדים הן לרוב עיכוב בפרויקטים מתמשכים, ועבודה נוספת למעסיקים למלא את החסר באמצעות עובדים קיימים, לצד עלויות גיוס והכשרת עובדים קבועים חדשים.

בארה"ב, תחלופת עובדים היא בעיה מוכרת וכואבת. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה"ב, שיעור התחלופה על פני מגוון רחב של תעשיות במגזר הפרטי עמד על מעל ל- 47.4% בשנת 2017.

כיצד אם כך ניתן להתכונן מראש לתחלופת עובדים אפשרית ומה ניתן לעשות כדי למזער את הנזקים האפשריים?

הכשירו עובדים קיימים לתחומי אחריות נוספים

זה אולי נשמע ברור, אבל בארגונים רבים, זה יכול להיות מפתיע עבור מנהלים כאשר הם מבררים על כמה תחומים אחראי כל עובד שלהם. הדבר נכון במיוחד בארגוני מטריקס, שבהם העובדים עשויים להיות בעלי אחריות לכמה תפקידים ומספר צוותים שונים במחלקות מרובות.

זה הזמן לעקוב אחר מה שהעובדים עושים כדי לדעת מה הם מסוגלים לעשות. הדרך הטובה ביותר היא כמובן לשאול את העובדים מהם תחומי האחריות שלהם, הכישורים שלהם והמיומנויות ולתעד הכל במחשב, כחלק מהסקירה הרבעונית שלהם. מסד נתונים הכולל אפשרויות חיפוש לפי מיומנויות עובדים, היא דרך נהדרת לגיבוי עובד שעוזב ולהבנה מי יכול להחליף אותו.

צרו יתירות

ישנם שני סוגים של יתירות עליהם אנו מדברים: יתירות מיומנויות ויתירות ניסיון. על פי Monster.com, תהליך גיוס יכול לשמש כדי להשלים את הכישורים הקיימים בתוך הצוות כדי לעזור להקל על המעבר במקרה של עזיבת עובד.

באופן דומה, המעסיקים צריכים להיזהר לא לאפשר יותר מדי ידע מכריע או אחריות אצל אדם אחד. אם האדם הזה עוזב, אתם עשויים להיות במצב גרוע מאוד אם הוא היה היחיד בעל הידע או גישה לידע מסוים. לכן, שקלו הכשרת עובדים נוספים כדי להגביר יתירות.

הפכו הדרכה כחלק מהחלפה בתהליך קידום

עובדים רבים מתקשים לחלוק את הידע שלהם עם עובדים אחרים כיוון שחוששים שיוחלפו במקרים שלא יימצאו מתאימים או כאשר יעבדו פחות טוב בתקופות מסוימות.

כדי לשנות זאת ולעודד עובדים לחלוק את הידע, אסטרטגיה אחת לכך היא ליידע את כל העובדים בחברה כי הכשרת עובדים נוספים שיוכלו להחליף אותם בתפקידם היא דרך הכרחית בשיקולי הקידום שלהם. אחרי הכל, אם לא יהיה אף עובד כשיר להיכנס לתפקיד שלהם, הם לא יכולו לעזוב את התפקיד כדי להתקדם בחברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה